رفتن به مطلب

پرورش درخت انار: دلایل ترک خوردن و باز شدن انار چیست؟


Strelitzia

ارسال های توصیه شده

پرورش درخت انار: دلایل ترک خوردن و باز شدن انار چیست؟

 

[TABLE=align: right]

[TR]

[TD=bgcolor: White, align: right][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: White, align: center] [TABLE]

[TR]

[TD=bgcolor: #eeeeee]

در زمانهای حساس رشد میوه، آبیاری منظم درختان بسیار حیاتی است تا آب به صورت منظم وارد سیستم گیاه شود وگرنه بخشهای مختلف میوه ممکن است با سرعتهای متفاوت رشد کنند. [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: White, align: right][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: White, align: center]split-pomegranate-400x267.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: White, align: right][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: White, align: right]

تصور کنید تمام طول سال را منتظر به بار نشستن درختان انار خود شده اید اما پیش از این که برداشت را آغاز کنید، ناگهان متوجه میشوید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شروع به ترک خوردن کرده و باز شده اند. ترکیدن میوه های درخت برای هر باغبانی بسیار ناراحت کننده و غم انگیز است به خصوص هنگامی که مشتاقانه منتظر فرا رسیدن فصل میوه و چیدن میوه های شان بوده اند. هنگامی که انارها روی درخت ترکیده و باز شوند منظره ای ایجاد میشود که به نظر میرسد کسی با اره برقی به جان میوه ها افتاده است. پیش از این که عصبانی یا غم زده شوید فکر کنید ببینید چه عاملی باعث ترکیدن انار روی درخت شده است. با آگاهی یافتن درباره علت ترک خوردن میوه میتوانید از آسیب بیشتر جلوگیری کرده و در دفعات بعدی به کل مانع از ایجاد چنین اتفاقی شوید.

در اینجا با علت ترکیدن انار روی درخت و راههای درمان آن بیشتر آشنا میشوید.

 

علت ترکیدن انار روی درخت چیست؟

 

چند دلیل بسیار شایع برای باز شدن و ترکیدن انار پیش از برداشت از درخت سالم وجود دارد.. یکی از شایعترین دلایل ترک خوردن انار ممکن است رسیدگی زیادی به درخت انار باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
عامل شناخته شده ترک خوردن و پاره شدن انار هستند. در واقع اغلب قارچها درست زمانی به انار حمله میکنند که میوه کاملا رسیده و آماده برداشت است. علائم بیماریهای قارچی انار اغلب عبارتند از ریزش زود هنگام برگهای درخت، ایجاد لکه هایی روی برگ یا آسیبهای دیگر در برگها، اما گاهی اوقات میوه تنها هدف قارچهای آسیب زا است.

مبارزه با بیماریهای قارچی در انار ممکن است تا حدی دشوار باشد. از آنجایی که تحقیقات روی محصول انار چندان سودآور نیست، تحقیقات زیادی روی عوامل قارچی انار که درختان را بیمار میکنند صورت نگرفته است. با این حال اگر فصل بعدی که میوه ها شروع به رشد میکنند از قارچ کش مس برای این گیاهان استفاده کنید ممکن است بتوانید به موقع هاگ های قارچها را از بین ببرید. این زمان پیش از این است که قارچها به میوه حمله کنند و باعث پاره شدن انارها شوند.

 

20160917215712Nargil_ir.jpg

 

یکی دیگر از دلایل ترکیدن انار روی درخت آبیاری نامنظم است، همان چیزی که دلیل ترکیدن میوه های دیگر درختان نیز می باشد. در زمانهای حساس رشد میوه، آبیاری منظم درختان بسیار حیاتی است تا آب به صورت منظم وارد سیستم گیاه شود وگرنه بخشهای مختلف میوه ممکن است با سرعتهای متفاوت رشد کنند. در نتیجه رشد نامتناسب، میوه دچار ترک خوردگی شده و خراب میشود.

 

20160917215715Nargil_ir.jpg

 

برای پیشگیری از ترکیدن انار میتوانید یک لایه ضخیم (حداقل 8 سانتیمتر) مالچ آلی در اطراف درخت بریزید و به صورت منظم درخت را آبیاری کنید تا زمانی که گلبرگهای شکوفه های انار شروع به ریزش کنند. هر چند روز به صورت یکدست به درختان آب بدهید اما نگذارید سیستم ریشه درخت در آب غرق شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به پیشگیری از تبخیر آب از خاک کمک میکند بنابراین لازم نیست درخت را غرقاب کنید.

توجه داشته باشید آب بیش از حد میتواند باعث رشد و تکثیر قارچهای بیماری زا در درخت میوه شود بنابراین هنگام آب دهی به درخت دقت کنید تنها آب به حدی باشد که خاک زیر مالچ مرطوب شود.

با این حال در نواحی که شرایط آب و هوایی گرم تر است در فصل رشد گیاه میتوانید بیشتر به درختها آب بدهید و با فرا رسیدن فصل پاییز آبیاری را کاهش دهید.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...