رفتن به مطلب

بررسی تخصصی Nokia 2710 Navigation Edition :ادامه راه


sih092

ارسال های توصیه شده

مقدمه

قابلیت های بی نظیر مسیریابی بر روی یک گوشی غیرهوشمند، آیا این موضوع واقعیت دارد ؟ مشخصا Nokia 2710 Navigation Edition دوست دارد شما را سورپرایز کند. این گوشی جزو معدود گوشی های غیرهوشمندی است که با قابلیت های کامل مسیریابی عرضه می شود. این گوشی لوازمی همراه خود دارد که استفاده از آن در حین رانندگی را برای شما بسیار تسهیل خواهد کرد.

مشاهده گوشی های اختصاصی مسیریابی ماهواره ای بسیار نادر است اما این به آن معنا نیست که بگذاریم Nokia 2710 Navigation Edition به آسانی از شرکت ما خارج شود. این گوشی باید شایستگی هایش را در برابر پولی که با زحمت به دست آورده و برای آن می پردازید ؛ نشان دهد.

 

3.jpg2.jpg

1.jpg

 

مهم نیست که شما در حین پیاده روی و یا رانندگی باشید ، Nokia 2710 Navigation Edition قول می دهد که شما را به مقصدتان برساند. اما این تمام کاری نیست که این گوشی می تواند برای شما انجام دهد. بهتر است نگاهی مختصر به ویژگی های کلیدی . نقاط ضعف اصلی آن داشته باشید:

لینک به دیدگاه

ویژگی های کلیدی

قیمت ارزان به همراه قابلیت های مسیریابی ماهواره ای

پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE

صفحه نمایش 2.2 اینچی با پشتیبانی از رزولوشن QVGA و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ ، خوانایی بسیار خوب در برابر تابش نور آفتاب

ویرایش ششم رابط کاربری S40

دوربین 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت

ضبط ویدیویی QVGA با نرخ 15 فریم بر ثانیه

رادیو اف ام استریو با RDS

بلوتوث با A2DP و پورت microUSB

اسلات کارت حافظه microSD (پشتیبانی تا کارت هایی با گنجایش 16 گیگابایت ، عرضه یک کارت حافظه دو گیگابایتی به همراه گوشی)

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

بسته نرم افزاری بسیار خوب

نرم افزارهای Ovi Maps ، Store ، Contacts و Share

مرورگر وب Opera mini 4.2

قطب نمای دیجیتال

کیفیت صدای بسیار عالی

عرضه به همراه شارژر و پایه مخصوص ماشین

لینک به دیدگاه

نقاط ضعف اصلی

صفحه نمایش کوچک با زوایای دید کم

نرم افزار Maps تنها در حالت افقی کار می کند

دوربین فاقد قابلیت های فوکوس خودکار و فلاش است

عدم شارژ گوشی از طریق پورت MicroUSB

عدم پشتیبانی از قابلیت شماره گیری هوشمند

عدم پشتیبانی از چند وظیفه گی

نصب نبودن مرورگر اسناد آفیس

واضح است که جای خالی برخی قابلیت ها به خوبی در این لیست احساس می شود. Nokia 2710 Navigation Edition به دوربین خوبی مجهز نیست و صفحه نمایش آن می توانست از این بهتر و بزرگتر باشد. برخی از معایب گوشی نظیر نبود قابلیت چندوظیفه گی و یا مرورگر اسناد آفیس جزو میراث های سری 40 است اما هیچ عذری از سوی نوکیا و رابط قدیمی آن ها برای نادیده گرفتن چنین مشخصه های مهمی از سوی کاربران پذیرفتنی نخواهد بود.

اما از طرف دیگر با گوشی خوبی روبرو هستیم که از ظاهری جالب ، عمر بالای باتری و کیفیت ساخت فوق العاده بهره می برد. برای خرید این گوشی هم نیازی به زدن بانک نیست و علاوه بر آن می توانید همیشه به یافتن آسان جایی که به دنبالش هستید ، امیدوار باشید.

