رفتن به مطلب

صفحه تیتانیومی جدید و بی‌خطر برای ترمیم بافت استخوان


ارسال های توصیه شده

برای نخستین بار، صفحه فیبر تیتانیوم برای استفاده در پزشکی آزمایش شد. از این صفحات در شکستگی‌های شدید و در موارد آسیب شدید جمجمه می‌توان استفاده کرد.

572fjfc9pfa5neheyz3q.jpg

 

برای نخستین بار، صفحات فیبر تیتانیوم اختراع‌شده توسط مهندسان ژاپنی برای استفاده در پزشکی توسط مدل حیوانی آزمایش شد. پژوهشگران دانشگاه شینشو دریافتند که بر خلاف صفحات معمولی که در پزشکی به کار می‌روند، صفحات فیبر تیتانیوم پس از تماس با استخوان برای مدت طولانی، باعث ضعیف شدن استخوان‌ها نمی شوند. این یافته می‌تواند نیاز به خروج صفحات پس از بهبود استخوان و خطرات مربوط به این جراحی را از بین ببرد.

1y9avtb2ho1t2hpomsj3.jpg

 

تاکاشی تاکی زاوا، نخستین نویسنده این مقاله، می‌گوید:

 

این صفحات فیبر تیتانیوم بر خلاف صفحات معمولی، با فشرده‌سازی الیاف تیتانیوم در دمای معمولی اتاق ساخته می‌شوند. آن‌ها دارای نقایص صفحات معمولی نیستند و می‌توانند در موارد مختلف ثابت کردن و ترمیم بافت استخوان و در بخش‌های مختلف بدن مورد استفاده واقع شوند.

 

از بیشتر صفحات تیتانیوم رایج برای حفظ استخوان در جای خود حین بهبودی استفاده می‌شود. صفحات تیتانیومی در برابر فرسودگی مقاوم‌اند و به‌اندازه‌ی کافی جهت نگه داشتن استخوان‌های در حال ترمیم در جای خود محکم هستند. پزشکان می‌توانند از این صفحات در بیمارانی با شکستگی‌های شدید، در موارد آسیب شدید جمجمه یا برخی مشکلات استخوانی دیگر استفاده کنند.

x36dlsn7vmj4r94wjzy7.jpg

 

صفحات معمولی، کامل نیستند. در بسیاری از موارد صفحات تیتانیومی باید پس از ترمیم از بدن برداشته شوند؛ زیرا می‌توانند خود موجب فشار و شکنندگی در استخوان شوند. برای اصلاح این مشکل، نوبورو ناکایاما، استاد دانشکده مهندسی در دانشگاه شینشو در ژاپن، صفحات فیبر تیتانیوم را در سال ۲۰۱۴ طراحی کرد. این صفحات جدید استفاده‌های بی‌شماری در این زمینه دارند و در ضمن دارای نقص‌های صفحات معمولی نیستند.

 

بنا بر عقیده‌ی تاکیزاوا، صفحات فیبر تیتانیوم یک ویژگی بسیار مهم مشترک با استخوان طبیعی دارند؛ هر دو دارای سختی (یا مدول یانگ، سنجه‌ی اندازه‌گیری استحکام) تقریبا یکسانی هستند. صفحات معمولی دارای مدول یانگ ۴ تا ۱۰ برابر بیشتر از استخوان هستند. تفاوت در سطح سختی دو ماده باعث آسیب رساندن به استخوان می‌شود.

zivfm4n3vvi2wkqdi70.jpg

 

تیم محققان به رهبری نائوتو سائیتو در دانشگاه شینشو استفاده از صفحات فیبر تیتانیوم را در درمان احیاکننده نیز مورد آزمایش قرار داد. از آنجا که در فرایند خاص تولید این صفحات، شکل فیبرهای تیتانیوم بدون تغییر باقی می‌ماند، محیط متخلخل منحصر‌به‌فردی در طول صفحه ایجاد می‌شود. تاکیزوا گفت:

 

ما دیده‌ایم که چگونه استخوان احیاشده درون فیبر تیتانیوم نفوذ می‌کند. شرکت‌های مختلفی به صفحات فیبر تیتانیوم علاقمند هستند و ما می‌خواهیم این صفحات را برای ترمیم بالینی بافت‌های استخوانی بکار ببریم. من معتقدم که صفحات فیبر تیتانیوم می‌توانند بدون جراحی به‌طور دائم و بدون نیاز به جراحی جهت برداشتن، استفاده شوند.

 

نتایج این مطالعه در شماره ۲۵ ژانویه نشریه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
منتشر شد.

 

منبع: زومیت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...