رفتن به مطلب

حمل و نقل عمومی و دستیابی به شهرهای پایدار


ارسال های توصیه شده

گسترش فضایی شهر ها بر روی حمل و نقل پایدار شهری اثرات قابل توجهی را خواهد داشت. این پدیده نه تنها مشوق استفاده بیشتر از خودرو است، بلکه ارائه خدمات حمل و نقل عمومی برای دولت ها را پر هزینه تر می سازد. گسترش فضایی شهر ها برای شهروندان به این معنا خواهد بود که پیاده روی و یا رفت و آمد با دوچرخه عملا برای آن ها بسیار دشوار خواهد بود.

ull2xm2lxfuekqbt9s8i.jpg

 

گسترش فضایی شهرها معمولا در کشورهایی همانند ایالات متحده آمریکا امری شناخته شده است اما بسیاری ازکشورهای در حال توسعه نظیر مکزیک نیزبا آن روبرو هستند. در این کشور های در حال توسعه این پدیده می تواند اثرات زیان بارتری داشته باشد خصوصا نبود زیر ساخت های شهری و منابع مالی عمومی برای ارائه خدمات عمومی این امر را دشوارتر می سازد. گسترش فضایی شهر ها می تواند مشکلات مربوط به عدم برابری را نیز تقویت کند چرا که در این کشور ها تعداد قابل توجهی از شهروندان امکان خرید خودرو را نخواهند داشت.

 

اما همچنان حتی درکشورهایی که فاقد منابع سرشار هستند، اجرای سیاست هایی که حمل و نقل عمومی را با توسعه شهری و اقتصادی پیوند دهند و شهرهای پایداری را به وجود آورند امکان پذیر است. یک نمونه از این اقدام ها کوریتیبا در برزیل است که سیاست توسعه بر محور عبور و مرور را با استفاده از سامانه اتوبوس های تندروی بی آر تی اجرا نموده است.

 

آی تی دی پی مکزیک مجموعه ای از انیمیشن ها را تهیه کرده است که با استفاده از تعدادی اینفوگراف به بررسی و معرفی مشکلات حمل و نقل که با گسترش شهر ها به وجود آمده اند، پرداخته است . با استفاده از این انیمیشن ها آن ها به معرفی سیاست های توسعه بر محور عبور و مرور خطاب به مسئولان توسعه شهری می پردازند که قدرت اجرای این سیاست ها را در شهر ها دارند. این ویدیو بخشی از یک پروژه بزرگتر است که با حمایت مالی سفارت بریتانیا در مکزیک با هدف کاهش سطح کربن در شهر های مکزیک، اجرا شده است.

 

جیمنا ولوس از مشاوران آی تی دی پی مکزیک در خصوص برنامه ریزی حمل و نقل، کاهش استفاده از خودرو و توسعه بر محور عبور و مرور است. او علاقمند به نحوه استفاده و شکل دادن به شهر ها است و اینکه چگونه این امر می تواند کمک کننده و یا بازدارنده جوامع محلی و شهروندان باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...