رفتن به مطلب

مقاله دوره های مختلف طراحی شهری در میدان توپخانه


ارسال های توصیه شده

مقاله دوره های مختلف طراحی شهری در میدان توپخانه توسط فرخ محمدزاده مهر نوشته شده است که بخش اول این مقاله مربوط به دوره اول طراحی شهری میدان توپخانه در شماره دوم مجله آبادی منتشر شده که فایل PDF اون رو از پیوست می تونید دانلود کنید.

نوشته حاضر خلاصه بخشی از کار تحقیقی در دست انجام است که تغییرات کالبدی میدان توپخانه تهران را در قالب فضای شهری، از زمان شکل گیری تا امروز، بررسی می‌کند.

‏هدف این تحقیق، مطالعه و بررسی نوعی از فضای شهری به گونه‌ای است که بتواند، به صورت نمونه، علاوه بر معرفی ارزش های کالبدی، معرف سیر تحولات و تغییرات دوره‌های مختلف شهرسازی نیز باشد. میدان توپخانه تهران نمونه بسیار مناسب و ارزنده‌ای برای موضوع این تحقیق است. این میدان در دوران معاصر، از آغاز توسعه شهر تهران، ‏به عنوان فضای شهری مهم و زنده‌ای شکل گرفته، باقی مانده و در هر دوره رشد و توسعه شهر شکلی جدید پیدا کرده است. میدان توپخانه نشان دهنده زندگی، فرهنگ، مفاهیم (فضایی) و ارزش های (کالبدی) دوره‌های گوناگون شهر تهران به شمار می‌آید.

‏تغییرات و تحولاتی که این میدان به خود دیده گویای چگونگی و ماهیت طراحی و شگل گیری فضاهای شهری و نحوه استفاده از آن در هر یک از این دوره هاست. وجود مدارک و منابع دست یافتنی در مورد این میدان، از آغاز شکل گیری تا به امروز، امکان بررسی مستند را ممکن می‌سازد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...