رفتن به مطلب

چگونه شخصیتتان را بطور کلی تغییر دهید.


RezaMTJAME

ارسال های توصیه شده

221447148.jpg

می خواهید شخصیتتان را عوض کنید؟ فکر می کنید شخصیت کنونیتان اذیتتان می کند، خسته کننده است، یا ...؟ ما به شما می گوییم که چطور می توانید شخصیتتان را به طور کلی عوض کنید و شخصیت تازه ای برای خود بسازید.

مراحل

1. ببینید که دوست دارید شخصیت جدیدتان چطور باشد. ممکن است دوست داشته باشید شخصیت یک بازیگر تلویزیونی یا کسی که همیشه به نظرتان شخصیت کاملی داشته را به دست بیاورید.

2. ببینید کدام قسمت از شخصیت قبلیتان را می خواهید تغییر دهید. بعضی از اخلاق هایتان مثل پرحرف بودن، ایجاد صداهای عجیب در موقعیت های نامناسب یا یک عادت فیزیکی دیگر که نیاز به یک تغییر روانشناسی ساده دارد، ممکن است برایتان آزاردهنده باشد.

3. ببینید چطور این شخصیت جدید به پیشرفتتان بعنوان یک انسان کمک می کند. خیلی افراد در این مرحله به این نتیجه می رسند که اصلاً نیاز به تغییر شخصیت نیست بلکه یک عادت کوچک بیشتر از دیگران خودشان را اذیت می کند.

4. یادتان باشد که این مقاله یک کمک کاملاً ظاهری و بدون ضمانت است که توسط یک انسان مثل خودتان نوشته شده است. یادتان باشد که وقتی یک تغییر شخصیت در خود ایجاد می کنید، مخصوصاً با کمک مقاله هایی که در وب سایت هایی مثل اینجا گذاشته می شود، آن توصیه ها بااینکه قصد و نیت خوبی دارد، کلی نیستند. اگر هنوز هم می خواهید به خاطر اینکه قدرت کنار آمدن با خودتان را ندارید، خودتان را تغییر دهید مقاله را دنبال کنید.

5. ببینید چه رفتاری را می خواهید در خودتان ایجاد کنید. اینکه فقط یک نفر را ببینید و بگویید که دوست دارید مثل او باشید کافی نیست. باید ببینید که دقیقاً چه خصوصیت اوست که تحسین می کنید—اینکه چطور در یک موقعیت عمل می کنند، یا طرز حرف زدنشان؟ مهمتر اینکه این مسئله چه تاثیری در سلامتی شما دارد؟

6. رفتارتان را تغییر دهید. آیا می خواهید در شرایط مختلف شاد و سرزنده باشید یا باهوش و زیرک، یا سرسخت و جدی؟ عادت کردن به هر رفتاری زمان می برد پس زمان کافی برای تغییر رفتار خودتان و جایگزین کردن آن با رفتار مورد علاقه تان اختصاص دهید. خواهید دید که این تغییرات در نحوه حرف زدنتان و نتیجتاً طرز تفکرتان تاثیر می گذارد. حتی در ویژگی هایی مثل ارزش هایی که بعنوان یک انسان برایتان مهم است هم اثر خواهد گذاشت. لازم نیست که برای تغییر ظاهرتان حتماً به بازار بروید و کلی لباس جدید بخرید. همین که کمی زیورآلات به ظاهرتان اضافه کنید یا مدل موهایتان را تغییر دهید، مدل لبخند زدنتان، خندیدنتان یا هر تغییر کوچک دیگری کافی است.

7. شخصیت جدیدتان را منعکس کنید. آیا واقعاً به آنچه که می خواستید رسیدید؟ آیا بقیه مردم الان نگاه مثبت تری به شما دارند؟ آیا حاضرید خودتان را قربانی یک تقلید جعلی از انسان ایدآلتان بکنید؟ خیلی ها در این مرحله متوجه می شوند که آنچه که به آن نیاز داشتند تغییر شخصیت نبوده بلکه پذیرش آنچه که هستند و تمایل برای ارتقاء آن بوده است نه اینکه خودشان را زیر یک تصویر مصنوعی پنهان کنند.

نکات

· این کارها را مرحله به مرحله انجام دهید. می خواهید خودتان را به طور کامل تغییر دهید پس باید بدانید که این کار زمان می برد.

· می توانید در تابستان روی خودتان کار کنید و با آمدن پاییز همه با شخصیت جدید شما روبه رو خواهند شد.

· اگر فوراً تغییر نکردید خسته نشوید. باز هم می گوییم این کار زمان زیادی نیاز دارد.

· آیا چیزی در خودتان می بینید که اینقدر دوستش داشته باشید که نخواهید قربانی کنید؟ پس حتماً آن را حفظ کنید.

· فقط به خاطر اینکه دیگران از آنچه که هستید خوششان نمی آید خودتان را تغییر ندهید. سعی نکنید چیزی شوید که دیگران می خواهند.

· اگر فکر می کنید که به خاطر والدینتان یا کسان دیگری که در زندگیتان هستند نمی توانید خودتان را تغییر دهید، تغییرات کوچک در خود ایجاد کنید. رفتارهایی که دوست ندارید را کنار بگذارید و عادت های خوب جدید در خودتان ایجاد کنید. اگر والدینتان در این مورد سوال کردند داد و بیداد راه نیندازید که هیچ مشکلی ندارید. فقط کافی است برای آنها توضیح دهید که می خواهید کمی با خودتان راحت تر باشید.

· گاهی اوقات تغییر کامل خیلی سخت است اما نگران نباشید، می توانید اینکار را قدم به قدم انجام دهید اما مطمئن شوید که اطرافیانتان از این شخصیت جدید شما خوششان بیاید. اگر اینطور نباشد پیدا کردن چنین دوستانی برایتان سخت خواهد شد.

· قبل از اقدام به تغییر شخصیت می توانید چند تست شخصیت انجام دهید تا با نقاط قوت و ضعف شخصیت خودتان بهتر آشنا شوید.

******

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...