رفتن به مطلب

بررسی تخصصی نوکيا ۶۱۰۱: متخصص


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

نوکيا 6101:

اين مدل نوکيا دارای لبه های گرد و قاب پلاستيکی است . نوکيا 6101 ويژگی های خوبی دارد که شامل دو صفحه نمايش رنگی ، زنگ MP3 ، راديو و ... می باشد.

 

6101_l.jpg

 

مزايا :

• طراحی زيبا

• صفحه کليد عالی

• راديوی داخلی

• دو صفحه نمايش رنگی

• ارتباط با pc و انتقال سريع داده

 

معايب:

• آنتن بيرونی

• کيفيت پايين صدای MP3

• ظرفيت کم حافظه

• نداشتن بلوتوث

 

طراحی :

ابعادتلفن 85x45x24 ميلی متر و وزن آن 97 گرم است .سطح تلفن از سه ماده تشکيل شده است : پلاستيک نقره ای مات ، پلاستيک مشکی براق و مواد کروی . بيشترقاب جلو مشکی است و اثر انگشت روی آن باقی می ماند .

 

ta1.jpgta2.jpgta3.jpgta4.jpg

 

صفحه نمايش بيرونی توسط قاب کرومی احاطه شده است . آرم سازنده بالای صفحه نمايشقرار دارد . قسمت مشکی قاب جلو نيز دارای حاشيه کرومی است.

 

ta5.jpgta6.jpgta7.jpg

 

نسخه سفيد رنگ تلفن هم وجود دارد . قاب پشت تلفن به رنگ نقره ای است . فقط آرم سازنده در زمينه مشکی حک شده است .

 

ta8.jpg

 

يک نوار مشکی در رديف ميانی قسمت های کناری تلفن مشاهده می شود . کليد ولوم در طرف چپ تلفن ودکمه ای برای کنترل PTT در طرف راست تلفن قرار دارد . پورت مادون قرمز همدر اين قسمت قرار گرفته است .

 

ta9.jpgta10.jpgta11.jpgta12.jpg

 

دکمه خاموش / روشن وجود ندارد يعنی در زمان بسته بودن تلفن به راحتی نمی توان بين پروفايل ها سوئيچ کرد . سوکت pop-port و شارژر در طرف پايين تلفن قراردارد . سوکت شارژر از حد معمول ساير گوشی ها کوچتر است و شارژر نوکيا 6101نيز کاملا جديد است . بلند گو و آنتن بيرونی در بالای تلفن وجود دارد .محل بند زير قاب پشت تلفن در نظر گرفته شده است .

 

ta13.jpg

 

باتری از نوع Li-ion با ظرفيت 760mAh است که در حالت stand-by تا 350ساعت و درمکالمه مداوم تا 240دقيقه دوام می آورد . ساختار تلفن بسيار مقاوم است .

لینک به دیدگاه

صفحه کليد :

ترکيب رنگ نقره ای – مشکی در داخل دستگاه نيز مشاهده می شود . صفحه کليد و قسمت عملکردی آن در پايين تلفن قرار گرفته است . چهار کليد عملکردی استاندارد در اطراف کليد حرکتی وجود دارد .

 

k1.jpgk2.jpgk3.jpg

 

دسترسی به کليد های عملکردی آسان است. خوشبختانه صدای کليک کردن کليد ها خيلی بلند نيست . کليد های قسمت عددی صفحه کليد نيز ساختار مناسبی دارند . کليدحرکتی چهار جهتی و مرکز تاييد کننده آن چندان رضايت بخش نيست. نور زمينه کليد تاييد نيز کافی نمی باشد .

 

k4.jpg

 

بقيه کليد ها به رنگ آبی و بطور يکنواخت روشن می شوند . نوشتن SMS به آسانی و بطور سريع انجام می گيرد .

 

صفحه نمايش :

نوکيا6101 دارای دو صفحه نمايش رنگی است . صفحه نمايش بيرونی 4k رنگ را نشان میدهد و وضوح آن 96x65 پيکسل است . صفحه نمايش داخلی کيفيت بالاتری دارد ووضوح آن 128x160 پيکسل می باشد که از65k رنگ و تکنولوژی TFT پشتيبانی میکند .

 

saf1.jpgsaf2.jpgsaf3.jpg

 

صفحه نمايش بيرونی شما را از رويدادهای ناموفق آگاه ميکند. اگر مدتی از آناستفاده نکنيد يک ساعت روی آن ظاهر می شود که حتی بدون کمک نور زمينه نيزبه راحتی خوانده می شود .

