رفتن به مطلب

ماه رمضان 95؛ با این ترفندها برای جلوگیری از گرسنگی معده تان را سرگرم کنید!


ارسال های توصیه شده

ماه رمضان 95؛

 

[h=2]با این ترفندها برای جلوگیری از گرسنگی معده تان را سرگرم کنید![/h]

زمانی که ماه مبارک رمضان با تابستان همزمان می شودگرسنگی یکی از عمده شکایت های روزه داران می باشد و همه در فکر پیدا کردن راه حلی برای مقابله با آن هستند.

4642026_878.jpgتیرنگ نیستانی متخصص تغذیه و استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت:از آنجا که یکی از نکات بسیار مهم در ماه مبارک رمضان توجه به تغذیه مناسب و به اندازه است، بنابراین با توجه به اینکه بدن انسان بسته به شرایط فصلی ساعاتی را در گرسنگی و بی غذایی به سر می برد لازم است که در فواصل بین افطار و سحر مواد مغذی مورد نیاز را به مقدار مناسب تامین کند.

 

 

افراد روزه‌دار می‌بایست وعده افطاری خود را با مایع مغذی و گرم مانند شیر و حجم کمی از نان و نیزغلات، پنیر، گردو و سبزی و سوپ‌های نرم شروع کنند.

 

 

همچنین جداسازی زمان افطار تا وعده شام از آنجا که روزه‌داران در ماه رمضان و روزهای گرم از وعده افطار تا شام با فواصل زمانی کم رو‌به‌رو می‌شوند پس مصرف غذای سبک به عنوان وعده شام یا افطار حاوی سبزی ها، پروتئین و غلات و یک میان وعده کوتاه قبل از خواب به عنوان شام باید در تغذیه آنان گنجانده شود که در آن ترکیبی از سبزی ها و میوه‌ ها مصرف می‌شود.

 

 

 

نیستانی افزود: از خوردن غذاهای شور در ماه مبارک رمضان خودداری کنید چرا که نمک زیاد، نیاز بدن به آب را تشدید می کند. در این ماه از خوردن ترشی یا غذاهای پرنمک و پرادویه پرهیز کنید. می توانید برای هرچه طعم دار شدن غذا چند قطره لیمو به غذایتان اضافه کرده و نوش جان کنید.

 

 

وی با بیان اینکه مصرف موادغذایی حاوی مقادیر زیاد نمک، شکر و چربی نیز عطش را زیاد می کند اظهار داشت:میوه های سرشار از فیبر مانند سیب،شلیل و هلو توانایی نگه داری آب را دارند که این آب در طول گذر مواد غذایی در روده بزرگ به تدریج جذب بدن می شود که در کاهش تشنگی موثر هستند.

 

 

نیستانی توصیه کرد:به کارگیری تمامی گروه‌های غذایی در وعده سحر، افطار و شام می‌تواند تأثیر بسزایی در تغذیه بدن افراد روزه‌دار داشته باشد.گنجاندن گروه غذایی غلات مانند نان، سیب‌زمینی، ماکارونی، مواد نشاسته‌ای و غذاهای تهیه شده از گوشت کم چرب مانند سفید و قرمز بی‌چربی و کم‌چربی در تغذیه ماه رمضان از اهمیت خاصی برای تغذیه روزه‌داران برخوردار است. چون پروتئین بیشتر بدن از گوشت و غلات تأمین می‌شود و گروه میوه، سبزی و لبنیات نیز می‌بایست کم‌چرب استفاده شود زیرا در غیر این صورت اختلال هاضمه ایجاد می‌کند.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...