رفتن به مطلب

به اشتراک گذاری اتومبیل، موج بعدی نوآوری برای شهرهای برزیل


ارسال های توصیه شده

سال گذشته، ریسیف (تصویر زیر) اولین شهر در برزیل برای معرفی به اشتراک گذاری خودرو در تلاش برای جلوگیری از تراکم و گسترش گزینه های جابه جایی در شهر شد.

x59dg97d0wdpiovxflpf.jpg

 

استفاده از اتومبیل اغلب ساده ترین و سر راست ترین گزینه جابه جایی برای بسیاری از ساکنان شهری است. یک لیست از دلایلی که به نظر می رسد مردم نمی توانند بدون اتومبیل ها در شهرها زندگی کنند وجود دارد: چرا که آنها حمل و نقل عمومی و یا دوچرخه سواری را امن، راحت، و یا مناسب احساس نمی کنند؛ به این دلیل که زیرساخت برای دوچرخه سواری یا پیاده روی کافی نیست؛ به این دلیل که کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی کم است؛ زیرا آنها باید قادر به جابجایی کودکان خردسال باشند؛ یا حتی به این دلیل ساده که ماشین ساده تر و همیشه در دسترس است. در سطح فردی، این دلایل قابل فهم هستند. اما به عنوان یک تصمیم جمعی که توسط میلیاردها شهرنشین هر روز اتخاذ می شود، تکیه بر اتومبیل به یک بار تحمیلی زیست محیطی، اقتصادی، و اجتماعی بسیار زیاد در جامعه تبدیل شده است.

 

تحرک بخش لازمی از زندگی شهری است؛ مسأله این است که آن را کارآمد تر کنیم. راه حل های حمل و نقل عمومی مانند خطوط اتوبوس اختصاصی، شبکه های حمل و نقل سریع اتوبوس(BRT) ، سیستم های به اشتراک گذاری دوچرخه ، و سایر موارد در حال حاضر در بسیاری از شهرهای برزیل وجود دارد و در حال به دست آوردن محبوبیت در بین مردم هستند. اما تاکنون، شهرهای برزیل فقط شروع به کشف برنامه های به اشتراک گذاری خودرو به عنوان جایگزین مناسب برای مالکیت خودرو خصوصی کرده اند. به اشتراک گذاری اتومبیل به دلیل آن که فضای اختصاص داده شده به پارکینگ را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و نیاز به مسئولیت یک وسیله نقلیه زمانی که شما حتی از آن استفاده نمی کنید را حذف می کند، پتانسیل این را دارد که رابطه بین مردم و اتومبیل ها را دگرگون سازد.

 

به عنوان مثالCar2Go ، یک سیستم ساده است که در حال حاضر در ایالات متحده، کانادا، و اروپا در حال اجرا می باشد. بعد از ثبت نام آنلاین و دریافت کارت دسترسی در پست الکترونیکی، اعضاء می توانند بصورت آنلاین و یا از طریق یک برنامه تلفن همراه، اتومبیل هایی را که در آن نزدیکی و در دسترس هستند جستجو کنند. هر چه افراد بیشتری از این سیستم استفاده کنند، مقدار فضای مورد نیاز برای پارک اتومبیل و تعداد خودرو در جاده ها بیشتر کاهش می یابد. یک تحقیق که اطلاعات ده منطقه شهری در ایالات متحده با برنامه های به اشتراک گذاری خودرو مانند Car2Go را تجزیه و تحلیل می کرد، حتی نشان داد که برای هر ماشین موجود در این برنامه، از خرید و فروش 32 ماشین خصوصی اجتناب شده است.

 

پیشگامان به اشتراک گذاری خودرو در برزیل

شهر شمال شرقی ریسیف به تازگی اولین سیستم از این نوع را در برزیل افتتاح کرد. ماه دسامبر گذشته، PortoLeve شروع به ارائه یک ناوگان کوچک از اتومبیل به ازای نرخ ماهانه 30 دلار کرد- بسیار مقرون به صرفه است زمانی که با هزینه کل مالکیت خودرو مقایسه می شود. ویژگی های اضافی این برنامه این است که مردم را برای به اشتراک گذاشتن سفر با یکدیگر به منظور کاهش هزینه و بهینه سازی سفر دسته جمعی تشویق می کند. بعد از این سال، این شرکت قصد افتتاح ایستگاه های ماشین الکتریکی بیشتری برای پاسخگویی به افزایش تقاضا را دارد.

 

در قطب مخالف این کشور در پورتو آلگره، یک ابتکار مشابه در حال انجام است. دانشجویان دانشگاه فدرال ریو گرانده دو سول (UFRGS) با ایده سیستم خودرو هوشمند (Sivi) گرد هم آمدند، برنامه ای که انتخاب وسایل نقلیه در دانشگاه را باز گذاشته و به دانش آموزان اجازه می دهد که آنها را به دانشگاهی دیگر بازگردانند. این پروژه تجربی است و تنها در مرحله آزمایشی فقط دو دانشگاه را شامل می شود، اما شانس گسترش برای پوشش کل شهر در صورتی که آزمون موفقیت آمیز باشد، را دارد.

 

پتانسیل تحرک پایدار شهری به ظاهر بی حد و حصر است با توجه به راه حل های نوآورانه و خلاقانه ای که در حال حاضر در سراسر جهان جوانه زده است، اما هنوز هم به رهبری قوی برای برداشتن گام های بعدی نیاز دارد. فناوری به شهرهای برزیل برای توسعه برنامه های به اشتراک گذاری ماشین کمک می کند، اما نیاز است که رهبران شهر برای حمایت از فرهنگ به اشتراک گذاری آماده باشند به طوری که این جایگزینی مالکیت خودرو موفق شود. یکپارچه سازی حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری، پیاده روی، و به اشتراک گذاری اتومبیل در یک سیستم منسجم، می تواند در عمل، طیف وسیعی از گزینه های جابه جایی را گسترش دهد و به مردم آزادی بیشتری در انتخاب دهد که چگونه در شهرهای خود جابجا شوند.

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...