 

5.jpg4.jpg

6.jpg

 

بهتر است با نگاهی به طراحی ظاهری و سخت افزار گوشی بررسی تخصصی آن را آغاز کنیم. در قسمت بعد همراه ما باشید تا ببینیم Nokia 2710 Navigation Edition چه لوازمی به همراه خود برای ما و شما به ارمغان می آورد.

لینک به دیدگاه

محتویات جعبه:لوازم دوست داشتنی

گوشی های اخیر نوکیا با جعبه ای کوچک عرضه شدند اما Nokia 2710 Navigation Edition از این امر مستثنی است. و اما به چه دلیل؟دلیل این است که جعبه های کوچک نمی توانستند تمامی لوازمی را که گوشی به همراه آن عرضه می شود ، در خود جای دهند.

در کنار خود گوشی یک شارژر ، یک کابل کوچک microUSB برای انتقال داده ، چند کتابچه راهنما و یک هدست یک تکه که در گوشی های پیشین نوکیا هم شاهد عرضه آن ها بودیم ، در این جعبه دیده می شوند.

بهتر از همه این لوازم پایه و شارژر مخصوص ماشین هستند که به همراه مجوز دائمی مسیریابی چه در حین رانندگی و چه در حین پیاده روی ، Nokia 2710 Navigation Edition به یک ابزار قدرتمند مسیریابی ماهواره ای تبدیل می کنند.

در اسلات کارت حافظه گوشی هم یک کارت به گنجایش 2 گیگابایت قرار داده شده است.

 

8.jpg7.jpg

 

پایه مخصوص ماشین به خوبی کار می کند. اتصال کردن و جدا کردن آن از شیشه جلوی اتومبیل بسیار آسان است. باید قسمت مخصوص گیره را به شیشه جلوی اتومبیل چشبانده و حلقه را در خلاف چرخش عقربه های ساعت بچرخانید.با قرار دادن گوشی در درون این گیره ، می توانید از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. یک پد ویژه هم امکان اتصال مستقیم گیره را به داشبورد اتومبیل را برای شما فراهم می کند.

 

10.jpg 9.jpg

11.jpg

لینک به دیدگاه

نمای 360 درجه Nokia 2710 Navigation Edition

Nokia 2710 Navigation Edition ابعادی معادل 13.7*45.7*111.2 میلی متر دارد و حجم آن معادل 60.4 سی سی است که کمابیش با سایر گوشی های موجود در سری 27xx برابری می کند.

استفاده از گوشی به آسان ترین نحو ممکن صورت می گیرد. گوشی نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک است و براحتی در هر جیبی جای می گیرد اما برای استفاده چندان هم کوچک نیست.

به دلیل نبود عناصر فلزی در ساخت گوشی ، وزن آن کمتر از 87 گرم باقی می ماند. کیفیت ساخت گوشی خوب است و 2710 Navigation Edition به حد کافی محکم است.

لینک به دیدگاه

طراحی

بدنه تمام پلاستیکی Nokia 2710 Navigation Edition بسیار جذاب است و در هنگام در دست گرفتن گوشی احساس خوبی به کاربر منتقل می کند. هیچ چیز ویژه ای در مورد طراحی گوشی وجود ندارد و همه چیز پیرو همان طراحی کلاسیک نوکیاست.

این گوشی در سه رنگ سیاه ، نقره ای و سفید در دسترس خواهد بود.

 

12.jpg

 

Nokia 2710 Navigation Edition به یک صفحه نمایش 2.2 اینچی که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن QVGA را دارد . و اگر گوشی با برچسب Navigation عرضه نشده بود ، در این رده قیمتی انتقاد کردن از آن ممکن نبود. با اضافه شدن این برچسب ما دوست داشتیم که صفحه نمایش بزرگتر ، با زوایای دید بالاتر و خوانایی بهتر در برابر تابش نور آفتاب در اختیار ما قرار می گرفت.

به سختی می توان از صفحه نمایش 2.2 اینچی برای مسیریابی در حین رانندگی استفاده کرد. ما حداقل قطر لازم صفحه نمایش برای استفاده آسان بدین منظور را 2.6 اینچ می دانیم. حتی یک افزایش 0.2 اینچی هم می توانست تاثیر بسزایی در بهبود تجربه کاربر داشته باشد.

