رفتن به مطلب

عرضه سيستم ايمني جديد توسط شركت تويوتا


ارسال های توصیه شده

شركت خودروسازي تويوتا در ژاپن، به تازگي جديدترين سيستم ايمني را براي نصب روي خودروهاي خود توليد كرده است. اين شركت در ژاپن پيشقدم شده تا اولين سيستم امنيتي را طراحي كنند كه به رانندگان هشدار مي دهد تا امكان نظارت بر پشت سر خود را در صورت امكان برخورد و تصادف داشته باشند. براساس اعلام شركت تويوتا هنگامي كه برخورد و تصادفي از پشت سر در حال وقوع باشد، حسگرهاي به كار رفته در اين سيستم ايمني به راننده هشدار مي دهد و او را آگاه مي سازد و همچنين ريسك برخورد و ضربات شديد سر را كه در تصادفات امري جدي است، كاهش مي دهد.

رئيس شركت تويوتا اعلام كرده كه با پيگيري و بهبود و ارتقاي هر چه بيشتر سيستم هاي ايمني جديد در خودروهاي توليدي اين شركت، ميزان تصادفات را به صفر خواهند رساند.

اين تجهيزات ايمني جديد تويوتا به زودي روي خودروهاي لوكس Lexus Ls نصب خواهد شد و براي ماه آينده به بازار ژاپن عرضه مي شود. اين شركت هنوز تصميمي براي عرضه اين محصول جديد خود در بازارهاي آمريكا و اروپا ندارد.

سازندگان خودرو در ژاپن اميدوارند كه اين سيستم امنيتي بتواند از ميزان تصادفات جاده اي در ژاپن بكاهد، چراكه ميزان تصادفات جاده اي در ژاپن بالاتر از آمريكا و اروپاست.

همچنين كيسه هاي هوايي پيشرفته نيز در حفظ و محافظت همه سرنشينان مخصوصا سرنشينان جلو بسيار موثر است. البته كيسه هاي هوايي متفاوتند و هر كدام براي يك مورد به كار مي روند. برخي از آنها براي محافظت سينه و شكم راننده است و برخي ديگر براي محافظت سر افراد به كار مي رود كه نوع دوم يعني كيسه هاي هوايي محافظ سر، بسيار مفيدتر و ضروري ترند چراكه اين نوع از كيسه هاي هوايي به ميزان 37 درصد از مرگ و مير سرنشين هاي جلوي خودرو مي كاهد. بسياري از خودروسازان در ژاپن مخصوصا شركت تويوتا درصددند تا با بهبود و ارتقاي كيسه هاي هوايي از ميزان تلفات بيشتر بكاهند به طوري كه شركت تويوتا از كيسه هاي هوايي پيشرفته اي براي حفظ امنيت و سلامت سرنشينان خودرو استفاده كرده است به اميد آن كه بتواند هر چه بيشتر از ميزان تلفات در تصادفات بكاهد.

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

فرض کنیم خوردیم به ترافیک.. یه ماشین با سرعت 100 تا داره از پشت سر میاد و داره میخوره بهمون.. اونوقت این سیستم هوشمند چه کار مفیدی میتونه بکنه؟؟؟!!!:ws52:

 

پس .... زنده باد.... ژیان:ws3:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...