رفتن به مطلب

هشدار پزشکان به ورزشکاران المپیک ریو


Imaaan

ارسال های توصیه شده

آفتاب‌‌نیوز : همشهری آنلاین نوشت: برگزاری رقابت‌های المپیک تابستانی ریو با مشکلات زیادی مواجه بوده‌است و اکنون نیز نتایج ۱۶ ماه مطالعه روی سلامت آب‌های این شهر به مشکلات برگرارکنندگان رقابت‌ها افزوده‌است، تا حدی که دانشمندان به ورزشکاران توصیه کرده‌اند که سر خود را زیر آب نبرند.

 

دانشمندان دانشگاه فلوريداي جنوبي با مطالعه روي آب‌هايي كه قرار است رقابت‌ ورزش‌هاي آبي در آنها برگزار شود، به اين نتيجه رسيدند كه آب‌هاي اين مناطق از خطرات بهداشتي قابل توجهي برخوردارند.

 

نه تنها اين آب‌ها حاوي فاضلاب شهري و باكتري‌هاي خطرناك است، بلكه سطح تراكم ويروس درون اين آب‌ها فراتر از سطحي است كه در آمريكا به عنوان خطرناك درنظر گرفته شده‌است. اين مطالعه كه به سفارش اسويشيتدپرس انجام گرفته، به اين نتيجه رسيده‌است كه ادنوويروس‌هاي عفوني، يكي از رايج‌ترين عوامل ابتلاي انسان‌ها به بيماري‌هاي تنفسي، در 90 درصد مكان‌هاي مورد آزمايش وجود داشته‌اند.

 

به گفته والري هاروود محقق ارشد اين پروژه، درصد اين ويروس‌ها بسيار بالاتر از حد انتظار بوده و نسبت به سطح ويروس‌هاي موجود در آب‌هاي آمريكا، بي‌سابقه‌ است. در فاز اول اين مطالعات كه نتيجه آن در آگوست سال 2015 منتشر شد، درياچه رودريگو دي فريتاس كه به عنوان محل برگزاري رقابت‌هاي قايق‌راني المپيك درنظر گرفته شده‌است، حاوي 1.73 ميليارد ادنوويروس در هر ليتر از آب است،‌يعني 1.7 ميليون برابر بيشتر از سطح خطرناك تراكم ويروسي در آمريكا. درحدي كه دانشمندان اعلام كردند وارد شدن سه قاشق غذاخوري از اين آب به بدن انسان او را به بيماري‌هاي عفوني مبتلا مي‌كند.

 

خوشبختانه از زمان انتشار اين نتايج،‌ برگزاركنندگان و مقامات محلي تلاش‌هاي خود براي پاكسازي آب‌هاي انتخاب شده براي برگزاري رقابت‌ها را چند برابر كرده‌اند و براساس آخرين نتايج، ميزان تراكم ويروس‌ها به 248 ميليون در هر ليتر رسيده‌است. اين درحالي است كه وجود هزاران ويروس در هر ليتر از آب در آمريكا خطرناك توصيف مي‌شود.

 

از سويي ديگر در گلوريا مارينا كه محل برگزاري رقابت‌هاي قايقراني بادباني خواهد بود، سطح تراكم اين ويروس‌ها از 26 ميليون در هر ليتر در سال 2015 به 37 ميليون در هر ليتر در سال 2016 افزايش يافته‌است. از اين رو هاروود به ورزشكاران آبي توصيه مي‌كند كه سر خود را تا حد امكان زير آب نبرند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...