رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

living-room-feng-shui.jpgاتاق نشيمن مكاني براي استراحت، تماشاي تلويزيون، شنيدن موسيقي و گفت‌وگوي اعضاي خانواده بايكديگر است. در برخي خانه‌هاي امروزي، اتاق نشيمن و غذاخوري در هم ادغام شده يا بخشي از آن به اتاق مطالعه يا اتاق كار اختصاص يافته است؛ بنابراين بايد در نحوه چيدمان اين اتاق دقت زيادي داشته باشيد تا انرژي‌هاي ساطع شده از وسايل موجود در اتاق ذهن شما را آشفته نكند.

 

طيف رنگ‌هاي مورد استفاده در اتاق نشيمن تاثير زيادي بر روحيه اعضاي خانواده دارد، از همين رو تناسب و توازن در چيدمان آن بسيار مهم است. براي مثال اگر بخشي از اتاق نشيمن را به كار يا مطالعه اختصاص داده‌ايد، بايد به نحوي آن بخش را از ديد كساني كه در قسمت نشيمن هستند بپوشانيد؛ شما مي‌توانيد اين بخش را با شيدهاي تزئيني از قسمت نشيمن جدا كنيد، به اين ترتيب آرامش افرادي كه در حال استراحت هستند با ديدن فضاي كار مختل نمي‌شود.

 

مبلمان

 

جالب است بدانيد مبل‌ها، كاناپه‌ها و صندلي‌هايي كه در اتاق نشيمن قرار مي‌گيرند، انرژي دارند و اگر به شكل صحيح چيده شوند آرامش را به اتاق نشيمن هديه مي‌دهند. دقت كنيد كه مبلمان و صندلي‌ها را جلوي در ورودي اتاق و پشت به آن قرار ندهيد، آنها را طوري بچينيد كه وقتي ميهمان‌ها روي صندلي مي‌نشينند به‌راحتي بتوانند در ورودي را مشاهده كنند.

 

اگر قصد نداريد مبل‌ها و صندلي‌ها را از پشت به ديوار بچسبانيد، بهتر است آن‌ها را جلوي قفسه كتاب‌‌ها قرار دهيد يا يك ميز در فاصله بين مبل‌ها يا صندلي و ديوار بگذاريد در اين صورت، استحكام و ثبات در فضا به وجود مي‌آيد.

 

وسايل و اشياء تزئيني

 

تصاوير و اشياء اطراف‌مان به دليل آنكه انرژي نهفته در خود را در محيط منتشر مي‌كنند، تاثير زيادي بر روي ما دارند؛ پس بايد در هدايت و بهره‌مندي از اين تاثيرات و انرژي‌ها دقت زيادي داشته باشيم.

تصاوير و كارهاي هنري كه در فضاي خانوادگي مثل اتاق نشيمن به نمايش گذاشته مي‌شوند، بايد علاوه بر ايجاد شادي و نشاط، از لحاظ طرح و رنگ هم با يكديگر هم‌خواني داشته باشند. از عكس‌هاي خانوادگي‌تان تا حد امكان در اتاق نشيمن نصب كنيد اما توجه داشته باشيد كه اگر يكي از فرزندان‌تان در كارهاي هنري بيشتر از فرزند ديگر استعداد و توانايي دارد از قرار دادن كارهايش در اتاق نشيمن خود‌داري كنيد، زيرا اين كار باعث سرخوردگي فرزندان ديگر مي‌شود.

نكته: يادتان باشد اسلحه، شمشير و ديگر سلاح‌هاي تزئيني نبايد در اتاق نشيمن قرار گيرند.

 

تلويزيون

 

ميز تلويزيون و مبلماني كه اطراف آن قرار مي‌گيرد به دليل آنكه مكاني براي دور هم جمع شدن اعضاي خانواده است، اهميت زيادي دارد. توصيه مي‌كنيم از قرار دادن تلويزيون‌هاي كوچك در اتاق فرزندان‌تان خودداري كنيد، زيرا باعث مي‌شود فرصت دور هم جمع شدن اعضاي خانواده به راحتي از دست برود و نتوانيد لذت گفت‌وگو با هم را بچشيد.

