رفتن به مطلب

دكتر جهانگيري در جلسه كارگروه ملي نجات درياچه اروميه تصريح كرد


ارسال های توصیه شده

معاون اول رييس جمهور در هشتمین جلسه كارگروه ملي نجات درياچه اروميه با اشاره به شرايط مطلوب درياچه اروميه در مقايسه با سال شروع دولت يازدهم،‌ گفت: اقدامات انجام شده براي احياي درياچه اروميه بسيار پراهميت و قابل توجه بوده و بايد بر اساس نقشه راه تدوين شده اين مسير ادامه يابد.

 

9470_731.jpg

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها- دكتراسحاق جهانگيري با بيان اينكه احياي درياچه اروميه از مطالبات مردم و شعار دكتر روحاني در انتخابات پيشين بوده است، اظهار داشت: در سالهاي گذشته همه كساني كه به ايران علاقمند هستند نسبت به خشك شدن درياچه اروميه و پيامدهاي زيست محيطي آن ابراز نگراني مي كردند كه خوشبختانه گزارش ها و تصاوير ماهواره اي نشان مي دهد كه با برنامه ريزي و تدبير مي توان بر مشكلات فايق آمد.

وي با تاكيد بر اينكه دولت با وجود همه مشكلات مالي و كمبودها تلاش خواهد كرد تا بودجه لازم براي احياي درياچه پرداخت شود، اظهار اميدواري كرد؛ همه ساكنان اطراف درياچه اروميه و دست اندران احياي آن با همكاري و هماهنگي در جهت حفظ زيست بوم طبيعي كشور تلاش كنند.

معاون اول رييس جمهور همچنين از عملكرد وزارتخانه هاي نيرو و جهاد كشاورزي بخاطر اجراي طرح هاي برنامه آبگيري و آبرساني به درياچه و نيز برنامه ريزي براي مصرف بهينه آب در اراضي كشاورزي منطقه تشكر كرد.

در اين جلسه كه وزراي نيرو، صنعت، معدن و تجارت ، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، رييس سازمان حفاظت از محيط زيست و رييس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند،‌ گزارشي از آخرين وضعيت درياچه اروميه ارايه شد. در گزارش دبيرخانه كارگروه ملي نجات درياچه اروميه با اشاره به پايان مرحله تثبيت اين درياچه پس از دو سال و آغاز احياي آن از سالجاري، عنوان شد: تا پيش از اين برخي افراد تاكيد داشتند كه اين درياچه بطور يقين خشك خواهد شد اما تجربه نشان داد كه مي توان با برنامه ريزي صحيح و مشاركت مردم و دستگاه ها به نتايج قابل قبولي دست يافت.

بر اساس اين گزارش تراز آبي درياچه از ابتداي شروع كار دولت يازدهم 120 سانت بهبود يافته و پيش بيني مي شود در يك برنامه ده ساله با برنامه ريزي و مديريت منابع آب درياچه اروميه به دوران اوج خود باز گردد.

دكتر كلانتري دبير كارگروه نيز ضمن تشريح برخي از كاستي ها و نيازها براي تسريع در احياي درياچه اروميه، خواستار تامين بودجه مورد نياز اين طرح ملي شد.

در اين جلسه گزارش هاي جداگانه اي از آخرين وضعيت روند اجرايي پروژه هاي در دست اجراي وزارت نيرو و وزارت جهاد كشاورزي ارايه شد. بر اساس اين گزارش ها تنها با لايروبي رودخانه ها ميزان تلفات آب واريزي به درياچه اروميه از 36 درصد به 15 درصدكاهش يافته است. همچنين با وجود صرفه جويي 16 درصدي در مصرف آب كشاورزي به دليل استفاده از سيستم آبرساني نوين و اصلاح كشت و بذر،‌ ميزان برداشت محصولات 17 درصد افزايش يافته است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...