رفتن به مطلب

بیلبورد هوشمندی در مسکو تبلیغاتی متناسب با خودرویی که می‌رانید به شما نشان می‌دهد


ارسال های توصیه شده

بیلبوردهای هوشمند دیجیتالی در حال جایگزین شدن با نمونه‌های قدیمی هستند و اکنون؛ پس از استفاده در امریکا؛ در بزرگراه‌های مسکو نیز نصب شدند تا براساس نیاز مشتری؛ تبلیغاتی هدفمند انجام دهند.

 

اگر در بزرگراه‌های مسکو با یک خودروی BMW x5 یا Volvo XC60 رانندگی کنید؛ وقتی از کنار بیلبوردهای تبلیغاتی عبور می‌کنید؛ تبلیغ یک مدل جدید شاسی بلند جگوار را مشاهده می‌کنید. اگر با همین ماشین‌ها در شب رانندگی کنید؛ تبلیغ بیلبورد، حرکت شاسی بلند جگوار در شب را به رخ می‌کشد و اگر در یک هوای بارانی رانندگی می‌کنید؛ تبلیغی از مانورهای خودروی جگوار در برف‌ها خواهید دید.

5iaasnwcav3fyb5q06vj.jpg

 

کاربران وب سال‌ها است که با چنین تبلیغات هوشمند و هدفمندی در وب آشنا هستند و اکنون یک استارتاپ به نام Synaps Labs توانسته آن را در محیط‌های فیزیکی و روی بیلبوردهای تبلیغاتی کنار جاده‌ها و بزرگراه‌ها پیاده‌سازی کند.

 

این شرکت با نصب دوربین‌های دارای سرعت بالا در عکس‌برداری از خودروها در فاصله ۱۸۰ متری بیلبوردها؛ سعی می‌کند از خودروهای عبوری عکس گرفته و برای بیلبورد ارسال کند.

 

برنامه یادگیری ماشینی بیلبورد نیز با تجزیه و تحلیل عکس خودروها می‌تواند مدل آن را تشخیص داده و یک تبلیغ متناسب را انتخاب و پخش کند. البته؛ سیستم پخش تبلیغات نیز هوشمند است و براساس اولویت یا بالاترین مزایده صورت گرفته برای نمایش تبلیغات عمل می‌کند.

 

مدل کسب‌وکاری استارتاپ Synaps این‌گونه است که سرویس‌های خود را به صاحبان بیلبوردهای تبلیغاتی می‌فروشد. چون تبلیغات هدفمند و هوشمند هستند؛ وقتی درصد بیشتری تبلیغ هدفمند به نمایش گذاشته می‌شود؛ شرکت‌ها نیز تمایل پیدا می‌کنند برایش پول پرداخت کنند. برای مثال؛ شرکت جگوار براساس تعداد نمایش تبلیغ‌هایش روی این بیلبوردها پول پرداخت می‌کند.

 

شرکت Synaps گزارش داده است که یک تبلیغ هدفمند در طول ماه ۸۵۰۰ بار برای ۲۲ هزار خودروی هدف عبوری نمایش داده می‌شود در صورتی که باید یک تبلیغ عادی ۵۵ هزار بار نمایش داده شود تا همان تعداد خودروی هدف عبوری ببینند.

 

استارتاپ Synaps می‌خواهد در سال جاری چنین مدل تبلیغاتی هوشمند را روی ۲۰ تا ۵۰ بیلبورد پیاده‌سازی کند. به علاوه، قرار است در تابستان امسال ۷ هزار بیلبورد در امریکا زیر پوشش سرویس این شرکت بروند که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد دارد. در مجموع، در بزرگراه‌های امریکا ۳۷۰ هزار بیلبورد معمولی نصب شده است.

 

در این میان چالش‌ها و محدودیت‌هایی نیز وجود دارد و البته نگرانی‌های جدیدی هم به وجود آمده است. دوربین‌های استفاده شده در برخی محیط‌ها و شرایط آب‌وهوایی نمی‌توانند تصاویر دقیقی ثبت کنند و مدل خودرو قابل تشخیص نیست یا برخی از مدل‌های خودروها در بانک اطلاعاتی این شرکت پیدا نمی‌شوند. همچنین؛ نگرانی‌هایی بابت جمع‌آوری این اطلاعات و بحث حریم خصوصی یا داده‌کاری در یک بزرگراه و منطقه خاص شهری وجود دارد.

 

در کل؛ صنعت تبلیغات دارد به سوی تبلیغات هوشمند و هدفمند حرکت می‌کند که بازده و نرخ موفقیت بسیار بالاتری نسبت به تبلیغات ایستا و سنتی دارد.

 

اخیرا، گروهی از محققان دانشگاه استنفورد با استفاده از یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق توانستند اطلاعات خودروهای یک منطقه از جمله مدل، سال ساخت، قیمت و چیزهای دیگری را روی Google Street View استخراج و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و بعد از روی این اطلاعات به سطح درآمد ساکنان آن منطقه، گرایش‌های سیاسی، سطح تحصیلات و آموزش آن‌ها پی ببرند. چنین رویکردی در تبلیغات هدفمند بسیار موثر است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: 1پزشک

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...