رفتن به مطلب

طراحی بهینه سیستم ترکیبی بادی-خورشیدی


ارسال های توصیه شده

امروزه با توجه به افزایش رشد جمعیت و فرایند صنعتی شدن نیاز بشر به انرژی، بیشتر احساس می شود. بدليل اتمام منابع انرژی های ناشی از سوخت های فسیلی و نگرانی های زیست محیطی ناشی از این منابع، همه توجه ها به سمت استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی[1] شده است. ظرف چند دهه اخیر جوامع بشری همواره با سه بحران بزرگ روبرو بوده است که سیاست های کلی و پیشرفت‌های تکنولوژی را تحت تأثیر قرار داده است. این سه بحران عبارتند از: بحران مالی، بحران زیست محیطی و آلودگی و بحران انرژی. بحران سوم بحران انرژی است که به طریقی می­تواند باعث تشدید در دو بحران اول نیز گردد. عمده مصرف انرژی در دنیا استفاده از سوخت­های فسیلی است که از آنها به عنوان منابع پایان­پذیر انرژی یاد می­شود و لذا بشر همواره خود را در معرض خطر اتمام این منابع می­بیند [1]. لذا بكارگيري منابع تولید پراکنده بخصوص منابعی که از انرژی­های پاک استفاده می­کنند بسیار مورد توجه قرار گرفته است [2]. از طرفي تنها عامل بازدارنده توسعه این منابع، توجیه اقتصادی آنها است که به نظر میرسد با گسترش فن آوری و پیش بینی قیمت و اتمام سوخت های فسیلی در آینده، می توان شاهد فراگیر شدن نیروگاه های با انرژی تجدید پذیر بود. امروزه به دلیل کاهش هزینه ها جهت تأمین توان موردنیاز مصرف کنندگان دور افتاده نسبت به نیروگاه های فسیلی و پرهیز از صرف هزینه مربوط به راهسازی و احداث خطوط انتقال، استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی امری بسیار منطقی به نظر می رسد.
در اين پروژه ابتدا ضرورت استفاده از منابع توليد پراكنده[1] و انرژي هاي نو، اهداف و مزاياي بكارگيري اين نوع منابع مطرح شده است. سپس به معرفي سيستم هاي ترکیبی توليد توان پرداخته شده است. در ادامه نيز مساله افزايش قابليت اطمينان[2] تامين بار توسط اين نوع سيستم ها ارائه شده است. همچنين به اهميت بهينه سازي سيستم هاي ترکیبی با در نظر گرفتن شاخص­­هاي قابليت اطمينان و هزينه پرداخته شده است. در انتها نيز چارچوب و روال انجام پايان نامه مطرح شده است.

:download2:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...