رفتن به مطلب

درمان‌ موثر برای جای جوش‌های عمیق روی پوست صورت


ارسال های توصیه شده

بوجود آمدن یک جوش روی پوست صورت، به اندازه کافی میتواند ناراحت کننده باشد، ولی...

 

بوجود آمدن یک جوش  روی پوست صورت، به اندازه کافی می‌تواند ناراحت کننده باشند، ولی لکه و چال روی پوست ناشی از آن می‌تواند منجر به صدمات  اجتماعی، روحی- عاطفی و کاهش اعتماد به نفس، مخصوصا در افراد جوان شود.

 قبل از اینکه در مورد زخم و جای جوش صحبت کنیم، بگذارید روشن کنیم که بین یک جای زخم واقعی و یک علامت موقتی بعد از آکنه تفاوت وجود دارد. علائمی که باید درباره آن نگران بود، این است که آیا جوش‌ها باعث فرورفتگی پوست صورت من شده‌اند، یا فقط تغییر رنگ داده اند؟
صرف‌نظر از نوع پوست شما، بوجود آمدن یک جای عمیق بعد از آکنه، از طریق بی نظمی در بافت سطح پوست مشخص می‌شود. این نوع جوش‌‌ها، باعث تورفتگی پوست می‌شوند و علامتی را بر روی آن ایجاد می‌کنند. اگر بعد از جوش زدن، پوست صاف باشد و هیچ تغییری در بافت ایجاد نشود، احتمالاً جای زخمی ایجاد نشده است. فقط علامت صورتی یا تیره‌ای به نام “فشار خون بعد از التهاب (PHI)” است که از طریق آکنه بوجود آمده است. این لکه‌ها موقتی و برگشت‌پذیر هستند و به تدریج با گذشت زمان از بین می‌روند (هرچند که ممکن است گاهی اوقات هفته‌ها تا ماه‌ها طول بکشد، به خصوص برای پوست‌های سبزه یا تیره رنگ). برای هر نوع پوستی، زدن کرم ضد آفتاب به طور مداوم بسیار مهم است، زیرا قرار گرفتن روزمره در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌تواند علائم رنگی را طولانی‌تر نگه دارد (به دنبال یک محصول با طیف SPF 30+ باشید و نوع کرمی را انتخاب کنید که منافذ را مسدود نکند).

 

 

اگر زخم‌های عمیقی بر روی صورت خود دارید، باید گفت که آنها به خودی خود از بین نمی‌روند، و به طور معمول نمی‌توانند به طور کامل از بین بروند. اما خبر خوب این است که شما با زخم‌های کوچکی سر و کار دارید، روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها، پوست خود را ترمیم کنید.

کرم‌ها و ژل‌ها (موثر برای لکه و همچنین جای جوش)

همانطور که هر متخصص پوست نیز به شما خواهد گفت، کرم‌های بدون نسخه که به عنوان درمان جای جوش به بازار عرضه می‌شوند، به طور معمول مفید نیستند. این امر عمدتاً به این دلیل است که بیشتر کرم‌های “جای جوش” از مراکز تحقیقاتی قابل توجهی پشتیبانی نمی‌شوند.

 

 

همچنین، جای زخم‌های آکنه، تمایل به خارش دارند – نوعی زخم که برای درمان مشکل است. با توجه به چندین دهه مطالعه علمی، چه چیزی بهتر عمل می‌کند: یک کرم یا ژل رتینوئید (مشتق شده از ویتامینA ، که به تدریج باعث کاهش جای زخم و فرورفتگی پوست می‌شود، گردش سلول‌های پوستی را بهبود می‌دهد و باعث ساخت کلاژن و الاستین جدید می‌شود) آنها می‌توانند به جلوگیری و درمان لکه‌های کوچک نیز کمک کنند.

 

 

به دنبال آداپالن (به عنوان ژل Differin که بدون نسخه فروخته می‌شود) یا ترتینوئین یا تازوراک (که پزشک می تواند تجویز کند) جستجو کنید. این داروها می‌توانند باعث خشکی، لایه‌برداری و تحریک پوست شوند، به همین دلیل فقط یک لایه نازک در هنگام خواب توصیه می‌شود، و اغلب با یک مرطوب کننده ساده برای آرام کردن پوست استفاده می‌شود. استفاده از این موارد در شب به دلیل افزایش حساسیت پوست در برابر آفتاب و بی اثر شدن محصول در برابر نور خورشید است.

 

 

براساس یک مطالعه اخیر که ۶۷ بیمار را به مدت ۶ ماه مورد بررسی قرار داده بود: ترکیب بنزوئیل پراکسید (یک آنتی بیوتیک موضعی) با آداپالن (یک رتینوئید خفیف) می‌تواند باعث کاهش چشمگیر جای زخم و لکه‌ها شود. این ترکیب از داروها به عنوان ژل‌های تجویز شده با نام‌های Epiduo یا Epiduo Forte در دسترس هستند. یک نسخه خفیف‌تر می‌تواند در خانه با استفاده از OTC adaptalene (ژل (Differin همراه با کرم بنزوئیل پراکسید OTC تهیه شود. متخصصین پوست توصیه می‌کنند که این محصولات را در عصر یا شب اعمال کنید و در مصرف بنزوئیل پراکسید احتیاط کنید، زیرا خاصیت سفید کنندگی پارچه را دارد و مصرف زیاد آن می‌تواند باعث سوزش و تحریک پوست شود.

روش‌هایی برای زخم‌های عمیق (برای لکه‌های معمولی ضروری نیست)

از آنجایی که چندین روش وجود دارد که می‌تواند جای جوش را به حداقل برساند، منطقی است که از یک متخصص پوست مشورت بگیرید تا بتواند شما را راهنمایی کند. به هر حال، این چند روش درمانی که معرفی خواهیم کرد، در حال حاضر بهترین روش‌های از بین بردن جای جوش‌های عمیق است.

 

لیزر

* تزریق

روش‌های جراحی

میکرونیدلینگ

 

سایت مرجع :   

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Facial_pimples_10.png

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...