 

saf4.jpgsaf5.jpg

 

شمامی توانيد پيش زمينه ، محافظ صفحه نمايش و طرح رنگ دلخواه خود را روی صفحه نمايش قرار بدهيد . فونت فقط به رنگ مشکی است . صفحه نمايش بيرونی ، نام مخاطب و عکس های کوچک را نشان ميدهد . در زمان ايجاد خود نگاره نيز بعنوان نماياب عمل می کند .

 

saf6.jpgsaf7.jpgsaf8.jpg

 

ساختار منو :

ترتيب قرار گرفتن داده در صفحه نمايش داخلی همانند بقيه مدل های نوکياست و تغييری نکرده است . تلفن برای تنظيم رنگ فونت کاراکترها در صفحه نمايش stand-by گزينه جالبی دارد . آيکن های منو رنگی و انيميشن هستند .

 

m1.jpgm2.jpgm3.jpg

رنگ فونت و زمينه های مختلف در منوی اصلی

 

ازميان دو منو می توانيد يکی را انتخاب کنيد: منوی ماتريس کلاسيک يا منویخطی با آيکن های کوچکتر . از گزينه عددی برای انتخاب آيتم درست استفاده کنيد . عملکردهايی که اغلب استفاده می شوند را ميتوان در يک ليست ذخيره کرد و با فشار دادن کليد context چپ به آنها دسترسی پيدا کرد .

 

m7.jpgm8.jpgm9.jpg

آيکن های منوی اصلی در زير منو ها

 

برای کليد context راست و هر يک از جهت های کليد حرکتی نيز می توانيد عملکر هایمورد نظر خود را تعيين کنيد . تلفن گزينه ای برای کنترل صوتی بسياری ازعملکرد ها دارد که بسيار مفيد واقع می شود . در زير منوها توضيحات متنی آيتم ها و يک آيکن گرافيکی در ابتدای هر خط وجود دارد . امکان تغيير رنگ منو فراهم شده است .

 

m4.jpgm5.jpgm6.jpg

تم های گرافيکی مختلف

لینک به دیدگاه

تماس و دفترچه تلفن:

يکی از ويژگی های اين مدل ، گزينه ای برای ايجاد ملودی زنگ در فرمت MP3 است .کيفيت صدا رضايت بخش نيست . زمانی که ولوم در ماکسيمم تنظيم می شود با نويز زيادی همراه است . در برخی موارد کارايی صوتی earphone بسيار بهتر ازبلندگو است .

 

d1.jpgd2.jpgd3.jpgd4.jpg

[/center]

 

درزمان زنگ زدن تلفن می توانيد صدای مکالمه را با فشار دادن يکی از کليد های ولوم در کنار تلفن ، کم کنيد. برای رد کردن يک تماس فقط کافی است که تلفن را باز کنيد و سريعا دکمه قرمز را فشار بدهيد . دفترچه تلفن تا 500 مخاطب را در خود جای می دهد که برای هر يک از آنها می توان 5 شماره تلفن ، IDبرای PTT ، آدرس Email ، وب ، آدرس خيابان ، يادداشت يا عکس تعيين کرد.

 

d5.jpgd6.jpgd7.jpgd8.jpg

 

امکان گروه بندی مخاطبين ، جستجوی ليست مخاطب با وارد کردن حروف اول هرنام وشماره گيری صوتی فراهم شده است. برای هرگروه می توان يک زنگ جداگانه تعيين کرد. دفترچه تلفن در يک زمان می تواند اسامی ذخيره شده در سيم کارت و تلفن را با هم يا بطور جداگانه نشان بدهد . از ميان 4 گزينه می توانيد يک مورد انتخاب کنيد : ليست استاندارد اسامی در شش رديف ، ليست با شماره يا عکس درسه رديف و ليستی که در فونت بزرگتر نشان داده می شود.

 

پيام :

منویپيام در مقايسه با ساير تلفنهای سری 40 تغييرات کمی به همراه داشته است .ويرايشگر پيام های متنی اطلاعاتی در مورد تعداد پيام های بکار گرفته شده فراهم می کند . ويرايشگر از ميان سه اندازه فونت يکی را انتخاب می کند .فرهنگ لغت داخلی T9 در نوشتن پيام به شما کمک می کند . حافظه تلفن حداکثر150 پيام کوتاه رادر خود جای می دهد . ويرايشگر پيام های چند رسانه ای تغييری نکرده است . امکان مشاهده عکس های پيوست شده در زمان ايجاد پيام وجود ندارد .

