رفتن به مطلب

دستیار صوتی Viv ؛ محصولی انقلابی از توسعه‌دهندگان سیری


Imaaan

ارسال های توصیه شده

Viv-teaser-001-copy.jpg

 

دستیار صوتی Viv یکی از جدیدترین تلاش‌های متخصصان دنیای فناوری برای تولید یک دستیار شخصی است که با هوش مصنوعی خود بتواند کارهای روزانه‌ی ما را بدون نیاز به جستجو در نرم افزارها و محیط‌های مختلف، به انجام رسانده و آن‌ها را به‌آسانی در یک محیط واحد، مدیریت و ساماندهی نماید.

 

 

این محصول با شعار مغز جهانی (Global Brain) معرفی شده و اخیرا مسئولانش در یک آزمایش کوتاه، یکی از قابلیت‌های آن را برای خبرنگاران به نمایش گذاشتند که همین موضوع باعث جلب توجه زیادی به سمت آن شده است. چیزی که دستیار صوتی Viv را خاص‌تر می‌کند این است که توسعه‌دهندگان آن درواقع همان افرادی هستند که دستیار صوتی هوشمند اپل یعنی سیری را تولید کرده‌اند.

 

 

دگ کیتالوس (Dag Kittlaus) و آدام چیر (Adam Cheyer) رهبران تیمی هستند که سال‌ها پیش برای اولین بار، دستیار صوتی هوشمندی را خلق کرده و نام آن را سیری گذاشتند. این فناوری مدتی بعد از تولد و در سال ۲۰۱۰ میلادی به اپل فروخته شد و این دو نفر به همراه گروه زیردستشان نیز به استخدام اپل در آمدند تا کار توسعه‌ی سیری را در آنجا ادامه دهند.

 

 

جالب است بدانید که کیتالوس و چیر در سال ۲۰۰۳ و مدت‌ها قبل از این‌که به سراغ ساخت سیری بروند، در حال توسعه‌ی دستیار صوتی Viv بوده‌اند و به دلیلی که آن را «نبود تکنولوژی در سطح کافی» عنوان کرده‌اند، توسعه‌ی آن را رها کرده و این گونه بوده که به سراغ تولید سیری رفتند. در سال ۲۰۱۱ این دو نفر به همراه بیش از یک سوم گروهی که بر روی سیری در اپل کار می‌کردند، از این کمپانی کوپرتینویی خارج می‌شوند تا بر روی دستیار صوتی جدیدی کار کنند و سرانجام بعد از گذشت حدود ۵ سال، دستیار صوتی Viv در مرحله‌ی نهایی برای معرفی به کاربران قرار گرفته است.

 

 

24.513.707-620x349.jpg

تفاوت اصلی این دستیار صوتی که آن را به یک محصول انقلابی و متفاوت نسبت به رقبایی همچون سیری و گوگل Now تبدیل می‌کند، این است که دستیار صوتی Viv به‌صورت متن‌باز در اختیار دیگر توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند ابزارهای نرم‌افزاری خود را برای آن سازگار کنند. این قابلیت باعث می‌شود که هر روز این دستیار شخصی از اپلیکیشن‌های بیشتری پشتیبانی کند و این‌گونه کاربران می‌توانند با استفاده از آن، ابزارهای بیشتری را در اسمارت فون یا تبلت خود کنترل کنند.

 

 

دموی آزمایشی دستیار صوتی Viv که برای خبرنگاران منتشر شده بوده است، شامل یک سفارش پیتزا به‌صورت آنلاین بوده است. این آزمایش با جمله‌ی «یک پیتزا از شعبه‌ی Pizz’a Chicago نزدیک اداره‌ام را برای من سفارش بده» آغاز شده است. سپس این دستیار هوشمند با پرسیدن سوالاتی درباره‌ی نوع پیتزا، اندازه‌ی آن و تعداد مورد نیاز، سفارش را تکمیل می‌کند و به‌صورت اتوماتیک سفارش را انجام می‌دهد؛ به گفته‌ی سازندگان Viv، این عملیات تنها یک نمایش بسیار پیش پا افتاده و جزئی از قابلیت‌های گسترده‌ی این محصول نرم افزاری بوده است و قرار است در هفته‌ی جاری (روز دوشنبه بیستم اردیبهشت) در یک کنفرانس خبری از مهم‌ترین قابلیت‌های پیشرفته‌ی دستیار صوتی Viv رونمایی شود.

 

[h=3]

دستیار صوتی Viv بر روی چه پلتفرم‌هایی عرضه خواهد شد؟[/h] سازندگان این محصول هنوز به‌طور دقیق اعلام نکرده‌اند که Viv را بر روی چه سیستم عامل‌ها و دیوایس‌هایی عرضه خواهند کرد، اما آن‌طور که از لیست شغل‌های مورد نیاز این گروه در سایت رسمی آن‌ها می‌شود برداشت کرد، هدف اصلی توسعه‌دهندگان دستیار صوتی Viv، پلتفرم آی او اس است و این موضوع احتمالا از طریق یک نرم افزار در اپ استور عملی می‌شود.

 

 

هرچند که با عملکرد درخشانی که این دستیار از خود نشان داده است تا همین‌ جای کار هم توجه غول‌های دنیای تکنولوژی به آن جلب شده است و کمپانی‌هایی نظیر فیسبوک و گوگل برای خرید آن ابراز تمایل کرده‌اند؛ اتفاقی که البته احتمال کمی برای رخ دادن آن وجود دارد زیرا دگ کیتالوس و آدام چیر قصد دارند که به‌صورت مستقل کار کنند و بتوانند بعد از مدت‌ها یک محصول انقلابی را با تیم شخصی‌شان به کاربران عرضه نمایند.

 

 

گفتنی است که تیم خبرگزاری phonearena نیز در تماسی از توسعه‌دهندگان درباره‌ی پشتیبانی دستیار صوتی Viv از سیستم عامل اندروید سوال کرده‌اند که تیم توسعه‌دهندگان هیچ پاسخی به این سوال نداده‌اند.

 

 

منبع: گجت نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...