و با اینکه قابلیت خوانایی صفحه نمایش در برابر نور آفتاب خوب است ، نمی توانیم زوایای دید پایین صفحه نمایش را نادیده بگیریم. ما گوشی های S40 را بهتر از این دیده بودیم.

 

15.jpg14.jpg

13.jpg

 

کلیدهای کنترلی و کلیدهای آغاز و پایان مکالمه در زیر صفحه نمایش جای گرفته اند . قاب کلید چند جهته هم به خوبی اطراف کلید بزرگ مرکزی را احاطه کرده است.

در کناره سمت راست گوشی کلید Maps دیده می شود که برای اجرای نرم افزار Nokia Maps به کار گرفته می شود.استفاده از تمامی کنترل ها آسان است و به ندرت پیش می آید که آنها را اشتباه بفشارید.

 

18.jpg17.jpg

16.jpg

 

نور پس زمینه صفحه نمایش و نور سفید پس زمینه کلیدها بسیار قوی است. گرچه همانند سایر گوشی های سری 40 هیچ گزینه ای برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش تعبیه نشده است.

 

19.jpg

 

کناره بالایی Nokia 2710 Navigation Edition میزبان روزنه مخصوص بند گوشی، پورت شارژر و سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد است.

 

20.jpg21.jpg

 

در کناره سمت چپ گوشی اسلات کارت حافظه MicroSD و پورت microUSB درست در بالای آن دیده می شوند. هر دوی آن ها برای جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار از یک پوشش محافظ استفاده می کنند.گوشی در اداره کارت های حافظه 16 گیگابایتی هیچ مشکلی ندارد.

 

22.jpg23.jpg

 

کناره سمت راست 2710 Navigation Edition تنها کلید دوربین را در خود جای داده است که از جلوه فلزی خاصی استفاده می کند. استفاده از این کلید بسیار آسان است. گرچه کاملا غیرعادی است اما واقعا در هیچ سمتی از گوشی کلیدهای تنظیم صدا تعبیه نشده اند.

 

24.jpg25.jpg

 

این بخش از بررسی Nokia 2710 Navigation Edition را با پنل پشتی آن ادامه می دهیم که کاملا به پنل به کار رفته در Nokia 6700 Classic شبیه است .

در این قسمت لنز دوربین 2 مگاپیکسلی گوشی با فوکوس ثابت و اسپیکر گوشی جای داده شده اند. مشکلی که در این قسمت دیده می شود این است که هنگامی که گوشی را بر روی سطوح هموار قرار می دهید ، جلوی اسپیکر پوشانده شده و صدا دیگر واضح به گوش نمی رسد.

 

27.jpg26.jpg

 

با درآوردن کاور باتری از جای خود (با کشیدن آن به سمت پایین) باتری 1020 میلی آمپری گوشی که از نوع Li-Ion BL-5C است نمایان می شود.بر خلاف بسیاری از رقبا Nokia 2710 Navigation Edition از طریق پورت استاندارد نوکیا و نه پورت microUSB شارژ می شود .

این گو گوشی ،مدت زمان زیادی را با ما نگذراند اما در این دو روزی که ما از این گوشی استفاده کردیم ، باتری اصلا از جای خود تکان نخورد و همچنان پر نشان داده می شد. ما در طی این دو روز حدود ده دقیقه به مکالمه ، نیم ساعت به ثبت عکس ، پانزده دقیقه به بازی و گوش دادن به موسیقی و کمی کار کردن با رابط گوشی پرداختیم.

کارآیی باتری ، 2710 را به یک گوشی مطمئن تبدیل می کند که می توانید تا چند روز بدون شارژ مجدد به کار کردن با آن امیدوار باشید.

شیار سیم کارت هم در این قسمت دیده می شود. جای دادن سیم کارت و از خارج کردن آن از جای خود، هم بسیار سریع صورت می پذیرد.

