رفتن به مطلب

طرز تهیه اسپرسو خانگی بدون دستگاه


dahe 60i

ارسال های توصیه شده

تهیه انواع قهوه در خانه می‌تواند از هر لحاظ به‌صرفه باشد. به همین دلیل در اینجا دستور تهیه قهوه اسپرسو را به شما آموزش می‌دهیم. اما باید بدانیم کاپوچینو چیست و با نوشیدنی‌های دیگر چه تفاوتی دارد؟

 

IMG_5728_griak4.jpg

 

 

  • در کاپوچینو نسبت کف شیر به شیر جوشیده بیشتر است. و اگرچه به نظر می‌رسد بیشتر لیوان پر از کف شیر است اما اسپرسو در مقایسه با لاته غلیظ‌تر بوده و شیر کمتری دارد.
  • در لاته میزان اسپرسو و شیر جوشیده برابر است و در بالای آن کمی کف شیر قرار گرفته می‌شود.
  • قهوه ماکیاتو. نوعی اسپرسو است که کمی کف شیر به آن اضافه می‌شود. بنابراین هیچ شیر جوشیده‌ای در آن استفاده نمی‌شود.
  • قهوه لایت به‌جای اسپرسو از قهوه تهیه می‌شود. سپس شیر جوشیده به آن اضافه می‌شود و کف شیر در آن استفاده نمی‌شود.

 

IMG_5738_zdnk8v.jpg

 

حالا باید ببینیم که چگونه می‌توان این نوشیدنی تقریباً گران را بدون دستگاه تهیه کرد.

 

Favorite-Expensive-Coffee-Drink-for-a-Lot-Less-1_n3q4si.jpg

نکته ۱: نحوه آماده کردن یک فنجان اسپرسو باکیفیت

اسپرسو نوعی دانه قهوه مخصوص نیست بلکه یک روش دم کردن قهوه است. اولین و مهم‌ترین امر در دم کردن اسپرسو این است که دانه‌های قهوه تازه را خریداری نموده و آسیاب کنید. برای این کار می‌توانید از دستگاه‌های مخصوص استفاده کنید که با لبه‌های تیز دانه‌ها را آسیاب می‌کند و این کار را در زمان کوتاه و به‌سرعت انجام می‌دهند.

IMG_5701_wgzwrn.jpg

 

در اینجا به دو روش اسپرسو را دم می‌کنیم. اولین روش استفاده از اسپرسوساز ایروپرس است. این روش بسیار سریع و آسان است و به کمک آن می‌توانید اسپرسو خوش‌طعمی داشته باشید (یا اینکه قهوه خوش‌طعمی داشته باشید، اگر کافه لایت می‌خواهید). باید فیلتر را وصل کنید، دانه‌های تازه قهوه را اضافه کنید، آب داغ بریزید، آن را ۱۰ ثانیه هم بزنید، سپس دستگاه را روی فنجان قرار دهید. با کمک این دستگاه اسپرسو خوش‌طعمی خواهید داشت.

IMG_5697_ktsgp8.jpg

 

IMG_5716_ckwy8y.jpg

 

دومین روش استفاده از قهوه ساز یا قوری موکا است. اگر آن‌قدر وقت دارید که چند دقیقه روبه روی گاز بنشینید و منتظر دم کشیدن آن باشید، بنابراین از این روش استفاده کنید. در این روش آب باید کاملاً بجوشد، بنابراین اسپرسو شما کاملاً دم می‌کشد. در این روش اگر از قوری فاصله بگیرید، ممکن است اسپرسو شما خشک شود.

 

نکته ۲: اسپرسو شما باید کف زیادی داشته باشد

IMG_5722_zxvamw.jpg

این قسمت جالب ماجرا است و آماده کردن آن بسیار آسان است. تنها کافی است که آن را در ماکروویو یا روی حرارت بگذارید تا داغ شود اما نباید بجوشد. سپس کف آن را روی اسپرسو خود بریزید. ترفند داشتن خامه و کف بهتر این است که از کل شیر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از شیر بادام، شیر نارگیل یا شیر کم‌چرب استفاده کنید؛ اما فراموش نکنید که آماده کردن آن به زمان نیاز دارد.

نکته ۳: از آب تصفیه‌شده استفاده کنید

همه ما می‌دانیم که آب شهری چندان تمیز نیست و می‌تواند بر طعم اسپرسوی ما تأثیر بگذارد. بسته به محل زندگی‌تان ممکن است آلاینده‌هایی مانند فلوراید، کلر، مواد معدنی و رسوبات در آب وجود داشته باشد، بنابراین بهتر است از آب تصفیه‌شده استفاده کنید.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...