رفتن به مطلب

چگونگی کاهش مصرف انرژی در ساختمان


ارسال های توصیه شده

مصرف انرژی در ایران برای هر خانواده تقریبا 2 میلیون ریال در سال هزینه دارد، در این میان مقدار زیادی از این انرژی تلف می شود. به منظور کاهش میزان مصرف انرژی در ساختمان باید 4 پارامتر و راهکار کلی را در نظر گرفت و با توجه به این موارد، میزان مصرف انرژی را کاهش داد. این موارد عبارتند از:

1- شیوه معماری ساختمان: این پارامتر باید قبل از ساخت، ساختمان مورد توجه معماران و سازندگان قرار گیرد. طراحی و معماری ساختمان باید مطابق با اقلیم آب و هوایی باشد تا میزان مصرف انرژی در ساختمان کاهش یابد. کاهش مصرف انرژی ساختمان با طراحی مطابق با معماری اقلیم نسبت به موارد دیگر مزیت بیشتری دارد.

 

 

 

2- تکنولوژی تاسیسات ساختمان: بهینه کردن سیستم های گرمایشی، سرمایشی و روشنایی ساختمان به همراه استفاده از تکنولوژی های نو در تامین انرژی مورد نیاز برای این سیستم ها.

 

3- افزایش مقاومت حرارتی ساختمان: استفاده از مصالح و عایق های حرارتی که میزان اتلاف حرارت از ساختمان و مصرف انرژی را کاهش دهد. یکی از عایق های حرارتی که در بازار برای کاهش اتلاف حرارت ساختمان وجود دارد، عایق پشم سنگ است. عایق پشم سنگ در اشکال مختلف تولید می شود و می توان از آن برای عایق کاری تمامی سطوح استفاده کرد. محصولات پشم سنگ دارای ضخامت و اندازه های مختلف است که برای کاربردهای گوناگون استفاده می شود. همچنین این عایق، عایق صوتی و ضد حریق نیز می باشد.

بعلاوه تمام سوراخ ها و شکاف های دیوارها، سقف ها، درها و اتصالات روشنایی مانند سوئیچ و خروجی های برق را چک شود تا هر مسیری که موجب نشتی هوا می شود، بسته شود.

 

4- اصلاح الگوی رفتاری مصرف کننده های انرژی: با فرهنگ سازی الگوی مصرف انرژی می توان مصرف روزانه انرژی در ساختمان را کاهش داد جلوی مصرف بی رویه انرژی را گرفت.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

شرکت Perdue Acoustics متخصص در زمینه کنترل صدا است. مدارس، کلیساها، ورزشگاه ها و ساختمان های تجاری زیادی در سراسر دنیا از محصولات این شرکت برای ایجاد محیطی مناسب تر استفاده کرده اند تا صدا و آهنگ در این محیط ها طنین بهتری داشته باشد و یا از ورود و خروج صدا به محیط جلوگیری کند و محیطی آرامتر به وجود آورند.

بیش از بیست سال است که شرکت Perdue Acoustics دیوارها و سقف ها را عایق کاری صوتی می کند به طوری که بیشترین راندمان را در پارامترهای زیر داشته باشند:

- جذب صدا

- دوام

- زیبایی

- ضد حریق بودن

- ارزش خرید

 

 

 

اجزا پنل صوتی تولید توسط شرکت Perdue Acoustics

- هسته پشم سنگ

- چهارچوب با مقاومت ضربه رندم بالا

- پارچه 100% قابل بازیافت

 

این شرکت در ساخت پنل های صوتی اش از پشم سنگ به عنوان هسته ی پنل های صوتی استفاده می کند. پشم سنگ یک عایق صوتی ایده آل برای جذب و کاهش صدا در تمام فرکانس های صوتی است و عملکرد یکپارچه ای دارد. ساختار ناهمسو و بی مانند عایق صوتی پشم سنگ چگال تر از عایق های متدوال می باشد که این باعث می شود جریان صدا بطور موثری کاهش یابد و در نتیجه ی آن انتقال صدا کاهش یابد. مقاومت بالا در برابر جریان هوا باعث کاهش بهتر امواج صوتی می شود.

 

 

در کنار اهمیت کاهش صدا توسط پشم سنگ، این عایق صوتی دارای مزیت های زیر نیز می باشد:

- غیر قابل احتراق است و به عنوان مانعی در برابر گسترش حریق عمل می کند

- مقاوم در برابر آب

- مقاوم در برابر رشد قارچ و کپک

- پایداری ابعادی

- عدم انتشار گازهای VOC (ترکیبات ارگانیک فرار)

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...