رفتن به مطلب

بررسی تخصصی Nokia 5330 Mobile TV Edition :تلویزیون همــــــــــراه


sih092

ارسال های توصیه شده

مقدمه

گاهی ساده ترین گوشی ها منجر به وقوع یک تحول انقلابی می شوند. Nokia 5330 Mobile TV Edition نه جزو گوشی های خیلی پیشرفته است و نه یک ابزار تجاری کامل محسوب می شود اما قابلیتی که این گوشی از آن بهره می برد ، گیرنده DVB-H است که در میان گوشی های ارزان قیمت به ندرت دیده می شود و 5330 می تواند امکان تجربه لذت بخش تماشای تلویزیون را برای طیف گسترده ای از کاربران تلفن همراه فراهم آورد.

و ممکن است با یکبار آزمودن آن ، تصمیم بگیرید که گوشی های بعدی شما هم باید دارای چنین قابلیتی باشند. بیش از یک راه برای نیل به موفقیت در بازار وجود دارد و Nokia 5330 Mobile TV Edition مسیر پرخطری را بدین منظور انتخاب کرده است. اما شاید این مسیر تنها هزینه کوچکی برای نوکیا در طی کامل این راه باشد.

001.jpg002.jpg

003.jpg

لینک به دیدگاه

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE

پشتیبانی سه بانده از 3G

صفحه نمایش 2.4 اینچی با پشتیبانی از رزولوشن QVGA و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ ، خوانایی عالی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب

دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و فلاش LED

ضبط ویدیویی QVGA با نرخ 15 فریم بر ثانیه

گیرنده تلویزیون DVB-H

ویرایش ششم رابط کاربری S40

رادیو اف ام استریو با RDS ، رادیوی اینترنتی

بلوتوث با پشتیبانی از پروفایل A2DP

پورت استاندارد microUSB (با امکان شارژ گوشی از طریق این پورت)

اسلات کارت حافظه microSD (پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 16 گیگابایت ، عرضه گوشی به همراه یک کارت حافظه یک گیگابایتی)

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

کنترل های لمسی اختصاصی موسیقی

کیفیت خروجی صدای عالی

نصب بودن پیش فرض Maps For S40 بر روی گوشی

لینک به دیدگاه

نقاط ضعف اصلی

عدم پشتیبانی از WLAN

عدم پشتیبانی از HSPDA

تعبیه نکردن گیرنده GPS

با وجود به روز شدن S40 از نظر گرافیکی ، این رابط بسیار قدیمی به نظر می رسد

نصب نبودن مرورگر اسناد آفیس

نبود قابلیت شماره گیری هوشمند

قابلیت ضبط ویدیویی بسیار ضعیف

کیفیت ساخت پایین

لیست معایب Nokia 5330 Mobile TV Edition جزو کوتاه ترین لیست هایی نیست که تا به حال دیده ایم اما این لیست از آنچه که از یک گوشی غیر هوشمند و در این رده قیمتی انتظار داریم ، طویل تر نیست. با این همه شما کالایی با ارزش در برابر بهای پرداختی تان دریافت می کنید و برای این رده قیمتی Nokia 5330 Mobile TV Edition اصلا انتخاب بدی نیست.

004.jpg005.jpg

006.jpg

شور و شوق گوشی های لمسی به سرعت دنیای موبایل را فرا می گیرد اما نوکیا برای نفوذ بهتر در بازار، محصولی غیرلمسی و غیرهوشمند را برای ارائه DVB-H انتخاب کرده است. و با اینکه این امر بر روی کاربران تاثیر می گذارد اما باعث می شود که قیمت گوشی به طرز قابل ملاحظه ای کاهش یافته و بیشتر مورد توجه کسانی قرار می گیرد که به گوشی های لمسی علاقه چندانی ندارند.

اجازه دهید به ارزیابی عملکرد و کارآیی گوشی بپردازیم. تنها فاصله کمی با بررسی سخت افزاری گوشی داریم. در قسمت بعدی بررسی تخصصی Nokia 5330 Mobile TV Edition هم با ما همراه باشید.

