رفتن به مطلب

خوراکی های مناسب بیماران کلیوی


ارسال های توصیه شده

اگر به بیماری های کلیوی مبتلا هستید پیشنهاد ما کنارگذاشتن انواع خوراکی های گوشتی و استفاده از جایگزین های آنان مانند حبوبات و دیگر خوراکی های پروتئین دار است پرهیز کردن از برخی مواد خوراکی برای این بیماران امری ضروری است

محمدحسین عزیزی،‌ متخصص صنایع غذایی و رئیس انجمن صنایع غذایی با اشاره به اثرات منفی آوردن گوشت بر افرادی که دچار بیماری‌های کلیوی هستند گفت: افرادی که دچار بیماری‌های کلیوی هستند باید به نسبت افراد سالم کمتر از گوشت در سبد غذایی خود استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: این محدودیت مصرف گوشت به نسبت شدت بیماری متغیر است اما به طور معمول این افراد باید سعی کنند حداکثر هفته‌ای یک بار از گوشت قرمز در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند اما در مصرف گوشت سفید با محدودیت کمتری در مصرف مواجه هستند.

رئیس انجمن صنایع غذایی با بیان مواد غذایی که این افراد می‌توانند جایگزین گوشت نمایند،‌ گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی می‌توانند از انواع مغزها مانند پسته، بادام، گردو و فندق و… به جای گوشت استفاده نمایند علاوه‌بر این می‌توانند حبوبا‌تی مانند لوبیا را نیز جایگزین گوشت نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...