 

28.jpg

 

با اینکه Nokia 2710 Navigation Edition تماما از پلاستیک ساخته شده است اما هنگامی که گوشی را در دست می گیرید بخوبی به استحکام آن پی می برید. کار کردن با گوشی بسیار خوب است . لکه های ناشی از اثر انگشت هم اصلا مشکلی به شمار نمی آیند.

 

29.jpg

لینک به دیدگاه

رابط کاربری

Nokia 2710 Navigation Edition از رابط کاربری S40 استفاده می کند ، با توجه به قیمت و نام گوشی این امر چندان جای تعجب ندارد. گرچه این موضع در قابلیت های گوشی هیچ تاثیری نگذارده است و در واقع تنها کار با گوشی را برای کاربران تسهیل نموده است.

Nokia 2710 Navigation Edition از آخرین نسخه رابط مخصوص گوشی های غیرهوشمند نوکیا یعنی ویرایش ششم S40 استفاده می کند. این رابط نسبت به نسخه پیشین شاهد بهبودهایی بوده است. دو کارکرد عمده گوشی تماس های تلفنی و مسیریابی ماهواره ای به آسانی از طریق صفحه اصلی در دسترس هستند. Active Standby انعطاف بسیار خوبی را برای این گوشی غیرلمسی در صفحه اصلی ایجاد کرده است.

 

32.jpg31.jpg

30.jpg

 

صفحه اصلی Nokia 2710 Navigation Edition از یک عکس پس زمینه پیش فرض استفاده می کند و اطلاعاتی چون قدرت آنتن دهی ، وضعیت باتری ، آیکن مربوط به پروفایل فعال و زمان قسمت بالایی صفحه را اشغال کرده اند. فونت ها بزرگ هستند و در تمام رابط به آسانی قابل خواندن هستند.

حالت Active Standby یا به قول نوکیا Home Screen صفحه اصلی پیش فرض است. این حالت شامل چهار بخش است که کاربران می توانند بنا بر نیازشان آن ها را جابجا کرده یا ویرایش کنند.

قسمت بالایی که قابل ویرایش هم نیست زمان را با فونتی بزرگ نمایش می دهد و با یک نگاه کوتاه می توانید زمان را چک کنید. در پایین صفحه نوار میانبرها قرار دارد که دسترسی کاربر را به قابلیت ها و نرم افزارهای مورد علاقه اش امکانپذیر می سازد.

منوی اصلی با توجه به چندین حالت نمایش متفاوت هم از همان منطق استفاده آسان تر پیروی می کند.

 

36.jpg35.jpg

34.jpg33.jpg

 

S40 فاقد قابلیت پشتیبانی از چندوظیفه گی است و ما در مورد اینکه این وضعیت تغییر کند ، تردید داریم. البته امکاناتی تعبیه شده است که بدون نیاز به قابلیت چندوظیفه گی امکان اداره رایج ترین عملکردها را مهیا می سازد.

برای مثال با خروج از نرم افزار Ovi Contacts ، هم می توانید آنلاین باقی بمانید.گوشی شما را از پیام های جدید آگاه می کند و اگر نوار مخاطبین را در صفحه اصلی قرار داده باشید ، می توانید بدون اجرای مجدد نرم افزار این پیام ها را بخوانید.

حتی نرم افزار Nokia Maps هم گزینه هایی برای برقراری تماس یا ارسال پیام در حین مسیریابی عرضه می کند و برای انجام این کارها نیازی به خارج شدن از نرم افزار وجود ندارد. ما گوشی های هوشمندی سراغ داریم که از انجام این کار عاجزند.

اما هنوز هم فقدان قابلیت پشتیبانی از چندوظیفه گی و یکی دیگر از ضعف های همیشگی S40 ، یعنی نبود نرم افزار مرورگر اسناد آفیس به چشم می آیند. به دلیل سادگی استفاده از این رابط کاربری آسان است که به خودی خود برای برخی از کاربران قابلیت ویژه ای به حساب می آید.

