رفتن به مطلب

غاز سانان-فيلوش


masi eng

ارسال های توصیه شده

0.JPG

فيلوش

 

نام فارسی : فيلوش

نام انگلیسی : Northern Pintail

نام عربی : البلبول الشائع

نام علمی : Anas acuta

توضیحات : مشخصات : نر و ماده همشکل نیستند اردکی است روی آبچر با رنگی خاکستری که گردن نسبتا بلند و دمی دراز و نوک تیز دارد. سر و گردن پرنده نر به رنگ قهوه ای شکلاتی است که دو خط سفید در طرفین گردنش دارد که به سینه سفیدش وصل می شود. سطح پشتی و پهلوهایش خاکستری است و پرهای بلند سیاه نوک تیز با حاشیه های خاکستری روشن از ناحیه وسط کمرتا دمگاهش با چیدمانی منظم پخش شده اند. دمگاهش سیاه و دمش خاکستری روشن است که شاهپرهای وسطی دم دراز، نوک تیز و سیاه می باشند. حد فاصل سطح شکمی خاکستری تا دمگاه سیاهش را بخش سفید رنگی تشکیل می دهد که در موقع پرواز به خوبی نمایان می شود. پاهایش خاکستری و پرده دار است و نوکش خاکستری تیره می باشد پرنده نر آینه بالی سبز با حاشیه سفید دارد که هنگام پرواز مشخص می شود. پرنده ماده با رنگ قهوه ای، با حاشیه های نخودی رنگ پرهایش به صورت لکه لکه، به ماده سر سبز شبیه است ولی لاغر تر از آن با گردنی باریکتر و دمی نوک تیز و بلند و آینه بالی نامشخص. در مراحل قبل از بلوغ ودر دوران تولک و هنگام پرریزی (در پایان فصل تابستان) پرنده نر و ماده شباهت هائی به هم پیدا می کنند با این تفاوت که رنگ پشتی پرنده نر تیره تر است پرواز فيلوش خيلي سريع است و همراه با بال زدنهای کم دامنه و مداوم می باشد و در خشكي به راحتي و زيبايي راه مي‌رود .

زیستگاه : زمستان در آبهاي ساحلي ، خورها ،لجن‌زارهاي کنار آبهای شیرین، رودخانه ها و در باتلاق‌هاي وسيع دیده می شود و لابه لای نيزارها و درون سرواخها، روی زمین آشیانه می سازد.

تغذیه : از گیاهان آبزی ، حشرات ، کرم ها و برگ وساقه گیاهان و لارو حشرات درون آنها و از ماهی و نوزاد قورباغه نیز تغذیه می کن

اندازه : 55 سانتي‌متر

سیخک پا : ندارد

چینه دان : ندارد

بال : دفيف بودنش بيشتر است (بال زدنش بيشتر است)

حلیت : حلال گوشت (حلیت، از نظر شرعی می باشد ولی شکار یا کشتار این پرنده مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...