shaghayegh9170 18 ارسال شده در 4 خرداد 1396 سلام و خسته نباشید... چرا در نیروگاه ها در بویلر افت فشار و در کندانسور افزایش فشار داریم؟ چرا افزایش فشاری که در کندانسور میبینیم در مقایسه با افت فشار در بویلر خیلی بیشتره؟ در خروجی کندانسور افزایش فشار قابل چشمگیری داریم و کاهش دمای کمی، پس چرا آنتالپی کاهش بسیار شدیدی دارد؟ کاهش فشار کاری کندانسور چطور به راندمان نیروگاه و افزایش توان توربین کمک میکنه ؟ چطور تقطیر باعث افزایش خلا میشه ؟ کاهش فشار کاری کندانسور باعث کاهش فشار میشه ؟ پس چرا ما در خروجی کندانسور افزایش فشار داریم؟ با حذف هیتر در زیرکش توربین های بخار تقریبا و در عمل نیروگاه ها با چند درصد افت راندمان روبرو هستیم؟ دمای ماکزیمم نیز کاهش می یابد با حذف هیتر ، این کاهش بطور تقریبی چند درجه است؟ بابت سوالات زیادم عذرخواهی میکنم ولی ممنون میشم از اطلاعاتتون بهره مندم کنید ... 1 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
hamedc 265 ارسال شده در 8 خرداد 1396 سلام و خسته نباشید...چرا در نیروگاه ها در بویلر افت فشار و در کندانسور افزایش فشار داریم؟ چرا افزایش فشاری که در کندانسور میبینیم در مقایسه با افت فشار در بویلر خیلی بیشتره؟ در خروجی کندانسور افزایش فشار قابل چشمگیری داریم و کاهش دمای کمی، پس چرا آنتالپی کاهش بسیار شدیدی دارد؟ کاهش فشار کاری کندانسور چطور به راندمان نیروگاه و افزایش توان توربین کمک میکنه ؟ چطور تقطیر باعث افزایش خلا میشه ؟ کاهش فشار کاری کندانسور باعث کاهش فشار میشه ؟ پس چرا ما در خروجی کندانسور افزایش فشار داریم؟ با حذف هیتر در زیرکش توربین های بخار تقریبا و در عمل نیروگاه ها با چند درصد افت راندمان روبرو هستیم؟ دمای ماکزیمم نیز کاهش می یابد با حذف هیتر ، این کاهش بطور تقریبی چند درجه است؟ بابت سوالات زیادم عذرخواهی میکنم ولی ممنون میشم از اطلاعاتتون بهره مندم کنید ... درود برای جواب دقیق سوالاتتون باید به جزوات دوران کارشناسی رجوع کنم که سخت امکان پذیره. اما پاسخ های حدودی: افت در بویلر اغلب توسط خود تجهیزات اعمال میشه. بسته به نوع بویلر، این افت ها دلایل گوناگون میتونه داشته باشه. مثلا آبی که پمپاژ میشه به داخل بویلر وقتی به بویلر وارد می شه ابتدا وارد هدر میشه که از اون انشعابات لوله های بالارونده وجود داره که خود لوله ها افت خودشون رو تحمیل می کنند و همچنین تمام آبی که به سمت بالا میره در نهایت مقداری از این بخار آب شرایط سوپرهیت بودن رو نداره و دوباره توسط لوله های پایین رونده بازگشت داده میشه و فشار دبی جرمی اولیه کاسته میشه و... اما افزایش فشار تو کندانسور توسط ما از عمد اعمال میشه. بیشتر چاهک کندانسور رو تا ارتفاعی به داخل زمین میبرن تا هد فشار ایجاد کنند. و اما اگر زیرکش های توربین حذف شوند در واقع هیترها حذف می شوند و به آبی که به داخل بویلر می رود در نتیجه بویلر نسبت به قبل نیاز به حرارت سوخت بیشتر داره تا همان کار خروجی توربین ایجاد شه در نتیجه راندمان بویلر و هم راندمان کلی افت پیدا میکنه اگر اشتباه نکنم تا حدود 5 الی 10 درصد افت راندمانه بویلر داریم. 1 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال
shaghayegh9170 18 ارسال شده در 8 خرداد 1396 بسیار ممنونم از توضیحاتتون اگر امکان داره راجع به افزایش فشار در کندانسور و دلیل عمدی بودن این افزایش فشار را بیشتر توضیح میدید؟ سپاس 1 نقل قول به اشتراک گذاری این ارسال لینک به ارسال