رفتن به مطلب

چند توصیه برای محافظت از پوست در فصل تابستان


ارسال های توصیه شده

چند توصیه برای محافظت از پوست در فصل تابستان

 

 

 

 

 

 

با افزایش تعداد مبتلایان به سرطان پوست در فصل تابستان هیچ امری مهمتر از حفاظت از این بافت بدن نیست و این امر به راحتی با ایستادن در سایه قابل انجام است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به منظور حفاظت از پوست در برابر اشعه خورشید استفاده از کرم یا لوسیون ضدآفتاب با فاکتور حفاظت خورشیدی (SPF) حداقل ۱۵ و بکارگیری از آن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ضروری است. مصرف‌کنندگان باید اطمینان حاصل کنند که تمام اعضای بدن از جمله پاها، بازوها، صورت، گردن و مچ پا به پایین به ویژه در صورت پوشیدن سندل و دست‌ها باید با این محصول حفاظتی پوشیده شوند.

 

همچنین در صورت شنا کردن و یا عرق کردن زیاد بهتر است که به دلیل احتمال پاک شدن پوشش قبلی مجددا از کرم در طول روز استفاده شود. کلاه مناسبترین پوشش برای جلوگیری از برخورد آفتاب با پوست صورت است، اما اگر از کلاه بیس بال استفاده می‌کنید مالیدن کرم ضدآفتاب به پشت گردن و گوش‌ها ضرورت دارد.

 

از سوی دیگر اگر تصور می‌کنید به دلیل ابری و گرفته بودن هوا نیازی به این پوشش محافظ ندارید اشتباه می‌کنید، چرا که به گفته کارشناسان اشعه مضر فرابنفش خورشید حتی از ابرها و آب نیز عبور می‌کند.

 

همچنین شن، آب و برف می‌تواند نور خورشید را منعکس کرده و میزان این پرتو فرابنفش را افزایش دهد. در چنین مواردی استفاده از کرم‌های با SPF بالاتر و مالیدن آن بر روی بینی و لب‌ها با اکسید روی الزامی است. درصورتی که پوست حساسی دارید خواندن برچسب روی کرم پیش از استفاده بسیار مهم است.

 

حتی در مواردی که این کرم‌ها به لحاظ مسایل آلرژی‌زا و آزمایش‌های درموتولوژی کنترل شده باشند باز هم در برخی موارد پوست افراد به آنها حساسیت می‌دهد. در این شرایط به مدت ۳ روز از این محصولات و به مقدار کم بر روی پوست آزمایش کنید و در صورت عدم مشاهده علایم حساسیت و آلرژیک از قبیل قرمزی و التهاب می‌توانید از آن استفاده کنید

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

یادمان باشد دستگاههای اشعه دهنده سولار یا خورشید مصنوعی و انواع نامهای دیگر که برای برنزه کردن پوست بکار گرفته میشود سرطان زایی به مراتب وسیع تری از نور خورشید دارند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...