لینک به دیدگاه

محتویات جعبه

جعبه Nokia 5330 Mobile TV Edition و محتویات آن کاملا ارزان قیمت به نظر می رسند. یک کارت حافظه یک گیگابایتی microSD ، یک شارژر و یک هدست یک تکه در داخل این جعبه دیده می شوند.

007.jpg008.jpg

علاوه بر پایین بودن حافظه ذخیره سازی در دسترس ، Nokia از ارائه کابل USB هم صرفنظر کرده است. شاید این به دلیل تلاش این شرکت برای پایین تر آوردن قیمت گوشی بوده باشد.

لینک به دیدگاه

نمای 360 درجه Nokia 5330 Mobile TV Edition

Nokia 5330 Mobile TV Edition ابعادی معادل 14*48*101 میلی متر دارد که برای یک گوشی مجهز به صفحه نمایش 2.4 اینچی کوچک به نظر می رسد. این گوشی به آسانی در بسیاری از جیب ها جای می گیرد و نیازی به نگرانی در این مورد وجود ندارد.

این گوشی وزنی 113 گرمی دارد که احتمالا با توجه به بدنه پلاستیکی و ابعاد کمی سنگین به نظر می رسد. با این حال ، این وزن احساس استحکام بسیار خوبی به Nokia 5330 Mobile TV Edition می بخشد که باید از آن قدردانی کرد.

لینک به دیدگاه

طراحی

Nokia 5330 Mobile TV Edition در نگاه اول با پلاستیک صیقلی خود بسیار زیبا به نظر می آید.مشکل اینجاست که بدنه گوشی بسرعت توسط لکه ها اشغال می شود و این برخورد اولیه نمی تواند تاثیرگذاری خود را چندان حفظ کند.

کیفیت پلاستیکی هم که در بدنه گوشی به کار رفته است بسیار ضعیف به نظر می رسد و سطح آن به آسانی خراشیده شده ، سبب می شود که گوشی نتواند زیبایی خود را در دوره ای طولانی حفظ کند.

Nokia 5330 Mobile TV Edition با یک صفحه نمایش 2.4 اینچی کامل می شود.

با اینکه سطوح کنتراست این صفحه نمایش اصلا با بهترین های بازار امروز موبایل قابل مقایسه نیست ، زوایای دید صفحه نمایش 5330 بسیار خوب هستند. سطح روشنایی صفحه نمایش هم در ازای بهای پرداختی کاربر قابل قبول است.

به هر حال ،صفحه نمایش های گوشی های غیرهوشمند غیرلمسی خیلی از این بهتر نیستند و Nokia 5330 Mobile TV Edition در این زمینه شایسته امتیازی عالیست. گرچه این یکی از دلایلی است که این گوشی ها را برای تماشای تلویزیون چندان مناسب نمی سازد اما 5330 برای این منظور به خوبی طراحی شده است.خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب عالیست.

 

009.jpg010.jpg

کلیدچندجهته گوشی در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است و توسط چهار کلید دیگر (دو کلید کنترلی و دو کلید مخصوص مکالمه ) احاطه شده است. تمامی این کلیدها از اندازه خوبی برخوردارند و هیچ مشکلی در استفاده از آن ها وجود ندارد.

011.jpg

خروجی صدای مخاطب در بالای صفحه نمایش Nokia 5330 Mobile TV Edition قرار گرفته است و در کناره سمت چپ گوشی کلیدهای اختصاصی و لمسی موسیقی جای داده شده اند. با توجه به ماهیت غیرلمسی گوشی ، این کلیدها کمی غیرمعمول به نظر می رسند اما با عادت کردن به آن ها ، استفاده از آن ها نیز بسیار آسان خواهد شد.