پیش از این در مورد ساعت بزرگ موجود در صفحه اصلی سخن گفتیم اما دو راه دیگر هم برای چک کردن زمان وجود دارد. به لطف به کارگیری سنسور شتاب سنج در گوشی ، Nokia 2710 Navigation Edition از قابلیتی با عنوان tap for time برخوردار است که با ضربه ای دو گانه بر روی گوشی ساعت دیجیتال یا آنالوگ به نمایش در می آید. با فشردن کلید پایان مکالمه در حین قفل بودن گوشی هم می توانید به همان نتیجه دست پیدا کنید.

38.jpg37.jpg

لینک به دیدگاه

دفترچه تلفن عالی

دفترچه تلفن Nokia 2710 Navigation Edition فضایی برای ذخیره 2000 مخاطب و تنظیمات خاص آن ها دارد.گرچه این فضا نامحدود نیست اما تصور می کنیم بسیاری از کاربران هرگز نیمی از این فضا را هم استفاده نکنند.

 

42.jpg41.jpg

40.jpg39.jpg

 

به هر مخاطب می توان فیلدهای متنوعی نسبت داد اما تعداد شماره های تلفن اختصاص داده شده به هر مخاطب تا 5 عدد محدود شده است. فیلدهای مجزایی برای نام کوچک و نام فامیلی در نظر گرفته شده اند که باعث رفع مشکلات ایجاد شده در هنگام همگام سازی می گردند. می توان زنگ های خاصی به هر مخاطب تخصیص داد. همچنین امکان اختصاص دادن عکس یا زنگ های تصویری نیز برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

یکی از قابلیت های گوشی که با روح مسیریابی ماهواره ای آن سازگار است ، گزینه Find On map است که مکان مخاطب را در صورتی که به درستی درج شده باشد ، در نرم افزار Nokia Maps for S40 به نمایش در می آورد.

لینک به دیدگاه

قابلیت های تلفنی خوب

با استفاده از Nokia 2710 Navigation Edition دریافت سیگنال ها به خوبی صورت می پذیرد و صدا در حین مکالمات از وضوح بسیار بالایی برخوردار است.این گوشی فاقد قابلیت Voice Clarity است که در اغلب گوشی های S40 شاهد عرضه آن بوده ایم اما نبود این قابلیت را نمی توانیم جزو معایب گوشی محسوب کنیم.

صدا بلند و واضح است و ما هیچ مشکلی در طی مکالمات نداشتیم. قدرت ویبره گوشی هم به اندازه کافی قوی هست.

یکی دیگر از امکانات گوشی در این بخش قابلیت شماره گیری صوتی است. هیچ صدای از پیش ضبط شده ای در این بخش وجود ندارد و Nokia 2710 Navigation Edition در این قسمت کاملا مستقل از اسپیکر عمل می کند.

نوکیا در 2710 Navigation Edition از قابلیت شماره گیری هوشمند استفاده نکرده است.

ما Nokia 2710 Navigation Edition را با آزمون بلندی صدای همیشگی مان هم محک زدیم و این گوشی موفق به کسب امتیاز «خوب» شد.

 

43.jpg

لینک به دیدگاه

پیام رسانی قابل قبول

بخش پیام رسانی Nokia 2710 Navigation Edition هم بخوبی از عهده انجام کاری که به آن واگذارده شده است برمی آید. این گوشی می تواند از انواع پیام های رایج SMS ، MMS و ایمیل و همین طور پیام های صوتی و فوری پشتیبانی نماید.

با توجه به کلیدهای بسیار خوب صفحه کلید تایپ SMS و MMS ها با استفاده از 2710 Navigation Edition تجربه بسیار لذت بخشی است.T9 هم بر سرعت تایپ شما خواهد افزود.

 

44.jpg

 

تمامی امکانات ویرایشگر پیام ها به خوبی و به نحوی سازماندهی شده اند که زمان صرف شده توسط کاربر برای نگارش پیام ها را به حداقل می رساند. لازم است چند حرف از نام یک مخاطب را تایپ کرده و سپس گزینه مورد نظرتان را از میان لیست پیشنهادی برگزینید.