 

p1.jpgp2.jpgp3.jpg

اندازه فونت های مختلف برای نوشتن SMS

 

با فعال کردن گزينه پيش نمايش ، پيام ايجاد شده نشان داده می شود . امکان وارد کردن متن ، صدا ، عکس و فيلم وجود دارد . پيام صوتی يک پيام چندرسانه ای ساده است که فقط شامل صدا می باشد . مزيت اصلی پيام های صوتی اين است که خيلی سريع ايجاد و ارسال می شوند . اگر در منو ايجاد پيام صوتی جديد را انتخاب کنيد مستقيما به صندوق پستی صوتی وارد می شويد . برای شروع و پايان ضبط هر بار کليد مربوطه را فشار بدهيد .

 

p4.jpgp5.jpgp6.jpg

 

سومين فشار بر کليد ، فرمان ارسال ميدهد و در اين زمان بايد مخاطب و پيام راانتخاب کنيد . Emailclient يک نرم افزار جاوا است که در منوی تلفن قراردارد . Emailclient با پيوست ها کار ميکند و از آدرس های Email دفترچه تلفن نيز استفاده می نمايد .

 

موسيقی و راديو :

نوکيا6101 حافظه 4.4MB را برای کار با تصاوير در نظر گرفته است که اين حافظه بافايل های زنگ MP3 مشترک است . بدليل اندازه کم حافظه نمی توان از تلفن بعنوان پخش MP3 استفاده کرد . جستجوی فايل ها در تلفن با استفاده از Filimanager بخوبی انجام می شود . امکان کپی ، انتقال ، حذف يا ذخيره کردن فايل ها در پوشه هايی که جديدا ايجاد شده اند وجود دارد .

 

r1.jpgr2.jpg

 

اين مدل دارای يک راديوی داخلی است که از طريق يک جفت earphone ميتوان به آن گوش کرد. earphone بعنوان آنتن هم بکار می روند .

 

r3.jpg

 

محيط راديو همانند ساير مدل های قديمی نوکياست . راديو را می توان بطور دستی يااتوماتيک تنظيم کرد . حداکثر 20 ايستگاه راديويی همراه با توضيح متنی راميتوان در حافظه تلفن ذخيره کرد .

لینک به دیدگاه

دوربين :

دوربين داخلی دارای وضوح VGA است . فرمت کوچکتری برای ايجاد پرتره در دفترچه تلفن وجود دارد . کيفيت تصوير را می توان در سه مرحله تنظيم کرد . دوربين به حالت شب و seft-timer ( در زمان دادن به دوربين برای گرفتن عکس) مجهز است. متاسفانه نوکيا 6101 تنظيم نوردهی يا تعادل رنگ و همچنين زوم ديجيتال ندارد . اين تلفن با کيفيت پايين فيلمبرداری هم ميکند .

 

do1.jpgdo2.jpgdo3.jpgdo4.jpg

 

ساير امکانات:

تقويم نوکيا 6101 همانند تقويم در ساير مدل های سری 40 است و دارای تصوير ماه ،هفته و روز می باشد . تقويم 5 نوع رويداد را در خود جای می دهد. تلفن همچنين دارای task manger و ويرايشگر يادداشت است.

 

sai1.jpgsa2.jpgsa3.jpgsa4.jpg

 

يک يادداشت حداکثر 3000 کاراکتر را ذخيره می کند . دو گزينه تنظطم برای آلارم نيز وجود دارد : تکرار آلارم و وقفه زمانی بين تکرار . گزينه ديگر تنظيم ملوی شخصی بعنوان زنگ آلارم است . اين مدل دارای ديکتافون ، ماشين حساب ، کرنومتر و تايمر شمارس معکوس است . عملکرد push to talk (PTT) در منوی اصلی قرار دارد . از طريق پورت مادون قرمز يا کابل داده می توان تلفن را به کامپيو تر وصل کرد .

 

sa5.jpgsa6.jpgsa7.jpgsa8.jpg

 

برای کنترل دستگاه می توانيد از بسته نرم افزاری pc suite نوکيا استفاده کنيد ، کار با اين نرم افزار بسيار آسان است . از نوکيا6101 می توان بصورت يک مودم سخت افزاری نيز استفاده کرد . انتقال داده توسط EDGE کلاس 10 تسهيل می شود . در صورت نبودن EDGE می توان از GPRS کلاس 10 استفاده نمود . مرورگر WAP برای مرورگر در شبکه وجود دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...