رفتن به مطلب

آشنائی مختصر با تاریخچه وینگ چون (سنتی)


ارسال های توصیه شده

 

بیش از هشت هزار سال طول کشید تا هنر رزمی کونگ فو در چین به شکل امروزی در آمد و به صدها شاخه مختلف تقسیم گردید،از کونگ فو شائولین در معبد گرفته تا کونگ فو ووشو و بالاخره وینگ چون کونگ فو .وینگ چون تغییر یافته سبک معبد شائولین به شکل تمام رزمی و کاربردی و تخصصی و نتیجه کلی تمامی هنرهای رزمی در چین و تاریخ هزارساله کشور چین می باشد.

 

 

wingch.jpg

 

هنر رزمی وینگ چون حدود سیصد وپنجاه سال پیش توسط راهبه ای به نام (انجی موئی) یکی از پنج راهب بزرگ معبد شائولین ابداع شد،هنر وینگ چون بر اساس نقاط ضعف شائولین و با حذف حرکات غیر کاربردی و آکروباتیک ،پا به عرصه وجود گذاشت و به نام اولین هنرجوی این سبک ،خانم (Yim Wing Chun ) نام گذاری شد.

استاد انجی موئی در طی مبارزات به نقطه ضعف خود در مقابل مردان قوی که دارای قدرت جسمانی بودند پی برد و این مسئله ایشان را به فکر ایجاد روش تازه ای انداخت که در آن فرد مبارز نقش اساسی را بازی نمیکند و این تفکر از آنجائی جان گرفت که او مشاهده کرد درختان تنومند و قوی به هنگام وقوع طوفانهای شدید از بین می روند و درختان جوان و باریک و انعطاف پذیر یر جای می مانند .

 

yimwc.jpg

استاد (انجی موئی ) هنر کامل و تمام رزمی را به دختر جوان (Yim Wing Chun ) به صورت کامل آموزش داد و بعد از آن به صورت مخفیانه سنت وینگ چون رشدش را در بین خانواده ها ادامه داد تا استاد افسانه ای کونگ فو ایپ من (استاد بروس لی) این هنر را در محله فوشان هنگ کنگ علنی کرد.

wing_chun1.jpg

استاد فقید (ایپ من) در طول زندگی پربارشان هنرجویان معدودی را تحت آموزش قرار دادند ، که تعداد کمی از آنها به درجه استادی رسیدند که می توان پنج استاد را به ترتیب ذیل نام برد :

(Tsu Sheung Ting – Siuyuk Man – Ip Chun – She vng Levng – Woung Shenul Leung)

استاد ایپ من قبل از مرگش انجمنی را بنا نهاد و اساسنامه این انجمن را بر این اساس قرار داد که پس از مرگش این سازمان به صورت شورایی توسط پنج مربی ارشدش اداره شود.

********

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...