رفتن به مطلب

توسعه حمل و نقل محور (tod) و بررسی متدولوژی امکان احداث آن در ایستگاه های حمل و نقل


ارسال های توصیه شده

چکیده

در آینده نزدیک در اکثر کشورهای دنیا، توسعه شهری بر اساس حداقل تردد و حداکثر سرویس دهی برنامه ریزی خواهد شد. لذا شهرها بر مبنای توسعه حمل و نقل محور (TOD) ساخته و طراحی می شوند که از این طریق می توان بسیاری از معضلات شهرهای بزرگ همانند آلودگی های زیست محیطی، بالا بودن مصرف انرژی و ترافیک .... را حل نمود. این طرح جامع به عنوان کلید بحران آینده و پادزهری جهت نابودی سموم ویران گر خواهد بود و طبق پیش بینی کارشناسان با این تغییر ساختار حدود 85 درصد نیازهای افراد در حوزه همین ساختار شهری برطرف میگردد. با توجه به کاربری هایی که در این مکان ها تعریف می شود، مردم به استفاده هر چه بیشتر از وسائط نقلیه عمومی تشویق خواهند شد.

 

در این مطالعه ابتدا به توسعه حمل و نقل شهری و معرفی TOD و انواع آن پرداخته شده است. سپس نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تردیدها در ساخت TOD بیان شده اند. همچنین نمونه هایی از TOD های برتر در دنیا و ایران و در انتها نیز متدولوژی تعیین ایستگاه های بهینه در خطوط چهارگانه قطار شهری مشهد جهت احداث مجتمع های ایستگاهی و TOD ارائه گردیده است.

 

نویسندگان: آزاده محرابیان، رویا سیفی پور و احمد تقی پور

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...