 

48.jpg47.jpg

46.jpg45.jpg

 

بخش ایمیل هم کار خود را بخوبی انجام می دهد و تقریبا تمامی نیاز های کاربران را پوشش می دهد. این بخش با پروتکل های POP3 ، SMTP و IMAP4 کار می کند و از چندین حساب کاربری به صورت همزمان پشتیبانی می نماید. این بخش از SSL هم حمایت می کند که برای مثال امکان کار با Gmail را نیز برای کاربر مهیا می سازد.

انجام تنظیمات ایمیل ها بسیار آسان است. تنها کاری که باید بکنید درج آدرس ایمیل و تایید کلمه عبور است . پس از آن 2710 Navigation Edition تمامی تنظیمات لازم را انجام می دهد.

لینک به دیدگاه

گالری

گالری S40 هیچگاه دوست داشتنی نبوده است و با اینکه تغییرات جدیدی در آن صورت داده شده است ، باز هم این گالری مورد پسند ما نیست. البته این گالری تمامی وظایفی را که یک گالری باید انجام دهد ، انجام می دهد و علاوه بر آن این نرم افزار یک File Manager عالی هم هست. اما گالری باید بر روی ارائه جذاب تصاویر و فراهم نمودن امکان مرور آسان آن ها متمرکز باشد و این همان هدفی است که گالری S40 از دنبال کردن آن باز می ماند.

گالری Nokia 2710 Navigation Edition تنها یک حالت نمایش دارد و تصاویر را در یک نمای مشبک 12 تایی نمایش می دهد. بزرگنمایی با استفاده از میانبرهای تعبیه شده به سرعت و آسانی انجام می گیرد.این گالری از اغلب گالری هایی که در گوشی های قبلی این رابط دیده ایم ، سریعتر و روان تر عمل می کند.

 

52.jpg51.jpg

50.jpg49.jpg

لینک به دیدگاه

پخش کننده موسیقی

پخش کننده موسیقی در Nokia 2710 Navigation Edition هم ظاهر زیبایی دارد و هم از قابلیت های خوبی برخوردار است.

پخش کننده موسیقی می تواند آهنگ ها را بر حسب نام خواننده ، آلبوم و سبک آن ها مرتب نماید. این نرم افزار می تواند فرمت هایی از قبیل AAC ، AAC+ ، eAAC+ ، MP3 ، Mp4 ،WMA و AMR-NB را پشتیبانی کند. از پروفایل A2DP هم پشتیبانی صورت می پذیرد و به توسط آن می توانید با استفاده از هدست های بلوتوث به آهنگ های مورد علاقه تان گوشی کنید. حالت های پیش فرض برای اکولایزر در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز می توانید حالت های جدیدی هم به آن ها بیافزایید.

 

56.jpg55.jpg

54.jpg53.jpg

 

مثل همیشه نام خواننده و عنوان آهنگ در حال پخش در صفحه اصلی نمایش داده می شود . آنها در قسمت موسیقی و رادیو در صفحه اصلی نمایان می گردند.

 

58.jpg57.jpg

 

کلیدهای تنظیم کننده صدا در این گوشی تعبیه نشده اند که این بدان معناست که برای تغییر بلندی صدا باید پخش کننده موسیقی را اجرا کنید.

لینک به دیدگاه

رادیو اف ام با RDS

Nokia 2710 Navigation Edition به یک رادیو اف ام با RDS هم مجهز است. این نرم افزار هم ظاهری مشابه نرم افزار پخش کننده موسیقی دارد و تمامی عملکردهای پایه ای را پوشش می دهد.

 

62.jpg61.jpg

60.jpg59.jpg

 

این رادیو از RDS هم پشتیبانی می کند و می توانید گوشی را برای جستجو و ذخیره تمامی ایستگاه های موجود در منطقه تان تنظیم نمایید. اطلاعات RDS و فرکانس ها در روی صفحه اصلی نمایش داده می شوند.گزینه ای با عنوان Station Directory هم در این نرم افزار تدارک دیده شده است که اطلاعاتی را از اینترنت راجع به ایستگاه های رادیویی محلی دانلود می کند.

