رفتن به مطلب

خطرات زندگی در کنار آنتن ها


Mohammad-Ali

ارسال های توصیه شده

استاد مخابرات دانشگاه علم و صنعت معتقد است چنانچه فرد به طور دایم در مقابل تشعشعات یک دکل BTS تلفن‌همراه قرار داشته باشد، بر روی انسان تاثیر منفی می‌گذارد.


 
وی، در توضیح این مطلب گفت: زمانی که افراد با BTSها فاصله‌ی زیادی دارند، میزان تشعشع اثر کمی خواهد داشت، اما چنانچه فرد به طور دایم در مقابل تشعشعات یک دکل قرار داشته باشد، بر روی انسان تاثیرگذار خواهد بود.
معاون آموزش دانشکده‌ی مخابرات نیز گفت: میزان تاثیر امواج الکترومغناطیسی آنتن‌های BTS تلفن‌همراه با توجه به شدت و مدت زمان قرار گرفتن فرد در برابر آن بیشتر می‌شود.
دکتر “سید علی علویان“اظهار داشت: آنتن‌های BTS مورد استفاده در شبکه‌ی تلفن‌همراه، کم قدرت و در مقایسه با فرستنده‌های مخابراتی مانند رادار و یا سیستم‌های پر قدرت، از توان پایین‌تری‌ برخودار هستند.
وی، ادامه داد: توان BTSها به طور طبیعی در حد 20 یا 30 وات است که در ارتفاعات پایین‌تر قدرت آن‌ها به جهت نیاز به پوشش کمتر، کاهش می‌یابد
علویان، افزود: بیشتر تشعشعات، موازی با سطح زمین و به گونه‌ای قرار می‌گیرند که ما در مقابل حداکثر قدرت آن‌ها قرار نمی‌گیریم و در نتیجه تشعشعات مذکور با توان پایین مشکلی برای انسان ایجاد نمی‌کند، مگر زمانی که فرستنده‌های BTS مستقیما بر روی پنجره قرار داشته باشند.
عضو هیات علمی دانشکده‌ی مخابرات خاطرنشان کرد: اگر فرد زمان زیاد و در فاصله‌ی کمتر از 10 متر از آنتن‌های روی دکل BTS و در برابر امواج واقع شود در دراز مدت ممکن است تاثیرات و عوارضی بر روی مولکول‌ها و یا گرم شدن بدن انسان ایجاد نماید.
 
تشعشعات الکترومغناطیسی همیشه بر سلامت انسان تاثیر داشته‌است
عضو هیات علمی دانشگاه MSU کنتاکی آمریکا گفت: میزان تاثیر امواج الکترومغناطیسی آنتن BTS تلفن‌همراه با توجه به شدت و مدت زمان قرار گرفتن فرد در برابر آن بیشتر می‌شود.
دکتر « یارعلی» در مورد تاثیر تشعشعات آنتن‌های BTS تلفن همراه به خبرنگار ایسنا، گفت: تشعشعات الکترومغناطیسی همیشه بر سلامت انسان تاثیر داشته‌است، در همین ارتباط تحقیقاتی در جامعه‌ی آمریکا، بر روی تاثیر امواج الکترومغناطیسی تلفن‌همراه بر روی مغز انسان صورت گرفت که نشان می دهد میزان تاثیرگذاری با توجه به شدت بیشتر فرکانس و زمان زیاد قرار گرفتن فرد در برابر امواج بیشتر می‌شود.
وی، خاطر نشان کرد: هر چقدر به امواجی که از آنتن‌های BTS تلفن همراه ساطع می‌شود، فرضا آنتن‌هایی که پشت بام و یا حیاط منزل واقع شدند و افراد دایما در مقابل آن قرار می‌گیرند، نزدیک‌تر باشیم، خطرناکتر خواهد بود.
وی یاد آور شد: به همین خاطر یافتن مکان‌ مناسب برای نصب آنتن‌های BTS تلفن همراه از مشکلات اصلی است که سرویس پروایدرهای آمریکا با آن مواجه هستند.
وی تصریح کرد: قوی‌ترین امواج زمانی به بدن می‌رسد که فرد زیر آنتن‌های BTS قرار داشته باشد، اما هر چه از فاصله‌ی 5 کیلومتری آنتن‌ها دورتر شویم، امواج قدرت خود را از دست خواهد داد.
تششعات خطرناک است
مدیر سامانه‌های فضایی صنایع مخابرات ایران گفت: قرار گرفتن در معرض تشعشع فرکانس، با سطوح بالا می‌تواند به جهت گرم شدن بافت بیولوژیک بدن خطر ناک باشد.
دکتر «محمد سلیمانی» استاد دانشکده‌ی برق دانشگاه علم‌وصنعت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات ایسنا، در مورد تاثیر تشعشعات آنتن‌های BTS تلفن‌همراه بر بدن انسان، گفت: سال‌ها است این مساله مشخص شده که قرار گرفتن در معرض تشعشعات فرکانس‌های رادیویی بالا به این خاطر که انرژی فرکانس رادیویی می‌تواند بافت بیولوژیکی را به سرعت گرم کند، خطرناک است.
مدیر سامانه‌های فضایی صنایع مخابرات ایران، در توضیح این مساله افزود: بافت بدن انسان،‌ هنگام قرار گرفتن در معرض تشعشع به دلیل عدم توانایی بدن برای مقابله با پراکنده کردن گرمای اضافی آسیب می‌بیند.
وی، با بیان اینکه انرژی فرکانس رادیویی با توان یک تا 10 میلی وات بر سانتیمتر و بالاتر می‌تواند گرمایی قابل اندازه‌گیری اما نه در حدی که الزاما به بافت بیولوژیک بدن صدمه برساند، ایجاد کند، افزود: مطالعات نشان می‌دهد، سطوح انرژی فرکانس رادیویی محیطی مانند تشعشعات BTS که مردم به طور روزانه با آن رو به رو هستند، بسیار کمتر از سطوح انرژی لازم برای افزایش دمای بدن است.
وی، افزود: چند سال پیش مقالاتی علمی به خصوص در خارج از کشور منتشر شد که از مشاهدات تاثیرات بیولوژیکی سطح پایین امواج حکایت می‌کرد، با این وجود در بسیاری از موارد، تحقیقات بعدی قادر به تکرار کردن این تاثیرات نبودند، لذا هیچ تصمیم قاطعی در مورد این که این تاثیرات ممکن است باعث ایجاد خطر سلامتی برای انسان شود وجود نداشته است.(ایسنا)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...