رفتن به مطلب

بررسی ایمنی عایق های حرارتی در برابر آتش


ارسال های توصیه شده

یکی از سیستم های طبقه بندی عملکرد عایق های حرارتی در براب آتش، سیستم Euroclass می باشد. اکثر عایق های حرارتی تولید شده از الیاف پشم سنگ در سراسر جهان به عنوان Euroclass A1 طبقه بندی می شوند، بالاترین کلاس برای محصولات غیر قابل اشتعال که با آتش واکنش نمی دهند.

استاندارد Euroclass بطور مستقیم مربوط به خطرات مشاهده شده در مرجع آتش ( آتش سوزی در یک اتاق) می باشد. البته مدل سازی این آزمون در یک مقیاس بزرگتر توسط کمیته تست اروپا و در استاندارد ISO 9705 صورت می گیرد؛ که روش آزمون انتخاب شده برای بررسی عملکرد عایق ها در برابر آتش توسط بسیاری از شرکت های بیمه در جهان است.

 

 

rockwool-fire-barrier-347.jpg

 

rockwool-fire-barrier-348.jpg

این جدول نتایج حاصل از تست محصولاتی را نشان می دهد که توسط سیستم تست Euroclass مورد بررسی قرار گرفته اند. بعضی از محصولات تولیدی توسط شرکت ها ممکن است نتایج متفاوتی داشته باشند.

EPS: اکسپندد پلی استایرن

PIR: پلی ایزوسیانورات

 

اگر چه Euroclass اطلاعاتی در مورد شدت دود و قطرات حاصل از سوختن را فراهم می کند، اما این اطلاعات با استفاده از یک منبع آتش کوچک ( 31kW) فراهم می شوند و ساخت و ساز تست شده بصورت عمودی است، این دو شرایط باعث محدود شدن سودمندی داده ها می شود. رتبه بندی محصولات به طریقه نصب آن ها در زمان تست بستگی دارد.

 

ارزیابی سمی بودن دود حاصل از آتش سوزی عایق های حرارتی به عنوان یکی از معیارهای طبقه بندی در این سیستم اندازه گیری نبوده است.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...