012.jpg013.jpg

کناره سمت راست گوشی میزبان کلیدهای تنظیم صدا و لغزنده قفل/قفل گشای گوشی است. هیچ کلید اختصاصی برای دوربین در نظر گرفته نشده است اما به دلیل اینکه دوربین تنها از فوکوس ثابت برخوردار است ، نمی توان این موضوع را مشکلی جدی تلقی کرد.

014.jpg015.jpg

016.jpg

به دلیل این که میکروفن در نیمه پایینی گوشی جای داده شده است ، کناره پایین آن کاملا خالیست.

017.jpg

در کناره سمت چپ Nokia 5330 Mobile TV Edition اسپیکر گوشی ، روزنه مخصوص بند آن و همین طور اسلات کارت حافظه microSD خودنمایی می کنند. یک پوشش محافظ بر روی اسلات کارت حافظه قرار داده شده است تا از ورود گرد و غبار به آن جلوگیری نماید.

017.jpg018.jpg

020.jpg

در کناره بالایی گوشی سه آیتم دیگر به چشم می خورند. پورت شارژر 2 میلی متری در سمت چپ واقع شده است ، در کنار آن پورت MicroUSB و در طرف مقابل سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد جای گرفته اند. پوشش محافظی هم برای پورت microUSB در نظر گرفته شده است اما سوکت صوتی فاقد هر نوع محافظی است.

021.jpg021-2.jpg

با باز کردن کشوی گوشی ، صفحه کلید دوازده تایی آن که با خطوط نیلی رنگی احاطه شده است ، دیده می شود . تصور می کنیم این بخش بیشتر مورد پسند جوان تر ها قرار بگیرد. این صفحه کلید از نوع مسطح است اما نوعی مرزبندی بین ردیف ها و ستون های مختلف صورت گرفته است.

022.jpg023.jpg

کلیدها از اندازه خوبی برخوردارند و باز خورد خوبی هم به کاربر منتقل می کنند. در کل ارزیابی ما از عملکرد کلیدها مثبت است و می توانید با استفاده از آن ها با سرعت بالا به تایپ متون بپردازید.

در ادامه بررسی سخت افزاری Nokia 5330 Mobile TV Edition به کناره پشتی آن می رسیم . دوربین 3.2 مگاپیکسلی گوشی در این قسمت جای داده شده است و یک فلاش LED هم آن را همراهی می کند. گرچه نه دوربین3.2 مگاپیکسلی و نه محدوده کم موثر فلاش LED ، هیچ یک جایی برای تمجید باقی نمی گذارد اما در ادامه بررسی مفصل تر در این مورد سخن خواهیم گفت.

024.jpg025.jpg

026.jpg

در زیر پنل پشتی گوشی ، باتری 1000 میلی آمپری گوشی که از نوع Li-Ion BL-4U است دیده می شود . آن طور که اعلام شده است ، Nokia 5330 Mobile TV Edition با این باتری تا 350 ساعت در حالت آماده به کار و تا 7 ساعت و 42 دقیقه در زمان مکالمه دوام می آورد. این اعداد بسیار خوب هستند و باتری عملکرد خوبی در زندگی روزمره از خود به جا می گذارد.

با چند دقیقه مکالمه تلفنی و حدود یک ساعت سر و کله زدن با دیگر قابلیت های گوشی در هر روز ، Nokia 5330 Mobile TV Edition تا چهار روز با یک بار شارژ دوام آورد که بسیار عالیست.

027.jpg028.jpg

گرچه علیرغم ارگونومی خوب گوشی ، نظر ما در مورد کیفیت ساخت Nokia 5330 Mobile TV Edition اصلا مساعد نیست. با اینکه گوشی هیچگاه از دفتر شرکت خارج نشد و هیچگاه در برابر هیچ خطری هم قرار نگرفت ، خراش های سطحی تمام پنل پشتی آن را در برگرفتند. اگر گوشی تنها با قرارگیری بر روی میز تا این حد آسیب می بیند ، نمی تواند در برابر استفاده های معمولی هم دوام چندانی بیاورد. نمی دانیم نوکیا در طراحی گوشی چه تصوری داشته است!

