رفتن به مطلب

بررسی تخصصی نوکيا ۶۰۳۰: شيک و ارزان


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

نوکيا 6030:

نوکيا 6030 يک تلفن ارزان قيمت است که طراحی مناسب و ويژگی های خوبی دارد . اين مدل دارای راديو می باشد . 6030 برای افرادی که بدنبال تلفن معمولی با قيمت پايين هستند ايده ال می باشد . بنظر می رسد تلفن هايی که در اين رده قيمت قرار دارند به کارت حافظه و دوربين مگا پيکسل نياز ندارند.

 

6030_l.jpg

 

 

مزايا:

• طراحی خوب

• راديوی داخلی

• کليد های عملکردی بزرگ

 

معايب:

• دکمه اصلی کنترل مناسب نيست

• پورت مادون قرمز ندارد

• صفحه نمايش غير فعال است

• راديوی داخلی مونوفونيک است.

 

طراحی :

تلفن ساختار مقاومی دارد و دارای لبه های گرد می باشد . ابعاد تلفن104x44x18 ميلی متر و وزن آن 90 گرم است . نوارهای براقی در تمامی قسمتهای کناری تلفن کشيده شده است .

 

ta1.jpgta2.jpgta3.jpg

 

اگرچه آنها پلاستيکی هستند اما فلزی بنظر می رسند . اين نوارها قسمت های کناری تلفن را تقسيم می کنند و آنها را با نوارهای رنگی می پوشانند .

 

ta4.jpgta5.jpgta6.jpgta7.jpg

 

محلی برای بند در پايين تلفن در نظر گرفته شده است . قاب جلوی تلفن همانند سايرمدل های نوکيا نيست و در آن 5 نوار مختلف بزرگ بطور اريب روی هم قرارگرفته اند . دو تا از اين نوار ها کليدهای Context بزرگ را تشکيل می دهند. نخستين چيزی که در قاب جلو جلب توجه می کند ، کليدهای Context است . آرمسازنده زير بلندگو قرار دارد . قسمت فوقانی قاب يک تکه است و در نتيجه ساختار آن استحکام کافی دارد . بعد از مدتی قاب پشت تلفن شل می شود و اينمورد در زمان استفاده از صفحه کليد کاملا بارز است .

 

ta10.jpgta11.jpgta12.jpgta13.jpg

 

قاب جلوی تلفن از مواد براق ساخته شده است و بنابراين اثر انگشت روی آن باقی می ماند ، اما برعکس قاب پشت از مواد پلاستيکی مات تشکيل شده است. نوکيا6030 دارای سه رنگ مختلف است : مشکی ، طلايی و نقره ای . امکان تعويض قابدر اين مدل وجود دارد.

باتری تلفن از نوع 9٠٠ mAhLi - Ion(5C - BL) است که در حالت Stand by حداکثر 300 ساعت و در مکالمه مداوم 3 ساعت دوام می آورد.

 

ta8.jpgta9.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه نمايش :

صفحه نمايشمدل 6030 با تکنولوژی CSTN ساخته شده است و از نظر کيفيت دررده متوسط قرارمی گيرد . خواندن اين صفحه نمايش در زير نور مستقيم خورشيد به آسانی انجاممی شود . ابعاد صفحه نمايش 27x72 ميلی متر است ، وضوح آن 128x128 پيکسل میباشد و 65k رنگ را نشان ميدهد . خوشبختانه ، قاب پلاستيکی صفحه نمايش يکنواخت است .

 

k7.jpg

 

صفحه کليد :

صفحه کليد ساختار مناسبی ندارد و استفاده از کليد حرکتی راحت نيست . کليدهای Context و کليدهای استانداری برای دريافت يا رد کردن تماس در اطراف کليدحرکتی قرار گرفته اند . کليد برآمدگی کمی دارند و عکس العمل آنها عالی است.

 

k1.jpgk2.jpgk3.jpgk4.jpg

 

صفحهکليد عددی نسبتا مناسب است و به راحتی می توان با آن تايپ کرد . صدای کليک کليد ها بلند نيست و نور زمينه صفحه کليد يکنواخت نمی باشد . به دليل وجود نورزمينه در جويستيک در تاريکی به آسانی می توانيد از آن استفاده کنيد.

 

k5.jpg

 

ساختار منو:

طراحی منو از منوی ساير تلفن های سری 40 نوکيا کپی شده است . شما می توانيد آيتم ها را انتخاب کنيد و آنها را بصورت ماتريس يا بصورت ليستی از آيکن ها مرتبنماييد . با استفاده از کليد حرکتی چهار جهتی می توانيد در منو جستجو کنيد. يکی از عمده ترين نقطه ضعف های صفحه نمايش ، عدم توانايی در تغيير رنگفونت است و اين مشکل بخصوص در پيش زمينه های تيره کاملا مشخص می شود زيرادر اين موارد خواندن کامل متن وجود ندارد .

 

m1.jpgm2.jpgm3.jpgm4.jpg

m5.jpgm6.jpgm7.jpgm8.jpg

تنظيم صفحه نمايش و منوی اصلی

 

کليدContext چپ به عملکرد GoTo اختصاص يافته است و منوی آن شامل تمامی آيتم های مهمی است که امکان مرتب کردن آنها وجود دارد . کليد عملکردی راست و هريک از جهت های کليد حرکتی را می توان برای يکی از عملکردهای منو تنظيم کرد.

