رفتن به مطلب

عوارض کشیدن دندان‌های شیری کودکان


ارسال های توصیه شده

یك جراح و دندانپزشك گفت: مراقبت از دندان‌های شیری كودكان اهمیت بالایی دارد و والدین باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

آفتاب : دكتر ملیحه قربانی افزود: در سنین كودكی با رویش دندان‌های شیری، فرم دندان‌ها صورت می‌گیرد و به همین دلیل مراقبت صحیح از این دندان‌ها بسیار حائز اهمیت است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی اظهار داشت: دندان‌های شیری الگویی برای رویش دندان‌های زیری هستند و مسیر رویش دندان‌های زیری را تعیین می‌كنند و در صورت كشیدن آنها، دندان‌های اصلی راه خود را برای رویش گم می‌كنند.

 

قربانی بيان كرد: متاسفانه بعضی از والدین برای كشیدن دندان‌های شیری كودكان‌شان به دندانپزشكی مراجعه می‌كنند و این در حالی است كه می‌توان ۹۹ درصد دندان‌های شیری كودكان را حفظ كرد.

 

این دندانپزشك در ادامه گفت: كشیدن دندان‌های شیری علاوه بر موارد ذكر شده، بر جویدن كودك هنگام خوردن و حتی تكلم كودك نیز تاثیر بسیاری می‌گذارد كه این امر بعضا تا سال‌ها باعث رنج كودك می‌شود.

 

وی اظهار داشت: در صورت كشیدن دندان‌های شیری كودكان، دندان‌های اطراف آن، خود را به سمت جای خالی كج می‌كنند كه این امر باعث بر هم خوردن فرم دندان‌های كودك شده و علاوه بر آن با كشیدن این دندان‌ها، فرم استخوانی فك كودك نیز ناقص می‌شود.

 

ملیحه قربانی در پایان افزود: والدین می‌توانند با مراجعه به دندانپزشك و مشورت، بهترین تصمیم را در خصوص دندان‌های كودكان‌شان بگیرند و حتی با مشورت پزشك می‌توانند از دندان‌های شیری كودكان‌شان مراقبت و آنها را حفظ كنند و در صورت كشیدن آنها نیز با استفاده از روكش و فضانگهدار می‌توان از عواقب آن جلوگیری كرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...