رفتن به مطلب

پنجاه و یکمین نشست مدیران منابع طبیعی کشور در کرج


ارسال های توصیه شده

پنجاه و یکمین نشست مدیران منابع طبیعی کشور روز چهارشنبه و پنج شنبه در مجتمع آموزشی دکتر جوانشیر کرج برگزارشد.

DSC_2063.JPG

\

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها- خدا کرم جلالی در این نشست، جامع نگری در حوزه های آبخیز، مشارکت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی، جلوگیری از تخریب و مهار عوامل ناپایدار و کنترل گردو غبار را از راهبردهای مهم سازمان جنگل ها برشمرد و گفـت: اگر این راهبردها درهمه عملکرد منابع طبیعی مورد توجه قرار نگیرد تنها در بایگانی ها می ماند و منابع طبیعی دچار خسران می شود.

وی گردش اطلاعات و آگاهی سازمانی را در مجموعه منابع طبیعی بسیار مهم خواند و افزود: کارکنان و مدیران باید از کارکرد های دیگر حوزه های منابع طبیعی اطلاعات و آگاهی لازم را داشته باشند.

رییس سازمان جنگل ها خاطر نشان ساخت: مدیریت جامع حوزه آبخیز و مشارکت مردم که از سیاست های مهم است امروز در همه استان ها بصورت پایلوت در حال انجام است و این مدل، جایگزین روش های مدیریتی در عرصه سرزمینی خواهد بود.

جلالی تصریح کرد: مدیریت جامع نتیجه تجربه گذشتگان، مطالبات صاحبنظران و مدیران فعلی در عرصه ملی و بین المللی است و نقشه راهی است که به عنوان سنگ بنا در منابع طبیعی قرار گرفته است.

وی از طرح ترسیب کربن در منطقه حسین اباد خراسان جنوبی و همچنین اجرای طرح توانمند سازی جوامع محلی در قلعه گنج جنوب کرمان را به عنوان مدل های موفق در منابع طبیعی نام برد و افزود: این نتایج و کارکرد ها می تواند به عنوان نقشه راه در منابع طبیعی قرار گیرد.

خداکرم جلالی، با بیان اینکه منابع طبیعی ثروتمند ترین سازمان است اما دستش ازهمه خالی تر است، خاطر نشان ساخت: با این وجود سازمان جنگل ها یکی از سازمان های توانمند کشور است و با بکار گیری ابزار های لازم می تواند بالاترین خدمت را به مردم ارائه کند.

وی همچنین گفته: مردم مراجعات زیادی به منابع طبیعی دارند و اکثراً با مشکلات مواجه هستند، نکند آن روز برسد و حسرت بخوریم که می توانستیم برای مردم و منابع طبیعی کار بکنیم اما کار نکردیم!

جلالی تصریح کرد: تا این موقع سال هنوز تخصیصی بابت اعتباررات عمرانی و تملک دارایی به سازمان جنگل ها داده نشده است اگرچه مشکلات زیادی را ایجاد کرده به ویژه برای نیروهای قراردادی که ازمحل طرح ها حقوق می گیرند! اما با وجود این بی پولی ها برخی استانی ها قدم های خوبی برداشتند و برخی استان ها هم نتوانستند در حد انتظار حرکت کنند که باید تلاش کنند خودشان را به سطح معقول برسانند.

جلالی در باره طرح تنفس جنگل ها گفت: مقام معظم رهبری، ریاست جمهور و رییس مجلس در باره استراحت جنگل نظر مثبت دارند و برحفاظت از جنگل ها بارها تاکید کرده اند وما باید برنامه خود را برای جنگل های دارای طرح و فاقد طرح جنگل داری ارائه کنیم تا الزامات دولت برای اجرای آن فراهم شود.

وی به امضای تفاهم نامه بسیج با وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: یک فرصت طلایی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی نیز تصویب شده و استان ها می توانند آن را پیگیری کنند.

وی در باره اطفای حریق جنگل ها و مراتع و پیشگیری از آن تاکید کرد و آموزش و دیده بانی را بویژه در مناطق بحرانی خواستار شد.

جلالی در ادامه از مدیران منابع طبیعی خواست حقوق دولت و درآمد های ناشی از خسارت وارده به منابع طبیعی را به جد پیگیری کنند و آنچه اکنون اخذ می شود تنها یک دهم خسارت است .

وی گفت: استان هایی که بیشترین دریافتی را برای حقوق دولت داشته باشند سهم بیشتری در اعتبارات سال اینده خواهند داشت.

وی استفاده از توانمندی خیرین در طرح های منابع طبیعی به ویژه در آبخیزداری را بسیار مهم و اساسی دانست و بر ترویج زراعت چوب تاکید کرد.

رییس سازمان جنگل ها در خاتمه موفقیت هر مجموعه را به توانمند بودن نیروی انسانی آن مجموعه دانست و خاطر نشان ساخت: ادارات کل فضای پرسش و پاسخ را فراهم کنند تا کارکنان بتوانند نظرات و پیشنهادات شان را مطرح کنند که برای مجموعه سودمند خواهد بود.

بر اساس این گزارش، با ارزیابی های صورت گرفته درعملکرد منابع طبیعی در سال گذشته، تعدادی از ادارات کل منابع طبیعی استان ها حائز رتبه شدند که با حضور رییس سازمان جنگل ها لوح تقدیر به مدیران این استان ها اهدا شد.

در بخش مدیریت جامع حوزه آبخیز:

حسین همتی مدیرکل منابع طبیعی استان همدان، ابوطالب قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، و ستار بابایی مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران( ساری).

دربخش حفاظت مشارکتی:

محمد حسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان، عبدالباسط پاکزاد مدیرکل منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری و محمد حسین شاملی مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان.

در بخش جنگل کاری مشارکتی:

عزت اله بهشتی فرد مدیر کل منابع طبیعی استان کهکیلویه و بویر احمد، وحید مدیرکل منابع طبیعی استان خراسان شمالی،امید ذاکری مدیر کل منابع طبیعی استان هرمزگان و رضا احمدی مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام.

در بخش پیشگیری و اطفای حریق:

علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، رحمان وهاب زاده مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی، مراد شیخ ویسی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه، رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام و شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان.

در بخش صندوق توسعه منابع طبیعی:

محمد حسین شاملی مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان، مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان، مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی استان فارس و علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری.

DSC_2142.JPG

DSC_2148.JPG

DSC_2146.JPG

DSC_2145.JPG

\

DSC_2154.JPG

DSC_2152.JPG

DSC_2151.JPG

DSC_2165.JPG

DSC_2161.JPG

DSC_2157.JPG

DSC_2170.JPG

DSC_2033.JPG

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...