رفتن به مطلب

شن های شارا، بیابان مینیاتوری سیبری


ارسال های توصیه شده

اگر من تصویری از شن های بیابان در برابر یک پس زمینه از قله های برف پوش به شما نشان دهم، اولین کلمه ای که احتمالاً خواهید گفت این است: “فتوشاپ است”. من هم اینطور فکر کردم، اما چنین جایی واقعاً وجود دارد و شنزار شارا نامیده می شود.

Chara-Sands2-550x364.jpg

 

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،به نوشته آدیتی سنترال : این مکان شگفت انگیز نشان می دهد که اسرار طبیعت واقعاً هنوز پایان نیافته است و شنزار شارا واقع در صحرای سیبری، تنها یکی از این اسرار است.

Chara-Sands-550x366.jpg

 

این شنزار در ترانس بایکال، حدود ۲۵ مایلی کدار گلاسیرز و سمت راست کوهستان، رشته های یخ و دریاچه های آبی، تپه های شنی زرد و روشن واقع شده است. تپه های شنی با وسعت و ارتفاع متغیر از طول ۱۰ کیلومتر و تا عرض ۵ کیلومتر وجود دارند.

Chara-Sands3-550x412.jpg

 

برخی از این تپه های بلند، ارتفاعی بین ۱۵ تا ۳۰ متر دارند. با توجه به حجم بالای شن های روان، این مکان در واقع شبیه یک بیابان به نظر می رسد، اگرچه اینطور نیست. کشف یک ناحیه بیابان مانند در منطقه دشت های بی درخت یا تندراه ها، چیزی کمتر از یک معجزه و کشف من نظیر در سراسر جهان نیست.

Chara-Sands4-550x372.jpg

 

با توجه به نظر انجمن جغرافیای روسیه این تضادها غیر ممکن به نظر می رسند: “چراکه اگر یک موزه افسانه ای و باور نکردنی در هوای آزاد برپا شود، این مکان، نمایش طبیعی عجیب و کمیابی از مجاورت شمال و جنوب در کنار یکدیگر است.” آنها نتوانستند این کشف زیبا را بهتر از این توصیف کنند.

Chara-Sands6-550x412.jpg

 

طبق برآورد کارشناسان امر، شنزارهای شارا طی ۵۵ تا ۱۰۰ هزار سال پیش در طول دوره یخبندان Muruktin تشکیل شده اند. در اصل یک دریاچه دلتا در جلوی یخچال ساکوکان وجود داشت. این بود که گودال Chara با آب پر شد. در دوران هولوسن بود که فرسایش بادی شروع به تولید ماسه های دمیده، تپه های شنی و امواج شنی نمود.

Chara-Sands7-550x366.jpg

شنزارهای شارا حدود ۶ کیلومتری شارا ،پایتخت منطقه، واقع شده اند. تصاویر و عکس های گرفته شده از صحرای شارا خیلی شگفت انگیز است، شما می توانید همیشه با آنها نگاه بیاندازید. تعدادی تپه که یک طرفشان پوشیده از برف و طرف دیگرشان پوشیده از شن است، درست شبیه اثری که کارامل روی بستنی می گذارد. این درست همان چیزی است که من آنرا ضیافت چشم ها می نامم.

Chara-Sands8-550x362.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...