لینک به دیدگاه

تماس و دفترچه تلفن:

نوکيا6030 بطور همزمان از شماره های موجود در حافظه تلفن و شماره های ذخيره شده در کارت حافظه استفاده می کند . حافظه تا 300 مخاطب را در خود جای می دهد .

 

t1.jpgt2.jpgt3.jpgt4.jpg

 

برای هر مخاطب ميتوان 5 شماره تلفن مختلف، يک آدرس وب ، Email ، آدرس خيابان و يک يادداشت تعيين کرد. امکان تعيين عکس و زنگ شخصی برای هر يک ازمخاطبين وجود ندارد و برای برطرف کردن اين مشکل می توان مخاطبين را بصورت گروه مرتب کرد و در نهايت آنها را با استفاده از زنگ های مختلف متمايزنمود . اين مدل فيلتر تماس ندارد و باوجود Earphone و ميکروفن نمی توان بطور صوتی شماره گيری کرد . با وارد کردن کاراکترهای مربوطه جستجو دردفترچه تلفن انجام می گيرد . با استفاده از هندسفری در بلند گو نيز می توان به مکالمه تلفنی گوش داد. زنگ پلی فونيک و 16 گانه است .

 

m6.jpgm8.jpg

 

تقريبا30 ملودی در تلفن وجود دارد . اگر به رنگ های بيشتری نياز داريد می توانيد آنها را دانلود نماييد و درحافظه داخلی 3MB ذخيره کنيد . امکان تنظيم پروفايلهای زنگ وجود دارد . در اين مدل دو محل برای کاربر در نظر گرفته شده است تا پروفايل جديد ايجاد کند . اين تلفن پروفايل زمان با گزينه هایاز پيش تنظيم شده برای سررسيد دارد.

 

T7.jpgT8.jpg

 

پيام :

نوکيا 6030 با پيام های متنی و MMSکار می کند . در زمان نوشتن از تعداد کاراکترهای باقيمانده مطلع می شويد.يک پيام متنی می تواند به 6 زير پيام تقسيم شود . فرهنگ لغت استاندارد T9نيز وجود دارد که می توان آن رابطور کامل غير فعال نمود . پيام های چند رسانه ای حداکثر می تواند 100kb باشد . اين مدل Email client ندارد.

 

p1.jpgp2.jpgp3.jpgp4.jpg

 

راديو :

برای فعال کردن راديو بايد HS-7 Earphone عرضه شده با تلفن را وصل کنيد .

 

sai10.jpgsai11.jpg

برای استفاده از راديو بايد Earphone را وصل کنيد

 

تلفن تا 12 ايستگاه راديويی را همراه با عنوان آنها ذخيره می کند. تنظيم اتوماتيک بخوبی انجام می شود . از Earphone بعنوان هند

سفری نيز می توان استفاده کرد . درسيم Earphone يک پايه کوچک بهمراه ميکروفن و دکمه ای برای پذيرش و رد تماس وجود دارد .

 

sai12.jpgsai13.jpgsai14.jpg

تنظيم ايستگاه ها در راديو مونوفونيک

لینک به دیدگاه

ساير امکانات:

ميتوان آلارم را تنظيم نمود تا دروقفه های زمانی تعيين شده زنگ بزند . امکان انتخاب روزهای فعال شدن آلارم نيز وجود دارد.

 

sai1.jpgsai2.jpgsai3.jpg

 

منوی تقويم فقط دارای تصوير ماه است . شما می توانيد يک روز را انتخاب کنيد تاهفته تقويم با آن آغاز شود . برای هر روز ميتوان يک رويداد ، يادداشت (حداکثر 160کاراکتر ) و يادآوری تعيين کرد . يادآوری می تواند بطور روزانه، هفتگی ، دو هفته يکبار ، ماهی يکبار يا حتی سالی يکبار تکرار شود .تقويم فاقد Task Manager است.

 

sai4.jpgsai5.jpg

 

نوکيا6030 فقط دارای يک ماشين حساب استاندارد و مبدل ارز است . مبدل پيچيده تری در نرم افزارها نصب شده است که مسافت ، توان ، مساحت، دما و ساير مقياس ها را تبديل می کند .

 

sai6.jpgsai7.jpgsai8.jpgsai9.jpg

نرم افزار مبدل

 

برای وصل کردن تلفن به کامپيوتر يا دستگاه ديگر بايد از کابل استفاده کنيد .نوکيا 6030 بلوتوث و پورت مادون قرمز ندارد . کابل داده را بايد بطورجداگانه خريداری کنيد زيرا در بسته بندی وجود ندارد . تلفن به يک مودم سخت افزاری داخلی مجهز است که امکان استفاده کردن از آن خيلی زياد نيست و مشکل آن به ارتباط کابل و سرعت پايين تکنولوژی GPRS بر می گردد . مدل 6030

فقط از GPRS کلاس 6 پشتيبانی می کند . مرورگر WAP فقط از عهده صفحات اينترنتی ساده بر می آيد .

 

sai15.jpgsai16.jpgsai17.jpg

مرورگر اينترنت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...