لینک به دیدگاه

پخش کننده ویدیویی

بهتر است بدانید که اصلا نمی توانید بر روی Nokia 2710 Navigation Edition بعنوان یک پخش کننده ویدیویی خوب حساب باز کنید. ترکیب صفحه نمایش کوچک و همین طور تعداد کم فرمت های قابل پشتیبانی توسط پخش کننده ویدیویی باعث می شود که شرایط چندان خوبی برای تماشای ویدیو ها در اختیار شما قرار نگیرد.

 

65.jpg

64.jpg63.jpg

 

پخش کننده ویدیویی Nokia 2710 Navigation Edition با فرمت های 3GP و MP4 سازگار است. ویدیوها می توانند در حالت تمام صفحه پخش شوند و امکان حرکت سریع رو به جلو یا رو به عقب در فیلم ها نیز در نظر گرفته شده است.

لینک به دیدگاه

کیفیت صدای عالی

با اینکه این گوشی یک گوشی موسیقیایی نیست اما Nokia 2710 Navigation Edition از کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار است.شاید این گوشی از بلندی صدای زیادی برخوردار نباشد اما مطمئنا آهنگ ها را همانطور که ضبط شده اند و با همان کیفیت در اختیار شما خواهد گذاشت.

تمامی مشخصه ها عالی هستند و با پاسخدهی بسیار عالی به قرکانس ها و نسبت خوب سیگنال به نویز ، هیچ چیز بدی در مورد کیفیت خروجی صدای Nokia 2710 Navigation Edition وجود ندارد.

پس با اینکه هدف گوشی جایگزینی سیستم مسیریابی ماهواره ای اختصاصی برای شماست ، می توانید از Nokia 2710 Navigation Edition به عنوان یک MP3 Player فوق العاده هم بهره بگیرید.

 

66.jpg

لینک به دیدگاه

دوربین

Nokia 2710 Navigation Edition به یک دوربین 2 مگاپیکسلی است که قادر است عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1200*1600 پیکسل ثبت نماید . ما فقط در صورتی از این دوربین استفاده خواهیم کرد که گزینه دیگری پیش رویمان نباشد.

همانند سایر گوشی های سری 40 این دوربین هم از امکانات کمی برخوردار است اما می توان با توجه به قیمت گوشی این امکانات را قابل قبول پنداشت.تنظیماتی چون تراز سفیدی ، سه حالت کیفیت مختلف و جلوه های متنوع در این دوربین در دسترس هستند. ثبت پیاپی عکس ها در دو حالت افقی و عمودی را هم می توان جز گزینه های در دسترس دانست.

 

70.jpg69.jpg

68.jpg67.jpg

 

همانطور که انتظار می رفت کیفیت عکس ها بسیار پایین است. عکس ها پر از نویز هستند و 2 مگاپیکسل اصلا برای ثبت جزئیات مناسب نیست. بعد از ثبت یک عکس ، چند ثانیه طول می کشد تا دوربین برای ثبت عکس بعدی آماده شود. با این همه می توانید از این عکس ها برای مخاطبین و یادداشت برداری استفاده کنید اما نمی توانید بیش از این از دوربین Nokia 2710 Navigation Edition انتظار داشته باشید.

 

72.jpg71.jpg

لینک به دیدگاه

ضبط ویدیویی:چرا آن ها خودشان را به دردسر انداخته اند؟

Nokia 2710 Navigation Edition در بخش ضبط ویدیویی هم عملکرد بسیار ضعیفی دارد. این گوشی قادر است تصاویر ویدیویی را با رزولوشن QVGA و نرخ 15 فریم بر ثانیه ثبت کند که برای یک گوشی عضو سری 2 می توان آن را قابل قبول دانست. تصور می کنیم این نوع ویدیوها تنها برای ارسال توسط MMS مناسب باشند.

لینک به دیدگاه

امکانات ارتباطی ضعیف ؛ گیرنده GPS خوب

Nokia 2710 Navigation Edition از امکانات ارتباطی زیادی برخوردار نیست. این گوشی از پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و بلوتوث برخوردار است که در تمامی گوشی ها می توان آن ها را مشاهده کرد.