029.jpg030.jpg

لینک به دیدگاه

رابط کاربری

Nokia 5330 Mobile TV Edition از ویرایش ششم رابط کاربری S40 استفاده می کند و بنابراین محیط نرم افزاری آن بسیار آشناست.

مرورگر اسناد آفیس جاییست که رابط کاربری S40 رقابت را به رقبای سامسونگی اش وا می گذارد . در زمینه قابلیت های چندرسانه ای و چند وظیفه گی هم اوضاع بیش از همه بر وفق مراد پلت فرم Sony Ericsson A200 است. اما نوکیا همچنان به سهم زیادش از بازار اتکا کرده و ترجیح می دهد که به جای ایجاد تحولی اساسی ، تجربه آشنایی در کار با گوشی به کاربران عرضه کند.

032.jpg031.jpg033.jpg

دو دیدگاه در مورد این رویکرد از طرف خریداران این گوشی های ارزان قیمت و میان قیمت وجود دارد. نخستین دیدگاه این است که اگر شما یک گوشی برای برقراری تماس و ارسال و دریافت پیام می خواهید ، رابط ساده تر بسیار بهتر از گوشی های پیشرفته تری است که رابط پیچیده تری دارند.

گروه دوم که کم هم نیستند بر این عقیده اند که گوشی ای بهتر است که امکانات بیشتری در برابر هزینه پرداختی ، نسبت به سایر رقبا عرضه کند. این دیدگاه مسلما به سود رقبایی خواهد بود که لیست ویژگی های آن ها غنی تر از دیگران است. اما اجازه دهید به بررسی رابط کاربری گوشی بازگردیم.

به بحث اصلی باز می گردیم. صفحه اصلی Nokia 5330 Mobile TV Edition که تغییرات اندکی را شاهد بوده است از یک عکس پس زمینه پیش فرض استفاده می کند و اطلاعات معمولی چون قدرت آنتن دهی ، وضعیت باتری ، آیکن پروفایل انتخاب شده و زمان را نمایش می دهد.اندازه فونت در بسیاری از گوشی های اخیر سری 40 به طرز قابل توجهی بزرگ شده است.

035.jpg034.jpg

Active Standby یا Home Screen Mode هم در 5330 Mobile TV Edition در دسترس است و از چهار قسمت تشکیل شده است. می توان این چهار بخش را بنا بر نیاز های کاربر تنظیم نموده و یا جای آن ها را تغییر داد. در حالت معمول ، ناحیه بالایی صفحه برای دسترسی سریع به عملکردهای مورد علاقه کاربر با استفاده از آیکن های آن ها رزرو شده است.

یک قابلیت خوب اجازه می دهد که در هنگام قفل بودن گوشی با فشردن کلید پایان مکالمه صفحه ای به شما نمایش داده شود که ساعت و تاریخ را مشخص می کند.

یک حالت نمایش جدید هم برای منوی اصلی در نظر گرفته شده است و همانند گوشی های سری S30 و نخستین ویرایش های S40 هر بار یک آیکن تکی نمایش داده می شود.

038.jpg037.jpg036.jpg039.jpg

با عدم پشتیبانی از قابلیت چندوظیفه گی ، امکان minimize کردن نرم افزار های جاوا همانند Opera mini و انجام کار دیگری چون خواندن پیام های جدید وجود ندارد.این بخش هم یکی از قسمت هایی است که رابط S40 در برابر رقبا هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

لینک به دیدگاه

دفترچه تلفن عالی

دفترچه تلفن Nokia 5330 Mobile TV Edition امکان ذخیره تا 2000 مخاطب را دارد که شاید به اندازه فضای نامحدود برای ذخیره مخاطبین خوب نباشد اما به هر حال برای 99 درصد کاربران کافی خواهد بود.

