رفتن به مطلب

شهرنشینی و حمل و نقل پایدار در قرن بیست و یکم


ارسال های توصیه شده

با افزایش سطح درآمد خانوار، خانه های بزرگتر و اتومبیل های بیشتر خریداری می شود و به تبع آن فعالیت های گوناگون شهری از همدیگر فاصله گرفته و باعث گستردگی فضای شهری می شوند. این نکته از عوامل مهم و نیرومند پراکندگی و گسترش شهر در سراسر جهان است. گسترش پهنه شهر یعنی وابستگی بیشتر به اتومبیل و این وابستگی یعنی تحت الشعاع قرار گرفتن محیط طبیعی و آلودگی زیست محیطی منطقه می باشد. بر اساس گزارشی از بانک جهانی از وضعیت پراکندگی جمعیت کلانشهرها در سراسر جهان، در مورد شهر تهران آمده است که پراکندگی جمعیت در دهه 1930 در هر هکتار 400 نفر بوده که این رقم در سال 2005 به 150 نفر تقلیل پیدا کرده است. لازم به ذکر است که این کاهش تراکم جمعیت و پراکندگی سطح اشتغال یعنی ترافیک سنگین تر. در این شرایط تأثیر زیست محیطی ناشی از وابستگی روزافزون به وسائط نقلیه شخصی بسیار زیاد است.

این مطلب که در نشریه پنجم رصد منتشر شده، در رابطه با حمل و نقل پایدار می باشد که به صورت pdf از پیوست می تونید دانلود کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...