رفتن به مطلب

کدام میوه‌ها خاصیت ضدسرطانی قوی‌تری دارند؟


Strelitzia

ارسال های توصیه شده

[h=2]کدام میوه‌ها خاصیت ضدسرطانی قوی‌تری دارند؟[/h] [TABLE=align: right]

[TR]

[TD=bgcolor: White, align: right][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: White, align: right] [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: White, align: right]

برخی از انواع میوه‌ها و سبزیجات به دلیل داشتن رنگدانه‌های کاروتنوئیدی، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدسرطانی قوی‌تری دارند و مصرف آنها می‌تواند باعث پیشگیری از سرطان و کمک به جلوگیری از پیشرفت آن شود.

20160903212837Nargil_ir.jpg

شاید این روزها در بازار میوه و تره بار میوه های خوش آب و رنگی را که نظرها را به خود جلب می کند دیده باشید. شبرنگ، شلیل، انگور قرمز، هلوی زعفرانی، انبه، توت فرنگی، انار، طالبی، هندوانه، فلفل دلمه ای های سبز و زرد و قرمز، کلم بروکلی، کلم قرمز، هویج، گوجه فرنگی، کدو تنبل، اسفناج، ذرت و نخودفرنگی از جمله میوه و سبزیجاتی هستند که به دلیل غلظت بیشتر کاروتنوئیدهایشان در گروه محصولات با خاصیت ضدسرطانی قوی قرار گرفته اند.

کاروتنوئیدها، همان پیگمان ها یا رنگدانه های شفا بخشی هستند که رنگ های متنوع را در انواع میوه و سبزی ایجاد می کنند و هر چه غلظت رنگ آن ها بیشتر باشد خاصیت ضدسرطانی قوی تری دارند. کاروتنوئیدها عمدتا به رنگ زرد، نارنجی و قرمز بوده و سبزیجات به رنگ سبز تیره هم حاوی مقادیر زیادی از این رنگدانه ها هستند.

[h=3]کمبود کاروتنوئیدها چه علایمی را در بدن ایجاد می کند؟[/h]

عدم استفاده روزانه از میوه و سبزی های حاوی کاروتنوئید، حداقل در مدت زمان کوتاه، تاثیر سوئی بر روی بدن نمی گذارد، اما در درازمدت می تواند سبب تسریع بروز برخی از بیماری ها همچون نارسایی قلبی- عروقی و برخی سرطان ها شود. در نتیجه بهتر است با مصرف مستمر میوه و سبزی های رنگی از دریافت کافی کاروتنوئیدها مطمئن شوید.

[h=3]کاروتنوئیدها چگونه با سرطان می جنگند؟[/h]

کاروتنوئیدها با فعالیت آنتی اکسیدانی خود از سلول های بدن در برابر تخریب ناشی از ترکیبات مضری که در بدن ایجاد یا وارد بدن می شوند حفاظت کرده و از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می کنند. ضمن اینکه کاروتنوئیدها در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثر داشته و مقاومت بدن را در برابر انواع بیماری های سخت افزایش می دهند.

[h=3]ارتباط روش پخت و پز و نگهداری میوه و سبزی با اثرات ضدسرطانی آنها[/h]

پخت ملایم و کوتاه مدت می تواند بر میزان جذب کاروتنوئیدها توسط بدن، بیفزاید. پخت گوجه فرنگی، هویج، اسفناج، کلم بروکلی، نخودفرنگی و ذرت در مقدار کمی روغن می تواند به آزاد شدن بیشتر ترکیبات آنتی اکسیدانی این محصولات کمک کند، اما پخت و سرخ کردن در حرارت های بالا و طولانی مدت از خاصیت کاروتنوئیدها می کاهد و نگهداری سبزیجات به مدت ۳ تا ۵ روز در یخچال تاثیر سوئی بر ترکیبات مفید آن ندارد.

[h=3]آیا مصرف زیاد محصولات حاوی کاروتنوئیدها موجب بیماری یا عارضه ای خاص می شود؟[/h]

خیر. دریافت زیاد این ترکیبات مفید از طریق مواد غذایی طبیعی، بیماری خاصی در بدن ایجاد نمی کند، منتها اگر میزان مصرف محصولاتی که حاوی رنگدانه های زرد و نارنجی هستند در یک برهه زمانی، بیش از حد شود، این رنگدانه ها، زیر پوست تجمع یافته و سبب تغییر رنگ پوست می شوند. با مصرف کمتر یا قطع موقتی مصرف این محصولات پوست مجددا به رنگ اولیه و اصلی خود باز می‌گردد.

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: right]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...