رفتن به مطلب

معرفی باشگاه ا.ث.میلان


ارسال های توصیه شده

آ.ث. میلان (یا میلان)یکی از پرافتخارترین باشگاههای فوتبال جهان است که در شهر میلان ایتالیا قرار دارد.

 

این تیم با۳۴۰میلیون هوادار، پرطرفدارترین تیم جهان محسوب می‌شود. تیم منچستر یونایتد ازین لحاظ در مرتبه دوم قرار دارد.

 

لقب این تیم «روسونری» (قرمز و سیاه) و نام ورزشگاه آن سن سیرو است.

 

لباس اول تیم بلوز راه راه مشکی و قرمز همراه با شورت مشکی (یا در بعضی اوقات سفید)، لباس دوم بلوز و شورت سفید و لباس سوم بلوز و شورت مشکی است.

 

این باشگاه در ۱۶ دسامبر سال ۱۸۸۹ با نام «باشگاه کریکت میلان» به وسیلهٔ «آلفرد ادواردز» و «هربرت کیلپین» انگلیسی دایر شد و به دلیل انگلیسی بودن مؤسسان، اسم باشگاه به جای میلانو (تلفظ ایتالیایی) میلان نام گرفت.

 

مالک کنونی باشگاه سیلویو برلوسکونی و سرمربی کنونی آن لئوناردو (بازیکن سابق میلان) است.

 

کاپیتان پائولو مالدینی یکی از محبوبترین و معروفترین بازیکنان سه دههٔ اخیر میلان فرزند چزاره مالدینی (بازیکن سابق همین تیم) می‌باشد. وی در پایان فصل 09-2008 پس از 24 سال حضور افتخارآمیز در این تیم از فوتبال خداحافظی کرد.

لینک به دیدگاه

* نام کامل: Associazione Calcio Milan

* تاریخ تأسیس: ۱۶ دسامبر ۱۸۹۹

* مؤسسان: آلفرد ادواردز و هربرت کیلپین

* ورزشگاه: سن سیرو

* کمپ تمرین: میلانِلو

* مالک: سیلویو برلوسکونی

* مدیر: سیلویو برلوسکونی

* نائب رئیس: آدریانو گالیانی

* سر مربی: ((لئوناردو))

* کمک مربیان: مائورو تاسوتی و فیلیپو گالی

* مدیر فنی:

* مدیر ورزشی: آریدو پرایدا

* اسپانسر اصلی: bwin

* اسپانسر ورزشی: adidas

* اولین قهرمانی در ایتالیا: ۱۹۰۱

* قهرمانی در سری آ: ۱۷ دوره (دومین)

* قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: ۷ دوره (دومین)

لینک به دیدگاه

تاریخچه باشگاه

 

بخش اول

 

این باشگاه، در ابتدا به عنوان باشگاه کریکت، توسط دو انگلیسی به نام های آلفرد ادواردس و هربرت کیلپین در سال ۱۸۹۹ تاسیس(پایه گذاری) شد.به دلیل خاستگاه این باشگاه، از تلفظ انگلیسی نام شهر میلان، به جای تلفظ ایتالیایی این شهر(میلانو) در نام این باشگاه استفاده شده است. آث میلان اولین عنوان قهرمانی خود در جام قهرمانی ایتالیا را در سال ۱۹۰۱ بدست آورد.

 

در سال ۱۹۰۸، این باشگاه ایجاد شکاف در خود را به دلیل اختلافات داخلی در موضوع امضای قرارداد با بازیکنان خارجی تجربه کرد، که این موضوع باعث تشکیل باشگاه دیگری در شهر میلان به نام اینتر میلان شد. میلان با به دست آوردن مقام قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا با پیروزی بر تیم بنفیکا پرتغال در مرحله پایانی سال ۱۹۶۳، مقبولیت جهانی خود را ضمانت کرد. آنها همچنین با تکرار قهرمانی در سال ۱۹۶۹، موفق به کسب عنوان قهرمانی در جام بین قاره‌ای (جام باشگاه‌های جهان امروزی) در همین سال شد.

لینک به دیدگاه

بخش دوم

 

به دنبال استعفای جیانی ریورا، میلان دوران افت را هم تجربه کرد. دورانی که ماجرای توتونرو یا همان شرط بندی و پرداخت رشوه از سوی باشگاه برای تغییر نتیجه مسابقات در سال ۱۹۸۰ و مجازات حضور در سری ب را برای میلان در پی داشت. آنها بعد از آن سریعاً خود را به سری آ رساندند ولی در فصل ۸۱-۸۲ با قرارگیری در منطقه خطر سری آ، مجدداً به سری ب بازگشتند.

در سال ۱۹۸۶، سیلویو برلوسکونی، این باشگاه را خریداری کرد و با به خدمت گرفتن آریگو ساکی (۱۹۸۷) به عنوان سرمربی و بازیکنانی همچون مارکو فان باستن، روود گولیت و فرانک رایکارد دوران شکوفایی مجدد این باشگاه آغاز شد. آریگو ساکی در اولین دوره مربیگری خود در میلان (۱۹۹۱-۱۹۸۷) موفق به کسب ۸ عنوان قهرمانی شد (یک قهرمانی سری آ، یک قهرمانی سوپر جام ایتالیا، ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۲ قهرمانی سوپر جام اروپا و ۲ قهرمانی جام کنفدراسیون ها). وی در این دوره یک نایب قهرمانی در سری آ و یک نایب قهرمانی در کوپا ایتالیا را نیز در کارنامهٔ خود دارد.

لینک به دیدگاه

بخش پایانی

 

در سال ۱۹۹۲ میلان اسکودتوی سری آ را بدون حتی یک شکست به دست آورد. این مهم را تاکنون هیچ تیم دیگری در سری آ تکرار نکرده است.

در فصل ۰۵-۲۰۰۶ در پی تخلفات مربوط به تعیین داوران مسابقات سری آ، کمتیه انضباطی رأی به کسر ۱۵ امتیاز در شروع فصل ۰۷-۲۰۰۶ و عدم حضور این تیم در لیگ قهرمانان اروپا را صادر کرد که این حکم بعداً به کاهش هشت امتیاز و حضور در لیگ قهرمانان اروپا، کاهش پیدا کرد.

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...
×
×
  • اضافه کردن...