رفتن به مطلب

سمپاشی رتیل


ارسال های توصیه شده

 



عنکبوتها شکار خود را که معمولا حشرات و به طور اتفاقی مهره داران کوچک هستند به وسیله گزش و وارد کردن سم از طریق کلیسر می کشند. تعداد بسیار کمی از عنکبوتها دارای سم کافی می باشند که به انسان صدمه بزنند. عنکبوتهای مودار بزرگ که به چندین خانواده و جنس تعلق دارند و عموما رتیل یا با نام علمی tarantula نامیده می شوند. هر چند که ظاهر خطرناکی دارند ولی تعداد کمی از آنها نزد انسان علائم شدید مسمومیت ایجاد می کنند. معدودی که گزش دردناک وارد می کنند معمولا فقط باعث برآمدگی و تحریک موضعی می شوند و مسمومیت عمومی.ندارند.
بیوه سیاه و بیوه قهوه ای از جنس لاکترودکتوس عنکبوتهای خیلی کوجکتر هستند ولی برای انسان خیلی خطرناک تر از عنکبوتهای بزرگ بظاهر خطرناک به نام رتیل ها هستند.
رتیل یك بند پای شكارچی است كه از حشرات و جانوران كوچك تغذیه میكند چون بیشتر حشرات شبها فعالند و بسوی نورجذب میشوند رتیل برای شكار این حشرات شبها اقدام می نماید و برای شكار آنها روی تیرهای برق و در زوایای توالت های صحرایی قرار میگیرد . رتیل ها دارای جثه بزرگ و پشمالو می باشند كه ظاهر ترسناك به آنها میدهد. فاقد غدد سمی


برای تولید سم و همچنین فاقد نیش می باشند شرکت سمپاشی بنابراین توانائی گزش ندارند .افرادی كه شبها در آلونكها استراحت میكنند و كسانیكه ازسرویسهای بهداشتی استفاده میكنند ممكن است رتیل ها از قسمت فوقانی برروی فرد افتاده با استفاده از قطعات دهانی خود او را گاز بگیرند بهمین دلیل بدن انسان زخمی شده و در اثر تماس با خاك و سایر فاكتورها دچار عفونت ثانوی میگردند. رتیلها فقط ممكنست جهت دفاع از خود گاز بگیرند.


 
اهمیت پزشکی و مبارزه با رتیل ها

بعضی از سموم رتیلها مانند سم رتیل بیوه سیاه , روی انتقال عصبی – عضلانی اثر می كنند . در حالیكه برخی دیگر فقط منجر به نكروز نسجی می شوند . سم رتیل بیوه سیاه , باعث افزایش آزاد شدن استیل كولین در محل تماس عصبی عضلانی می شود . این رطیل به رنگ سیاه زغالی براق با شكم قرمز ( به شكل ساعت شنی ) , به طول 1 تا 5 سانتی متر است .
تظاهرات بالینی شامل درد بی حس كننده و مبهم در اندام گرفتار , سفتی عضلات اندام آسیب دیده , سردرد , سرگیجه , خیزپلك , التهاب ملتحمه , بثورات و خارش جلدی , تهوع و استفراغ , تعریق و جاری شدن بزاق , ضعف و در موارد شدید , افت فشار خون و تغییرات الكتروكاردیوگرام مشابه مسمومیت با دیگوكسین است . جهت درمان و رفع سفتی عضلات , باید از 10 تا 20 میلی متر محلول گلوكونات كلسیم 10 % استفاده نمود .

كنترل
الف - رعایت موارد بهداشت محیط شامل :
1- ایجاد دیواره سیمانی ، شیشه ای وسنگی به ارتفاع لااقل 1 متر از سطح زمین.
2- از بین بردن علفهای هرز در اطراف اماكن مسكونی كه پناهگاه مناسبی برای رتیل هاوعقربها است.
3- درز گیری شكافها و شیارهای مربوط به دیوارها خصوصاً درزوایا و قسمت فوقانی دیوارها
4- خارج كردن نخاله ها از اطراف ساختمانها و اماكن مسكونی.
ب- نگهداری ماكیان در منازل مسكونی بمنظور تغذیه از عقرب و رتیل و عنكبوت.
ج- مبارزه شیمیائی :
استفاده از حشره كشها با توجه به این مسئله كه تاكنون هیچگونه مقاومتی در مورد رتیلها نسبت به سموم و حشره كشها گزارش نشده است لذا می توان از حشره كشها ی بهداشتی موجود جهت سمپاشی استفاده نمود.منبع:شرکت سمپاشی ارمغان
لینک به دیدگاه

آروماتیک جماعت و مشتقاتشون هر نوع جکو جونوری رو اول فلج و بعد گودی بای میکنه ولی اثر فوری ندارن اما جواب میده...... یک چند دقیقه طول میکشه .

گازها و ترکیبات خطرناک هم که در جا گودی لاک میکنه ولی خلق الله هم به تیر غیب گرفتار میکنه

مدتی پیش ناخواسته یک نشتی تو لوله سیانوژن داشتم و بیشتر دنبال این بودم آدمهای کارخونه رو به باد ندم و تلاشم این بود گاز از محیط سالن به بیرون نفوذ نکنه و وقتی به خیر گذشت و محیط سلامت شد اومدم پای راکتور دیدم انواع و اقسام موجودات ناشناخته چار چرخشون رفته بالا ، اصلا اینارو ندیده بودم تو کارخونه و نمیدونم از کجا سبز شده بودن ولی همشون انگار سرخ شده باشن و........... خوبه سیاه گوش پدرم اونجا نبود وگرنه ولمون نمیکرد دیگه ..... البته این گربه وحشیه انگار این چیزا روش اثر نداره چون سیان مرغوب تو حلقش رفته یکبار و عطسه میکرد فقط ? کی باشه یکی رو بگیره بدره نمیدونم

به هر حال تضمینی میام کل منطقه رو از آدمیزادو جگو جونور پاک سازی میکنم هر کی خواست .....

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...