رفتن به مطلب

خطرناک ترین شهر های جهان


ارسال های توصیه شده

روزنامه «وزگلاد»، مجله آمریکایی فارین پالیسی (Foreign Policy ( فهرستی از شهرهای جهان را که بیشترین جنایت ها و قتل در آنها رخ می دهد، منتشر کرده است. این رده بندی بر اساس میزان قتلهای صورت گرفته در شهرهای بزرگ جهان صورت گرفته است.

پنج شهر نخست این لیست به ترتیب کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، کیپ تاوون، پایتخت جمهوری افریقای جنوبی، شهر نئواورلئان در ایالات متحده آمریکا، بندر مورس بی، پایتخت گینه پاپوآ و بالاخره مسکو، پایتخت روسیه هستند که به دلیل میزان بالا بودن قتل و جنایت، زندگی در آنها بسیار خطرناک است.

به نوشته این روزنامه، اگر بتوان به اطلاعات این مجله اطمینان کرد، کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خطرناک ترین شهر جهان است که در ازای هر 100 هزار نفر از ساکنین آن سالانه 130 نفر به قتل می رسند.

مقام دوم در این لیست نصیب کیپ تاوون، پایتخت افریقای جنوبی شده است. در این شهر 5/3 میلیونی، در ازای هر 100 هزار نفر 62 نفر کشته می شوند.

طبق این اطلاعات، میزان قتل در شهر کیپ تاوون طی سالهای اخیر بطور چشمگیری افزایش یافته، ضمن اینکه قاتلین و قربانیان آنها یکدیگر را نیز می شناسند.

مقام سوم در لیست از آن شهر نیواورلئان در آمریکا شده است. تا قبل از طوفان کاترینا در این شهر تقریبا نیم میلیون نفر زندگی می کرند، ولی بعد از این فاجعه طبیعی این تعداد به نصف کاهش یافت. بر اساس ارزیابیهای مختلف در این شهر از 220 تا 310 هزار نفر زندگی می کنند.

نیواورلئان خطرناکترین شهر آمریکا شناخته شده است. بر اساس آمار پلیس این شهر، در ازای هر 100 هزار نفر ساکنین آن 67 قتل به وقوع می پیوندد. کارشناسان علت رشد جنایات در این منطقه را مشکلات اقتصادی و اجتماعی این شهر بعد از وقوع طوفان دانسته اند.

بعد از بندر مورس بی، پایتخت گینه پاپوآ که حدود 250 هزار نفر جمعیت داشته و سطح جنایت در آن 54 نفر در ازای هر 100 هزار نفر است، مسکو قرار دارد که طبق این اطلاعات در آن در ازای هر 100 هزار نفر 10 قتل صورت می گیرد.

در این گزارش خاطر نشان شده اند که سهم بسزایی از جنایت ها و قتل ها در پایتخت مسکو، قتلهای صورت گرفته به دلایل نژادی، مذهبی و جنایات سفارش شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...