رفتن به مطلب

پروژه های منظری که دانشجویان باید درباره آنها بدانند


ارسال های توصیه شده

هر کسی که دانشجوی معمار منظر بوده یا هست، ارزش کاوش در پروژه های قدیم و جدید را برای دو مفهوم ایده های طراحی و الهام گرفتن از آنها می داند. پروژه های معرفی شده در این مطلب، نمونه هایی باور نکردنی از معماری منظر هستند که هر دانشجوی منظری باید درباره آنها بداند. این پروژه ها چیزی بیشتر از زیبایی صرف را به نمایش می گذارند و مرزهای اینکه معماری منظر چیست و چه می تواند باشد را جا به جا می کنند.

 

پارک منظرین Duisburg Nord

این پارک به عنوان مثالی از احیاء و استفاده مجدد از مناظر پساصنعتی در نظر گرفته شده است. طراحان با احترام بر سطح بالای موجود و از طریق افزایش ساختارهای بنا شده و ادغام طراحی باغ، مناظر و پارک، لایه های جدیدی از معنا را به وجود آوردند. هدف گذاری مجدد این سایت صنعتی، جهشی در اینکه مردم چگونه درباره فضاهای موجود در حوزه عمومی فکر می کنند، به وجود آورد.

 

پارک پالی

این پروژه به خاطر مقیاس انسانی و بیشترین استفاده از یک فضای کوچک در این لیست قرار گرفته است. این پارک جیبی در وسط شهر منهتن مثالی عالی از فضای عمومی متعلق به بخش خصوصی است. این پارک در سطح خیابان ساخته شده و افرادی که در پیاده رو هستند را به خود جذب می کند. برای کاربران تجربه پارکی صمیمی را به وجود می آورد و استراحتگاهی در این شهر شلوغ است.

far1igd0oapg5lrcwu1.jpg

 

های لاین

این پروژه ارزش آنرا دارد که در این لیست باشد. ابتکار و چشم انداز دو محله مسکونی اطراف های لاین و فعالیتهای جاشوا دیوید و رابرت هاموند منتج به تاسیس (Friends of the High Line) شد. آنها حامی استفاده مجدد به جای تخریب بودند. وقتی دیگران تخریب را در نظر داشتند، آنها فرصت را دیدند.

giobc7pekl08js3sl7.jpg

 

پروژه عدن (Eden)

این پروژه برای خودکفایی و آموزش آن در این لیست قرار دارد. معدن قدیمی رس در چین، حالا به عنوان بزرگترین محوطه فضای سبز مصنوع در جهان عمل می کند. در طراحی هیچگونه خاکی وارد نشد، در عوض، زباله های سبز، شن و ماسه مازاد و خاک رس، در خاک سطحی پخش شد. باغها مجموعه ای وسیع زیست محیطی و گیاه شناسی هستند که رابطه میان گیاهان و مردم در سراسر دنیا را به بازدیدکنندگان می آموزند.

v3fngut5o0a7jx9yeie6.jpg

 

یادمان حادثه ۱۱ سپتامبر

این حفره تندیس گون، نشان دهنده یکی از بدنام ترین اتفاقات در تاریخ بشری است. جدا از فاجعه، یادبودی زیبا و ملموس است که حافظ خاطرات دردناک شهروندان است و به آنها افتخار می کند. این فضای عمومی پر استفاده همزمان که تولدی دوباره و زندگی را جشن می گیرد، فقدانی ویرانگر را نیز با موفقیت به تصویر کشیده است.

i80xn3xpn9olzkke5396.jpg

 

پارک کارخانه کشتی سازی Zhongshan

این پروژه به جهت رد نگرش عمومی نسبت به طراحی پارک چینی و برای تصدیق این انقلاب فرهنگی در لیست قرار دارد. کارخانه کشتی سازی صنعتی سابق، نشان دهنده ۵۰ سال از چین سوسیالیستی است و طراحان متوجه آن شدند که تجارب تاریخی آن به جای حذف، باید حفظ و ستوده شوند. این شناخت و پیوستگی از گذشته ای نه چندان دور بود که به یک جنبش جدید پارک عمومی در چین منجر شد.

 

پارک Shanghai Houtan

ین پارک برای مزایای عملکرد منظر آن و نمایشگاهی از فناوریهای پایدار در این لیست قرار دارد. این سایت صنعتی سابق در حال حاضر به عنوان یک مسیر خطی شامل یک سری از تالابهای طبیعی و ساخته شده به کار گرفته می شود که نه تنها سپری موثر برای کنترل سیل است بلکه سایت – صرفاً از طریق فرآیندهای بیولوژیکی- پاک کننده عظیم ۶۳۴ هزار گالن آب آلوده رودخانه در هر روز است.

g3ey80mgqchpr4xti8o1.jpg

 

باغهای مجاور خلیج جنوبی

باغهای مجاور خلیج جنوبی لیستی از موفقیت هایش را ارائه می دهد و باعث پایداری بخشیدن به حجم و دستیابی به رویکردی چند رشته ای می شود. عملکردهای سایت به عنوان مقصد توریستی و همچنین ابزار تحصیلی برای حفاظت از گیاهان متنوع با زیرساختهای زیست محیطی است که در غیر اینصورت رشد گیاهان در خطر می افتد.

3spfiwdv1ygg29oll5j9.jpg

 

Superkilen

این پروژه به دلیل تحریک ادغام اجتماعی در یک محیط چند فرهنگی شهری در این لیست قرار دارد. مشارکت جامعه یک عامل کلیدی در شکل گیری این پارک واقع در شمال مرکز شهر کپنهاگ بود. به منظور متحد کردن و حمایت از تنوعی بیش از ۶۰ ملیت، طراحان به آن سوی مرزها مسافرت کردند و از اشیاء برای استفاده در این پارکی که هویت ملی آنها را نشان دهد، منشاء گرفتند.

kww6ljzlgbwy8nw5pa98.jpg

 

Bingara و کلاس زندگی

این پروژه به خاطر چشم انداز آن در تصحیح آینده جوامع روستایی استرالیا در این لیست قرار دارد. طرحی جامع با هدف تبدیل شهر ۱۵۰ هکتاری و یک جامعه وابسته به جامعه ای خودکفا و احیاء کننده کشاورزی و غذاهای جنگلی است. ذخیره زنجیره مواد غذایی نشان دهنده بخش عمده ای از اثرات زیست محیطی ما است. این پروژه باعث ثبات موفقیت اقتصاد شهر در آینده و نمونه ای برای مناطق اطراف آن خواهد بود. از طرفی منبعی عالی برای الهام گرفتن یا نمونه ای از طراحیها و نشان دهنده حداقل بخشی از دامنه گسترده کار و حرفه معماری منظر است.

 

مترجم: محمد گرفنی

منبع: معمار منظر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...