041.jpg040.jpg042.jpg

می توانید فیلدهای متنوعی به مخاطبین تخصیص دهید اما تعداد شماره تلفن ها برای هر مخاطب به پنج عدد محدود می شود . نام های کوچک به صورت مجزا از اسامی خانوادگی ثبت می شوند و به این ترتیب در همگام سازی دیگر مشکلی نخواهید داشت. می توانید به هر مخاطب آهنگ خاصی هم اختصاص دهید.

044.jpg043.jpg045.jpg

لینک به دیدگاه

قابلیت های تلفنی خوب

Nokia 5330 Mobile TV Edition در ریافت سیگنال ها و کیفیت صدا در حین مکالمات هیچگونه مشکلی ندارد. همانند اغلب گوشی های میان قیمت سری 40 این گوشی هم از قابلیت Voice Clarity برخوردار است که روشی برای حنثی سازی نویزها و سر و صدای اطراف در حین مکالمات است.

صدا در هر دو سمت بسیار بلند و واضح است و مشکلی در حین تماس ها وجود ندارد. سطح ویبره هم در Nokia 5330 Mobile TV Edition به اندازه کافی قوی است .

یکی دیگر از امکانات گوشی در این بخش قابلیت شماره گیری صوتی است. هیچ صدای از پیش ضبط شده ای در این بخش وجود ندارد و Nokia 5330 Mobile TV Edition در این قسمت کاملا مستقل از اسپیکر عمل می کند. 5330 Mobile TV Edition درصد بسیاری از دستوراتی که به آن انتقال دادیم را با موفقیت شناسایی کرد.

نوکیا در 5330 Mobile TV Edition از قابلیت شماره گیری هوشمند استفاده نکرده است ، با درج شماره تنها گزینه «مفیدی» برای آغاز تایمر به شما نمایش داده می شود (که در آن اعداد بعنوان ساعت ، دقیقه و ثانیه تفسیرمی گردند) اما متاسفانه امکان جستجو در بین مخاطبین به این طریق وجود ندارد.

046.jpg

ما Nokia 5330 Mobile TV Edition را با آزمون قدیمی تعیین سطح بلندی صدای مان هم محک زدیم و این گوشی موفق به کسب امتیاز بسیار خوب شد.

لینک به دیدگاه

پیام رسانی

بخش پیام رسانی Nokia 5330 Mobile TV Editionهم بخوبی از عهده انجام کاری که به آن واگذارده شده است برمی آید. این گوشی می تواند از انواع پیام های رایج SMS ، MMS و ایمیل و همین طور پیام های صوتی و فوری پشتیبانی نماید.

با توجه به کلیدهای بسیار خوب صفحه کلید تایپ SMS و MMS ها با استفاده از Nokia 5330 Mobile TV Editionتجربه بسیار لذت بخشی است.

047.jpg048.jpg

تمامی امکانات ویرایشگر پیام ها به خوبی و به نحوی سازماندهی شده اند که زمان صرف شده توسط کاربر برای نگارش پیام ها را به حداقل می رساند. لازم است چند حرف از نام یک مخاطب را تایپ کرده و سپس گزینه Match را انتخاب کنید. لیستی از مخاطبان که با حروف درج شده تطابق دارد به همراه شماره تلفن و آدرس ایمیل آنها نمایش داده می شود. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر ، ویرایشگر به بخش درج متن انتقال می یابد.

051.jpg050.jpg049.jpg052.jpg

بخش ایمیل هم کار خود را بخوبی انجام می دهد و تقریبا تمامی نیاز های کاربران را پوشش می دهد. این بخش با پروتکل های POP3 ، SMTP و IMAP4 کار می کند و از چندین حساب کاربری به صورت همزمان پشتیبانی می نماید. این بخش از SSL هم حمایت می کند که برای مثال امکان کار با Gmail را نیز برای کاربر مهیا می سازد.

