رفتن به مطلب

اهدای خون سالم و مستمر , اهدای زندگی


ارسال های توصیه شده

بار دیگر درود :flowerysmile:

 

 

بد نیست بدانیم طبق آخرین آمار از هر سه نفر در جهان , یک نفر در طول زندگی نیازمند دریافت خون و فرآورده های آن خواهد بود و بارزترین این افراد :

 

بیماران و مجروحان سوانح مختلف , بیماران تحت عمل جراحی قرار گرفته , زنان باردار در حال زایمان , نوزادان و به خصوص نوزادان نارس , بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار گرفته اند , بیماران تالاسمی , هموفیلی و بسیاری دیگر از این دست افراد هستند .

 

 

آنچه از این آمار و ارقام مشهود است , نیازِِ مبرم و فراوان به این مایع حیات بخش برای بیماران و نیازمندان بسیار آن در سطح جهان می باشد . آنچه هویداست ارزش بسیار بالا و مهم عملِ اهدای این عامل حیات بخش به نیازمندان آن است .

لینک به دیدگاه

نکته ی جالب و حائز اهمیت در این میان امکان خون سازی مجدد در بدن فرد اهدا کننده می باشد ؛ به طوری که به گفته ی متخصصان حجم خون اهدایی ظرف چند ساعت و گلبول های قرمز در عرض چند هفته توسط بدن جایگزین خواهند شد ؛ از همین رو بسته به ساختار و جنسیت بدن , زنان هر 3 ماه یک بار و مردان هر 4 ماه یک بار می توانند اقدام به انجام این عمل نوع دوستانه و عاشقانه بنمایند .

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین پاسخ به سوالات شکل گرفته در ذهن خود می توانید به پورتال رسمی سازمان انتقال خون ایران به آدرس :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه نمایید .

 

همچنین در همان پورتال می توانید آدرس و شماره تلفن پایگاه های اهدای خون محل سکونت خود را مشاهده نمایید .

لینک به دیدگاه

در نهایت جهت انجام این عمل خیرخواهانه می توانید به نزدیک ترین پایگاه انتقال خون حاضر در محل سکونت خود مراجعه و پس از ارائه ی مدرک شناسایی معتبر خود ( کارت ملی , شناسنامه و .. ) و پر نمودن فرم مربوطه و مصاحبه ی 5 دقیقه ای با پزشک پایگاه و اطمینان از سلامت خون خود به تخت های اهدای خون مراجعه و میزان خون مشخص شده توسط پزشک ( معمولا 450 میلی لیتر ) را به وسیله ی سوزن و سرم بسیار کوچکی که به دستتان متصل خواهد شد , اهدا نمایید . تمامی این فرایند ( از مراجعه به پایگاه تا زمان خروج ) حدود 25 الی 30 دقیقه خواهد بود .

 

 

khoone%20to%20001.jpg

 

 

در پایان بار دیگر خیل الطاف بی شمارتان را ارج می نهیم و بر خود می بالیم از حضور در کنار شما اساطیر مهربانی . :icon_gol:

لینک به دیدگاه

درود بر شما ای نیکزادِ پاک اندیش

راهتان پر رهرو

دستانتان پر برکت

وجود نازنینتان به سلامت

و در لطف و رحمت یزدان مانا باشید

 

:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...
  • 4 ماه بعد...
×
×
  • اضافه کردن...