رفتن به مطلب

برگزیدگان جایزه ادبی پروین معرفی شدند


masi eng

ارسال های توصیه شده

[h=2]برندگان 6 رشته ادبیات بزرگسال، شعر، ادبیات کودکان، ترجمه، پژوهش و نقد ادبی و ادبیات نمایشی معرفی شدند.[/h]

 

 

16410383111251169212024919920177181239220247.jpg

 

در این مراسم برندگان 6 رشته ادبیات بزرگسال، شعر، ادبیات کودکان، ترجمه، پژوهش و نقد ادبی و ادبیات نمایشی معرفی شدند.

در رشته پژوهش و نقد ادبی از میان پنج نامزد انتخاب شده توسط هیات داوران کتاب تاریخ شعر زنان از آغاز تا سده هشتم هجری نوشته رقیه کراچی برگزیده شناخته و لوح تقدیر، تندیس جایزه پروین و 12 سکه طلا را دریافت کرد.

در حوزه ترجمه دو اثر شایسته تقدیر شناخته شدند؛ کتاب فرهنگ فشرده لغات چینی به انگلیسی از ریحانه وادی دار و ذهن من از آتینا محمدی که هر کدام علاوه بر لوح تقدیر، نشان جایزه پروین و 4 سکه بهار آزادی را به خانه بردند.

در رشته ادبیات نمایشی نیز دو اثر برنده جایزه شدند؛ تاجماه از فریده فرجام و مرده ریگ از تهمینه محمدی که هر کدام 4 سکه طلا به همراه لوح تقدیر و نشان جایزه را از آن خود کردند.

همچنین در حوزه شعر بزرگسال کتاب دایره اثر مریم جعفری آذرمانی برنده شده و علاوه بر لوح تقدیر، نشان جایزه پروین 12 سکه طلا را به خانه برد.

در حوزه داستان بزرگسال نیز کتاب خون مرده گی از الهام فلاح برنده شد و لوح تقدیر، نشان جایزه پروین و 12 سکه طلا را از آن خود کرد.

افزون بر این در زمینه شعر کودک کتاب پرنده باران از مهدیه نظری برنده شد و جوایز مشابهی را از آن خود کرد.

در آیین اختتامیه جایزه ادبی پروین علاوه بر اعطای جایزه به برگزیدگان از خانم بئاترین سالاس ونزوئلایی و فرحناز جباری پروین پژوه و استاد دانشگاه تقدیر شد.

سالاس در حال ترجمه شاهنامه از زبان فارسی به زبان اسپانیایی است؛ البته وی این برگردان را به نثر انجام می دهد و در سخنانی در این مراسم گفت که تاکنون 5 جلد از شاهنامه آماده است و تا دو سال دیگر ترجمه این اثر سترگ به پایان می رسد.

جباری نیز برای نگارش کتاب آتش دل که بررسی درون مایه های شعر پروین اعتصامی است تقدیر شد. وی در این کتاب نگاهی دقیق و علمی به اصول و محتوای شعر پروین داشته است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...