انجام تنظیمات ایمیل ها بسیار آسان است. تنها کاری که باید بکنید درج آدرس ایمیل و تایید کلمه عبور است . پس از آن 5330 Mobile TV Editionتمامی تنظیمات لازم را انجام می دهد.

لینک به دیدگاه

گالری کسل کننده

گالری سری 40 همواره امکانات کمتری را نسبت به گالری های پلت فرم های دیگر ارائه می کرده است. Nokia 5330 Mobile TV Edition تغییراتی از لحاظ بصری در این بخش به وجود آورده است اما آن ها برای به روز رسانی گالری و بالا بردن توان آن برای برنده شدن در نبرد با رقبا کافی نبوده اند.

گالری Nokia 5330 Mobile TV Editionتنها یک حالت نمایش دارد و تصاویر را در یک نمای مشبک 12 تایی نمایش می دهد. بزرگنمایی با استفاده از میانبرهای تعبیه شده به سرعت و آسانی انجام می گیرد.این گالری از اغلب گالری هایی که در گوشی های قبلی این رابط دیده ایم ، سریعتر و روان تر عمل می کند.

056.jpg055.jpg054.jpg053.jpg

لینک به دیدگاه

Mobile TV

چیزی که باعث شده است Nokia 5330 Mobile TV Edition چنین نامی به خود بگیرد ، پشتیبانی آن از DVB-H است. اگرچه پیش از اینکه به فکر استفاده از این قابلیت بیفتید ، باید بررسی کنید که از استاندارد DVB-H در منطقه ای که شما در آن زندگی می کنید ، پشتیبانی میشود یا نه.

متاسفانه به نظر می رسد که نوکیا در برخی از وب سایت هایش مشخصات نادرستی از Nokia 5330 Mobile TV Edition منتشر کرده است که این گوشی را سازگار با استاندارد DVB-T نشان می دهند.

رابط نرم افزار Mobile TV بسیار ساده است. با یکبار باز شدن ، این نرم افزار شروع به جستجوی کانال های تلویزیونی می کند . باید به خاطر داشته باشید که تنها در صورتی امکان استفاده از Mobile TV وجود دارد که هدست گوشی را به آن متصل کرده باشید چرا که این هدست به عنوان آنتن تلویزیون عمل می کند.

058.jpg057.jpg059.jpg

لینک به دیدگاه

پخش کننده موسیقی خوب پخش کننده موسیقی به کار رفته در Nokia 5330 Mobile TV Editionقابلیت های بسیار خوبی دارد. این نرم افزار ظاهر خوبی دارد و عملکردهای قابل توجهی مثل Album Art هم ارائه می دهد. تعداد قابل توجهی از فرمت های صوتی توسط این نرم افزار پشتیبانی می شوند.

پخش کننده موسیقی بوسیله کلید چندجهته یا کلیدهای اختصاصی موسیقی که در سمت چپ صفحه نمایش قرار دارند ، کنترل می شود. علاوه بر کارکردهای معمول این نرم افزار می تواند آهنگ ها را بر حسب نام خواننده ، عنوان آلبوم یا سبک موسیقی مرتب کند. این نرم افزار با فرمت هایی چون AAC ، AAC+ ،eAAC+ ، MP3 ، MP4 و AMR-NB کار می کند.از پروفایل A2DP هم پشتیبانی می شود و می توانید به وسیله هدست های بلوتوث به موسیقی گوش کنید.

061.jpg060.jpg062.jpg

به طور معمول نام خواننده و عنوان آهنگ در حال پخش در صفحه اصلی نمایش داده می شوند.آنها در قسمت مربوط به رادیو و پخش کننده موسیقی در صفحه اصلی ظاهر می شوند.امکان پخش/مکث و به جلو و عقب بردن آهنگ ها توسط کنترل های لمسی اختصاصی موسیقی هم وجود دارد.

لینک به دیدگاه

رادیو اف ام با RDS

Nokia 5330 Mobile TV Edition به یک رادیو اف ام با RDS هم مجهز است. این نرم افزار هم ظاهری مشابه نرم افزار پخش کننده موسیقی دارد و تمامی عملکردهای پایه ای را پوشش می دهد.