 

اثاثيه منزل

 

اگر ديوارهاي اتاق نشيمن‌ خانه‌تان با يك رنگ نقاشي شده است، حتما از وسايلي با رنگ‌هاي متفاوت و شاد در آن استفاده كنيد تا انرژي‌ مثبت در خانه جريان يابد. وسايل پارچه‌اي، باعث جذب گرد و غبار مي‌شود كه انرژي را راكد مي‌كند، بنابراين سعي كنيد از وسايل پارچه‌اي كمتري در اتاق بهره گيريد.

 

وجود پرده بر روي پنجره‌ها، نظم و ترتيب خاصي را در اتاق ايجاد مي‌كند، بنابراين پنجره‌هايي كه پرده دارند، نسبت به پنجره‌هاي بدون پرده، انرژي مثبت بيشتري را پخش مي‌كنند.

 

در نهايت اينكه، اتاق نشيمن‌تان را طوري سازماندهي و طراحي كنيد كه تهويه خوب و مناسبي داشته باشد و تا حد امكان نور طبيعي به داخل آن راه يابد، زيرا وجود نور طبيعي در اتاق فوق‌العاده موثر و لازم است.

 

 

منبع:http://www.manzelmag.com

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...
  • پاسخ 140
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

  • 1 ماه بعد...

در زندگی امروزه مولفه های چیدمان منزل تغییر کرده است، در گذشته اگر کسی میخواست به سبک مجلل منزل خود را دکور کند به طور قطع یک دست مبلمان سلطنتی و منبت کاری شده اولین چیزی بود به کارش میآمد.

اما این روزها سلیقه مردم تغییر کرده و دو مولفه حتما در نظر گرفته میشود:

راحتی و سادگی .

رمز زیبایی سبک مدرن امروز همین دو مولفه است .با وجود کمتر شدن مساحت منازل موءلفه کاربردی نیز در وسایل تزیینی منزل هم نقش تازه ای را ایفا میکند . به عنوان مثال استفاده از طاقچه های دیواری که امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته علاوه بر زیبایی استفاده کاربردی خوبی هم دارد و دلیل توجه به این نوع از وسایل نیز همین مساله است .

استفاده از میزهای با روکش پارچه ای نیز که امروزه مورد توجه قرار گرفته علاوه بر زیبایی و ست شدن با مبلمان منزل میتواند در مواقعی که شما نیاز به نشیمنگاههای بیشتری دارید مورد استفاده قرار گیرد .

البته این نکته را هم باید مورد توجع داشته باشیم که سبک مدرن قابلیت تلفیق با سبک کلاسیک را به خوبی دارد و برای چیدمان وسایل مدرن و سنتی در کنار هم تنها با ابتکارات کوچکی میتوانید هر دو سبک را در منزل خود پیاده کنید .

به نمونه های جمع آوری شده توجه فرمایید . امیدواریم ایده های خوبی در دسترس شما قرار دهیم.

برای دیدن تصاویر در سایر اصلی عکسها را سیو کنید

Pink-living-room1.jpg

6sittingroom_copy.jpg

blue-1-web-ready1.jpg

blue-and-yellow-living-room.jpg

blue-living-room4.jpg

CH0508-88.jpg

CH0602-74.jpg

cosy-living-room2.jpg

Country_modern_living_room.jpg

fresh-living-room.jpg

Fulham-house.jpg

HG0504-95.jpg

HG0507-70.jpg

HG0605-71.jpg

HG_0407-95.jpg

HG_0407-100_a.jpg

IH0503-36.jpg

living-room164.jpg

لینک به دیدگاه
Bahram Sh مهمان

ممنون بابت عکس ها ...:a030:

با اجازتون نظرمو در مورد تک تک آنها بیان می کنم..:w16:

Pink-living-room1.jpg

این نشمین دارای نظمی خاص و آرامشی هست که چشم را خیره می کنه ..

به خصوص تابلو چند تکه ...که به قول ما معمارا آدم هم تابلو را می بینه و هم نمی بینه ..

دیدن در عین ندیدن ....:a030::icon_gol:

 

6sittingroom_copy.jpg

در این نشیمن طراوت و تازگی و پویایی به ندرت می بینی برای نسل فعال و پویا امروزی این عکس کسل کننده است....

blue-1-web-ready1.jpg

در این نشیمن پویایی وجود دارد هیجان خطی هم هست ولی در مورد طراوت باید گفت هیچ آثاری از طراوت در آن دیده نمی شود..:a030:

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...