رفتن به مطلب

کشف استخوان‌های مرموز یک گرازماهی باستان شناسان را سردرگم کرده است


ارسال های توصیه شده

به تازگی کشف بقایای یک گرازماهی در قبرستانی کهن، در کانال مانش، سوالاتی را در ذهن باستان شناسان ایجاد کرده است؛ با ما در بررسی این کشف مرموز همراه باشید.

r74eh8c97nroakwmfw5.jpg

 

محققان مشغول حفاری در نزدیکی کانال مانش (English Channel) بودند که بعد از سه هفته، به قبری عجیب حاوی استخوان‌هایی اسرارآمیز برخوردند. این بقایا که در جزیره‌ای با نام شپل دوم هیو (Chapelle Dom Hue) یافت شده‌اند و قدمت آن‌ها به قرون‌وسطی بازمی‌گردد، مربوط به قبر یک گرازماهی می‌شوند. متخصصان باستان شناسی هم تاکنون در ارائه توضیحی در مورد این اتفاق عجیب ناتوان بوده‌اند.

 

دانشمندی به نام فیلیپ دی جرزی (Philip de Jersey) از دانشگاه آکسفورد که این جسد را کشف کرده است، در یک مصاحبه بزرگ‌ترین سوال به وجود آمده با کشف این گراز ماهی اسرارآمیز را مرتبط با دلیل دفن آن در قسمتی از زمین که شبیه به قبر است، مطرح می‌کند.

xphw92x8r56nw8hllu1.jpg

 

نحوه دفن جسد حیوان هم به سوالات مطرح‌شده اضافه کرده است؛ همانطور که از تصاویر و ویدیوهای منتشرشده از این کشف پیداست، قرار دادن این گرازماهی باستانی در زیرزمین مطمئنا به منظور خلاص شدن از شر بقایای آن نبوده است. این گونه که به نظر می‌رسد، جسد کشف‌شده از سمت شرق به غرب و طبق رسوم مسیحیت دفن شده است؛ بنابراین امکان این وجود دارد که حفاری قبر کشف‌شده به منظور دفن این جانور به صورت رسمی بوده است.

 

از آنجایی که جزیره شپل دوم هیو به عنوان مکانی برای تجمع راهبان در قرون‌وسطی شناخته می‌شود، باستان شناسان در تلاش برای کشف بقایای انسان در این مکان مشغول حفاری بودند که به جسد گرازماهی یافت‌شده برخوردند؛ تاریخ تقریبی دفن این حیوان به قرن 14 میلادی بازمی‌گردد.

 

پس از بررسی یافته‌ها این احتمال مطرح می‌شود که دلیل مرگ گرازماهی استفاده از گوشت آن برای تغذیه بوده است، اما در این صورت چرا شکارچیان به جای دور ریختن بقایا در دریایی که تنها ده متر با محل دفن فاصله دارد، تصمیم گرفتند که با وجود تمام دردسرهای دفن یک جسد، این گراز ماهی را در داخل خاک جا دهند؟

x4701jc2bfg59sz35l.jpg

 

توضیح دیگری که بیشتر با منطق جور درمی‌آید، دلیل دفن این گراز ماهی را نگه‌داری از گوشت آن به منظور استفاده در زمان‌ موردنیاز مطرح می‌کند؛ به این معنا که پس از شکار،‌ ساکنان جزیره به دنبال ذخیره منبع غذایی برای شرایط سخت پیش رو بودند، اما پس از دفن جانور هیچ‌گاه فرصت خارج کردن بقایا و استفاده از گوشت حیوان را نداشتند.

 

پس از بررسی‌های اولیه، بقایای گرازماهی به منظور انجام آزمایش از جزیره خارج شد؛ محققان امیدوارند که با بررسی‌های بیشتر توسط متخصصین جانوران دریایی، دلیل اصلی خاک‌سپاری این جانور به صورت رسمی و در یک قبرستان مذهبی، روشن‌تر شود.

 

دی جرزی اظهار کرده است که در طول 35 سالی که مشغول حفاری و فعالیت‌های باستان شناسی بوده،‌ تاکنون به چنین کشفی بر نخورده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: گجت نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...