رفتن به مطلب

آنچه فارغ التحصیلان باید بدانند.


ارسال های توصیه شده

 مدیری که هرم استراتژی نشناسد ، مانند ناخدایی است که در میانه اقیانوس پرتلاطم کسب و کار، با هر موجی جهتش تغییر می کند و با هر بادی به سمت و سوی جدیدی حرکت می کند!
اجزای هرم استراتژی:
چشم‏ انداز یا Vision: چشم‏ انداز بیانیه‏ای در مورد آنچه کسب و کار ما می‏ خواهد به آن تبدیل شود، می‏باشد.
مأموریت یا Mission: ماموریت باید کسب‏وکاری که سازمان در آن است را شرح دهد.

اهداف استراتژیک یا Goals: اهداف نتیجه‏ی عمده برنامه‏ ریزی استراتژیک است. تعیین هدف باید بر اساس چشم انداز و ماموریت باشد. اهداف ، قصد و مسیر استراتژی را نشان می‏دهد. اهداف استراتژیک عموما کیفی هستند

اهداف عینی یا Objectives: ترجمه کمی و عددی شده اهداف استراتژیک یا Goal ها بگونه ای که اندازه پذیر و قابل سنجش باشند، اهداف عینی را ایجاد می نمایند.

استراتژی‏ ها یا Strategies: استراتژی رویکردهای کلیدی است که یک سازمان برای به انجام رساندن ماموریت خود و حرکت به سمت چشم ‏انداز استفاده خواهد کرد.

تاکتیک ها یا Tactics: تاکتیک ابزار و روش‏های رسیدن به اهداف را تعریف می‏کند. تاکتیک بر روی "چگونگی" اجرای استراتژی با استفاده از منابع، عملیات، زیرساخت و طراحی فرایند کسب‏ وکار، تمرکز می‏کند.

برنامه‏ های عملیاتی یا Operational/Action Plans: : هدف نهایی نتیجه باید به وضوح در قالب وظایف روزمره و تفصیلی تشریح و مستند شوند.

 

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...