گرچه نکات مثبتی هم در مورد این بخش از 2710 Navigation Edition وجود دارد. این گوشی به سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد و اسلات کارت حافظه microSD با قابلیت تعویض سریع کارت حافظه مجهز است. این دو قابلیت امتیازهایی برای امکانات ارتباطی 2710 محسوب می شوند اما نبود قابلیت شارژ گوشی از طریق پورت microUSB آزاردهنده است.

همانطور که از نام گوشی پیداست ، Nokia 2710 Navigation Edition به یک گیرنده GPS مجهز است و قابلیت های زیادی مرتبط با آن دارد. ما نحوه عملکرد آن را در بخش Ovi Maps مورد بررسی قرار خواهیم داد .

لینک به دیدگاه

مرورگر وب:Opera Mini

مرورگر وب پیش فرض Nokia 2710 Navigation Edition ، opera mini 4.2 است. این مرورگر در گوشی های پیشین سری 40 هم وجود داشت اما نسخه جدید آن از امکانات بیشتری چون پشتیبانی از چندین لبه به صورت همزمان برخوردار است .

Opera mini به این روش کار می کند که ابتدا صفحات در سرورهای opera رندر شده و با فرمتی کم حجم تر به گوشی ارسال می شوند. برای مثال Gsmarena.com که حجمی برابر با 370 کیلوبایت دارد در Opera mini با حجمی برابر با 70 کیلوبایت بار می شود.

با این روش هم حجم داده ها کاهش یافته و هم سرعت بار شدن صفحات افزایش می یابد، Nokia 2710 Navigation Edition برای مرور صفحات وب متکی بر EDGE است وبه همین سبب دانلود داده های کمتر به معنای سرعت بالاتر مرور صفحات وب است. الگوریتم رندر صفحات بسیار خوب است و تقریبا همه صفحات بخوبی نمایش داده می شوند.

 

76.jpg

75.jpg

74.jpg73.jpg

لینک به دیدگاه

سازمان دهنده و نرم افزارها

سازمان دهنده Nokia 2710 Navigation Edition به خوبی طراحی شده است و قابلیت های مدیریت زمان خوبی با رابطی کاربر پسند در اختیار کاربر قرار می دهد. تقویم سه حالت نمایش ماهانه ، هفتگی و روزانه دارد و در آن 5 نوع مختلف از رویدادها قابل تعریف هستند.

 

80.jpg79.jpg

78.jpg77.jpg

 

هشدارها را هم می توان برای به صدا در آمدن در روزهای مختلف هفته ، حتی در صورت خاموش بودن گوشی ،تنظیم نمود.

 

82.jpg81.jpg

 

گزینه های دیگری هم برای سازماندهی از قبیل Voice Recorder با محدودیت ضبط 60 دقیقه ای ، یک کرونومتر و یک تایمر هم در این بخش وجود دارد.

 

84.jpg83.jpg

 

و در آخر باید به ماشین حساب 2710 Navigation Edition اشاره کنیم که در دو نسخه پایه ای و پیشرفته ارائه شده است. علاوه بر این ماشین حسابی هم مخصوص محاسبات وام ها در نظر گرفته شده است.

 

87.jpg86.jpg

85.jpg

 

نرم افزار مبدل واحد را می توان به عنوان اولین گزینه از نرم افزارهای اضافی گوشی مورد بررسی قرار می دهیم. این نرم افزار گزینه های مختلفی برای تبدیل واحد ها پیشنهاد می کند و اگر اطلاعات کافی برای آن مهیا شود ، می توان برای تبدیل ارزها هم از این نرم افزار بهره گرفت.مبدل دیگری هم وجود دارد که امکان تبدیل واحدهای اندازه گیری کفش ها و لباس ها در سراسر دنیا را به یکدیگر فراهم می کند.

 

88.jpg89.jpg

 

یکی دیگر از نرم افزارهای تعبیه شده در این گوشی ، نرم افزار World Clock است که می تواند ساعت را در نقاط مختلف دنیا نمایش دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...