این رادیو از RDS هم پشتیبانی می کند و می توانید گوشی را برای جستجو و ذخیره تمامی ایستگاه های موجود در منطقه تان تنظیم نمایید. اطلاعات RDS و فرکانس ها در روی صفحه اصلی نمایش داده می شوند.

لینک به دیدگاه

پخش کننده ویدیویی

با اینکه Nokia 5330 Mobile TV Edition با صفحه نمایشی در حد مناسب برای کلاس خودش عرضه می شود ، چیزی که سبب می شود نتوان از آن بعنوان یک پخش کننده ویدیویی همراه بهره گرفت ، قابلیت های محدود پخش کننده ویدیویی آن است.

در حالیکه بسیاری از رقبا از فرمت های ویدیویی DivX/XviD پشتیبانی می کنند ، Nokia 5330 Mobile TV Edition تنها به پشتیبانی از فرمت های 3GP و MP4 بسنده کرده است.

ویدیو ها می توانند در حالت تمام صفحه پخش شوند و امکان حرکت سریع رو به جلو یا رو به عقب در آن ها نیز در نظر گرفته شده است.

065.jpg064.jpg063.jpg

066.jpg

لینک به دیدگاه

کیفیت صدای عالی

کیفیت خروجی صدای Nokia 5330 Mobile TV Edition بسیار شبیه به Nokia 6700 slide است که تقریبا یکسال از عرضه آن می گذرد. خروجی صدای این دو دقیقا مشابه همدیگر است و ما تقریبا متقاعد شدیم که از سخت افزار مشابهی در داخل آن دو استفاده شده است.

این به آن معناست که با اینکه 5330 Mobile TV Edition در بلندی صدا عملکرد متوسطی دارد ، اما کیفیت صدای آن در واضح ترین حدی است که تا به حال در گوشی های تلفن همراه شاهد آن بوده ایم. نوکیا در گوشی های اخیری که ما مورد بررسی قرار داده ایم ، کارکرد فوق العاده و تاثیر گذاری در این بخش داشته است . حتی گوشی ارزان قیمت 2710 Navigation Edition هم در این آزمون عملکرد خارق العاده ای از خود به جا گذاشت.

با توجه به برخورداری گوشی از سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد ، می توانید بدون تردید از آن به عنوان یک پخش کننده موسیقی اختصاصی خوب بهره بگیرید.

لینک به دیدگاه

دوربین 3.2 مگاپیکسلی بدون فوکوس خودکار

Nokia 5330 Mobile TV Edition به یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی مجهز است که می تواند عکس هایی تا حداکثر رزولوشن 1536*2048 پیکسل را ثبت نماید.گرچه این بار خبری از امکان فوکوس خودکار نیست و تنها یک فلاش LED آن را همراهی می کند. گرچه این فلاش هم آن چنان که باید نیست و تنها در فواصل نزدیک به کار شما خواهد آمد.

همانند سایر گوشی های سری 40 این دوربین هم از امکانات کمی برخوردار است اما می توان با توجه به قیمت گوشی این امکانات را قابل قبول پنداشت.تنظیماتی چون تراز سفیدی ، سه حالت کیفیت مختلف و جلوه های متنوع در این دوربین در دسترس هستند. عکاسی در دو حالت افقی و عمودی را هم می توان جز گزینه های در دسترس دانست.امکان ثبت پیاپی عکس ها هم از دیگر مشخصه های این دوربین است.

067.jpg068.jpg

دوربین 5330 Mobile TV Edition جز دوربین های برتر 3.2 مگاپیکسلی به شمار نمی رود. کیفیت عکس های آن هم در حد متوسط هستند. وضوح عکس ها بیش از حد است اما رنگ های آن ها به خوبی رندر می شوند و از کنتراست خوبی هم برخوردارند(البته غیر از تاری گهگاه عکس ها).

