رفتن به مطلب

ساختمان اداری صبا / دفتر معماری هفت هور و اسباد


Tamana73

ارسال های توصیه شده

 
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
 
ساختمان اداری صبا، ساختمانی با ۵ طبقه اداری و ۴ طبقه مشاعات، در شمال تهران و منطقه الهیه واقع شده است. بافت ارگانیک منطقه و ساختار کوچه باغی، در کنار رشد ساختمان های بلندمرتبه، منجر به تخریب منظر عمومی برای عابرین و دید محدود از داخل ساختمان‌ها به بیرون گردیده است. در این پروژه با توجه به کشیدگی شرقی- غربی زمین و امکان استفاده حداکثری از نور جنوب، ساختمان در طول زمین کشیده شده است و با توجه به عرض کم زمین ترجیح بر آن شد که پروژه در دو بلوک طراحی گردد و دسترسی‌های عمودی و افقی در وسط دو بلوک ایجاد شود. فضای عمومی شامل واحد تجاری، پارکینگ و لابی مجموعه همانند صفحه‌ای، بلوک‎ها و آسانسور را در بر گرفته است. این صفحه فضای بازیست که ساختمان را به عنوان عنصری از شهر معرفی و نمایش می‌دهد.
 
پارکینیگ
نمای آجری

بلاک‌ها با دو رویکرد متفاوت طراحی گردیده و این رویکرد دوگانه در پلان، نورگیری، حجم و مصالح نیز قابل درک است. بلوک شرقی به عنوان عنصر ارتباطی با شهر، شفاف و با جذابیت بصری بیشتر و متفاوت نسبت به کل ساختمان طراحی شده است. در این بلوک برای کنترل نور واحدها، پوسته‌ی دوم آجری اضافه شده است. آجر در این پروژه با رویکردی مدرن و با ساختاری یکپارچه مورد استفاده قرار گرفت. چیدمان آجرها در این بخش بر اساس محورهای دید و منظر مطلوب شهری انجام گرفته است. همچنین در قسمت همکف این بلوک، واحد تجاری در سه طبقه تعریف شده است. بلوک غربی با ساختار محکم و آرامش بیشتر، سعی در حمایت از بخش شرقی دارد. برهم خوردن توالی متداول فضای باز، نیمه‌باز و بسته در رسیدن به واحدها با گذر از پل‌های معلق باز بعد از عبور از عناصر ارتباطی عمودی نکته‌ی دیگریست که توجه به شهر و ارتباط ساختمان با شهر را، با به نمایش گذاشتن دیدهایی از جنوب سایت در زمانیکه انتظار آن نمی‌رود، نشان می‌دهد.
ساختمان اداری صبا فرشته
طراحی داخلی

مشخصات پروژه

نام : ساختمان اداری صبا
آدرس : تهران، خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان رضایی، بن‌بست سروش
شركت های مشاور : دفتر معماری هفت هور، دفتر معماری اِسباد
معماران: بابک خباز، بابک قلی زاده
تيم طراحی: پرستو پیرای، مهسا مجتبوی زاده
تاریخ: ۱۳۹۴ - ۱۳۹۸
مساحت زمين: ۴۱۰ مترمربع
مساحت ساخته شده: ۲۶۰۰ مترمربع
نوع: اداری
سازه: رادین سازه
تاسیسات مکانیکی و الکتریکی: فرزین ملک‌ پور
نورپردازی: محصولات روشنایی فاد
مدیر اجرایی: علی عراقی
تيم اجرایی: علی عراقی، بابک خباز، بابک قلی زاده
طراحی سه بعدی: مهتاب قهرمانی ارسی
مصالح: آجر،‌ سنگ
عکاس: پرهام تقی اف
طراحی داخلی ساختمان صباطراحی پله مدرنمعماری داخلی ساختمان صبانما در الهیهطراحی ساختمان صبا الهیهبالکنساختمان صبامعماری داخلی ساختمان صبامعماری ایرانیمعماری الهیهطراحی نما الهیه
طراحی داخلیپنجرهطراحی نما خیابان فرشتهsaba_office_fereshte(12).jpgطراحی وروردیطراحی نما الهیهطراحی راه پلهنور پردازی الهیهطراحی ساختمانطراحی نما در فرشتهطراحی ساختمان اداری صباsaba_office_fereshte(27).jpg
طراحی معماری ساختمان صبانحوه آجر چینی ساختمان صباساختمان صبا
پلان ساختمان اداری صباموقعیت ساختمان صبانمای ساختمان صبادیاگرام ساختمان صبا

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...