رفتن به مطلب

پایان نامه تأثیر طرح های پیاده محور بر توسعه پایدار شهری با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی


ارسال های توصیه شده

پایان نامه تأثیر طرح های پیاده محور بر توسعه پایدار شهری با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی توسط علیرضا صابرمنش و به راهنمایی دکتر شریف مطوف در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ارائه شده که می تونید فایل pdf اون رو از فایل پیوست دانلود کنید.

مقدمه
کاهش مصرف انرژی طیف وسیعی از دانش ها و فعالیت هایی را شامل می شود که به صورت سیستماتیک و زنجیره ای با یکدیگر مرتبط می باشند. اگرچه اقداماتی در حوزه برنامه ریزی شهری و منطقه ای صورت گرفته است لیکن مباحث کلیدی چون طرح های پیاده محور کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
یکی از مباحث مهم و پیچیده در برنامه ریزی شهری طرح های پیاده محور است که به عنوان یکی از مهمترین ابزار توسعه پایدار شهری محسوب میشود. اکنون نظریات جدید شهرسازی ازطرح های پیاده محورحمایت کرده و آن را لازمه پایداری شهری می دانند.
شکل گیری شهرهای امروزی براساس دیدگاه های اتومبیل محور، مناطق بدون ترافیک و انسان محور و تفاوت آنها بیانگر این مطلب است که قابلیت پیاده مداری به عنوان ابتدایی ترین و ارزان ترین نوع جابجایی مطرح بوده است و می تواند برای فواصل کوتاه سهم قابل توجهی در نظام حمل و نقل داشته باشد.
امروزه با حمایت از ترددهای پایدار و سازگار محیط زیست نظیر پیاده می توان گام های مثبتی در خصوص اتوموبیل زدایی شهرها برداشت. روندی که با رعایت اولویت های توسعه پایدار می تواند منجر به درآمدزایی و کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی شود.
امید است که این تحقیق پیش زمینه ای برای بررسی و مطالعه فرصت ها و محدودیت های ناشی از اعمال سیاست های منع تردد سواره و طرح های پیاده محور باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...