رفتن به مطلب

سه مورد از بهترین راهکارهای رویش چمن


ارسال های توصیه شده

این مطلب نگاهی به ۳ مورد از راهکارهای استفاده شده برای رویش چمن به منظور عملکرد بهتر و منظری زیبا خواهد داشت. یک منظر خوب از نظر طراحی شامل انواع مختلفی از گیاهان است که بر اساس اندازه، رنگ، نوع و فصل رویش بهینه سازی شده اند. هر طراح و هر گیاه ویژگیهای خاص خود را دارد که آنها را از دیگران مجزا می سازد.

 

اما به طور معمول یک موضوع مشترک در طول کل فرآیند منظرسازی وجود دارد و آن حضور چمن است. هیچ گزینه دیگری وجود ندارد که به اندازه گونه های مختلف چمن برای زمینهایی که گیاهان بزرگتر نمی توانند استفاده شوند، مقرون به صرفه، با دوام و جذاب باشد.

 

آنهایی که در کسب و کار منظرسازی هستند، ارزش و نقش چمن را حتی اگر اشتباهات دیگر را مرتکب شوند، می دانند. اما آنچه که ممکن است آنها ندانند این است که چندین گزینه برای رویش چمن وجود دارد که هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند.

99ffdmag75oq37vwgazh.jpg

 

روشهای رویش چمن

 

هیدرولیز کردن

بعضی اوقات یک سایت برای اینکه راهکارهای معمول تثبیت چمن در آن به کار برده شود، بیش از حد بزرگ، بسیار شیبدار یا برای دسترسی خیلی سخت است. هیدرولیز کردن می تواند یک راهکار عالی برای بسیاری از این مشکلات باشد. این روش از یک کامیون که با آب و میکس هیدروکسید پر شده است، استفاده می کند. پمپ کامیون بذر و آب را به زمینی که قرار است در آن بذر کاشته شود، اسپری می کند.

 

هیدرولیز کردن به طور گسترده در صنعت معدن و ساخت و ساز استفاده می شود، جایی که مناطق وسیعی از زمینهای شیبدار باید سریعاً بذرپاشی شوند. این یک گزینه عالی در شرایط خاص برای خانه است، به ویژه در مناطق مرطوب که ایجاد سریع چمن برای پیشگیری از فرسایش حیاتی است. رنگ سبز استفاده شده در مخلوط بذرها به متصدی کمک می کند تا ببیند چه مناطقی تحت پوشش قرار گرفته است و آن مقدار آبی که بر روی سایت همراه با بذر ریخته شده است برای آبیاری هم استفاده می شود.

 

جنبه منفی این موضوع این است که هزینه هیدرولیز کردن برای کارهای کوچک زیاد است. اکثر شرکتهای هیدروسیدینگ حتی تماس تلفنی شما را برای چمن یک خانه یا پروژه های کوچک جواب نخواهند داد. به علاوه کامیون هیدروسیدینگ یک ابزار خیلی دقیق نیست، بنابراین استفاده از آن در کنار خانه ها می تواند باعث آلودگی شود.

 

چمن ریشه دار

استفاده از چمن ریشه دار برای تثبیت می تواند یک روش موثر باشد. بذر در یک مزرعه رشد می کند، سپس از خاک بیرون آورده شده و در یک کامیون انباشته می شود. سپس به سایت مقصد حمل می شود. با چمن ریشه دار شما می توانید به معنای واقعی کلمه چمن را فوراً تثبیت کنید. هیچ زمان انتظاری برای سبز شدن بذر و هیچ هیدروسیدینگ کثیفی وجود ندارد.

 

به علاوه این روش زمانی که یک پوشش سریع برای یک خانه جدید موردنیاز است یا زمانی که تعمیرهایی برای یک چمنزار موجود بعد از حفاری و یا نوسازی یک خانه موردنیاز باشد، بسیار ارزشمند است. چالشهای اصلی چمن ریشه دار هزینه و نگهداری آن است. زنده و سالم نگه داشتن چمن ریشه دار در مدت زمانی که به سایت مقصد حمل می شود آنرا گران تر می کند و نیروی کار قابل ملاحظه ای برای نشاندن چمن ریشه دار در زمین نیاز است. از طرفی چون در چمن ریشه دار از چمن رشد کرده استفاده می شود که بیشتر مواد ریشه خود را در حین هرس شدن از دست داده است، باید زیاد آبیاری شود تا تثبیت یک ریشه خوب را تضمین کند. همچنین سایت باید مهیا باشد و آماده پذیرش ریشه و نیازهای رشدی آن باشد.

 

پخش کردن

در این روش بذر در زمین پراکنده شده و سپس آنرا با مالچ کاه می پوشانند. مزیت این روش شامل هزینه و سادگی آن می شود، بذر نسبتاً ارزان است و کار آن می تواند با یک بذرافشان توسط صاحب خانه انجام شود. دو چالش بزرگ در روش پخش کردن وجود دارد؛ میزان پوشش و زمان انجام کار. اینکه بتوان مشخص کرد چگونه یک مساحت را بذرافشانی کرده ایم دشوار است. در ضمن تقسیم بذر برای اینکه مطمئن شویم به اندازه کافی بذر برای همه مناطق دارید نیز امری زمان بر است.

 

چمن برای اینکه از بذر شروع به جوانه زدن کند، به یک یا دو هفته زمان نیاز دارد. بنابراین اگر جلوگیری از فرسایش زمین یک امر فوری و ضروری است، فرآیند پخش کردن می تواند بسیار کند باشد. همچنین زمان قابل ملاحظه ای برای آبیاری بذر باید صرف شود.

 

چمن تقریباً در هر سایتی از ملزومات است. شروع رشد آن از نگهداری آن به مراتب سخت تر است. اما روشهای بذرافشانی متعددی وجود دارند که می توانند به شما کمک کند تا تکنیکهای خود را با موقعیت تطبیق دهید و به شما بهترین شانس ممکن برای داشتن یک پوشش سبز زیبا را می دهند.

 

مترجم: مینا لطف اللهی یقین

 

منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...