سطح نویزها تقریبا بالاست و الگوریتم کاهش شدید نویز ها هم باعث می شود که جزئیات بیش از پیش از دست بروند.

عدم وجود جزئیات کافی در عکس ها را به همراه دامنه پویای محدود می توان جز نقاط ضعف اصلی این دوربین دانست که باعث می شوند سایه ها و نواحی روشن به خوبی ثبت نشوند.

سرعت دوربین هم آنچنان قابل توجه نیست و کمی زمان می برد تا عکس های ثبت شده ذخیره شوند.

لینک به دیدگاه

ضبط ویدیویی ضعیف

در مورد ضبط ویدیویی گوشی عملکرد بدتری دارد. Nokia 5330 Mobile TV Edition می تواند ویدیوهایی با رزولوشن QVGA و نرخ 15 فریم بر ثانیه ضبط کند که تنها برای ارسال با MMS مناسب به نظر می آیند

لینک به دیدگاه

امکانات ارتباطی متوسط

به دلیل عدم پشتیبانی گوشی از 3G ، Nokia 5330 Mobile TV Edition از امکانات ارتباطی محدودی برخوردار است.و با اینکه لذت مرور وب با استفاده از ارتباطات 3G را از دست خواهید داد ، 5330 Mobile TV Edition از پشتیبانی چهاربانده از EDGE و GSM برخوردار است.

از Wi-Fi و GPS هم خبری نیست و تنها از بلوتوث v2.0 پشتیبانی به عمل می آید.

و در آخر باید به اسلات کارت حافظه اشاره کنیم که اغلب مواقع آسان ترین راه انتقال فایل ها به گوشی

محسوب می شود . امکان تعویض سریع کارت های حافظه هم در این گوشی وجود دارد.

Nokia 5330 Mobile TV Edition از پورت MicroUSB برای انتقال فایل و همین طور شارژ گوشی بهره می گیرد. به دلیل عدم ارائه کابل به همراه گوشی ، برای استفاده از این امکان باید خودتان کابل microUSB تهیه کنید .

لینک به دیدگاه

مرورگر وب

مثل سایر گوشی های سری 40 ویرایش ششم ، Nokia 5330 Mobile TV Edition با یک مرورگر استاندارد HTML مبتنی بر WebKit عرضه می شود. مرورگرهای Safari شرکت اپل و safari mobile و همین طور مرورگری که برای پلت فرم های Palm و Android عرضه شده اند هم بر پایه WebKit عرضه شده اند.می توان به عملکرد های خوب مرورگر وب Nokia 5330 Mobile TV Edition امیدوار بود.

البته این به آن معنا نیست که می توانید در 5330 Mobile TV Edition همان تجربه خوبی را که در استفاده از آن نرم افزار ها داشته اید ، تکرار کنید. این مرورگر به خوبی و درستی صفحات وب را رندر می کند که به خودی خود ارتقای بزرگی نسبت به سایر گوشی های سری 40 به شمار می رود.

070.jpg069.jpg071.jpg

مرورگر وب Nokia 5330 Mobile TV Edition نقص های خاص خود را هم دارد. بسیار مشخص است که سخت افزار گوشی توان چندانی برای مرور دلنشین صفحات وب ندارد . پیمایش صفحات بسیار کند انجام می شود. پشتیبانی از فایل های فلش هم اصلا جالب نیست. گاهی گوشی می تواند برخی بنر ها را نمایش دهد اما در اغلب مواقع در نمایش فایل های فلش ناموفق عمل می کند.

همانند گوشی های اخیر سری 40 ، Nokia 5330 Mobile TV Edition هم با مرورگر Opera mini که به صورت پیش فرض بر روی آن نصب شده است ، عرضه می شود. این مرورگر می تواند سرعت بار شدن صفحات را تا نود درصد بهبود بخشد که به دلیل عدم پشتیبانی گوشی از ارتباطات 3G ضروری است.

072.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...