رفتن به مطلب

بررسی تخصصی نوکيا ۹۵۰۰: کارشناس ارتباط


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

نوکيا 9500:

اين communicator (گوشی هايی که صفحه کليد بزرگی دارند) همه ويژگی های لازم را دارد و از EDGE ، بلوتوث و حتی Wi-Fi پشتيبانی می کند . مدل 9500 عمدتا برای کار استفاده می شود و امکان نصب برنامه های زيادی در آن وجود دارد . شما به راحتی می توانيد با Email فايل های Office و نرم افزارهای اينترنتی کار کنيد .

 

9500_l.jpg

 

مزايا :

• صفحه کليد تمام عملکردی

• صفحه نمايش بزرگ

• 80mb حافظه داخلی ، پشتيبانی از حافظه جانبی با کارت mmc

• پشتيبانی از Wi-Fi ، EDGE و بلوتوث

• امکان تفکيک پروفايل های داده براساس اولويت وجود دارد

• مرورگر پيشرفته وب

• نرم افزارهای Office از اکثر فرمت ها پشتيبانی می کنند

• با کامپيوتر سازگار است

• تقويم و دفترچه تلفن مناسب

• دوربين

 

معايب:

• اندازه و وزن

• طراحی مربع مشکل

• استفاده دشوار از صفحه نمايش بدليل لمسی نبودن

• بی ثباتی نرم افزار

 

طراحی :

ابعادتلفن 148x57x24 ميلی متر و وزن آن 230 گرم است . طرح نوکيا 9500 مربع شکلاست . قاب تلفن قابل تعويض می باشد و علاوه بر قاب دو رنگ استاندارد دارای دو نسخه تيره و روشن نيز می باشد . متاسفانه سطح قاب تيره و براق است که هر اثر انگشت را نشان ميدهد . در زمان بسته بودن دستگاه از آن می توان بعنوان تلفن استفاده کرد . برای دسترسی به صفحه نمايش بزگ و صفحه کليد تمام عملکردی بايد دستگاه را باز کنيد .

 

ta1.jpgta2.jpgta3.jpgta4.jpg

 

نوکيا9500 يک تلفن سه بانده است . لولای تلفن که دو قسمت دستگاه را بهم وصل ميکند استحکام خوبی دارد و تا حدودی دارای خاصيت فنری می باشد . طرف جلوی نوکيا 9500 مانند يک تلفن معمولی سری 40 بنظر می رسد و همان طور عمل ميکند.

 

ta5.jpgta6.jpgta7.jpg

 

صفحه نمايش آن مانند مدل 6230 کمی نامتقارن قرار داده شده است . صفحه نمايش دراين مدل ، يک ماتريس فعال با 65 هزار رنگ است . کيفيت آن خوب است و امکان تنظيم تصوير زمينه را فراهم می کند . زير صفحه نمايش يک صفحه کليد بزرگ باقسمت های کنترل کلاسيک وجود دارد . يک کليد حرکتی چهار جهتی با مرکز تاييد کننده و کليد های عملکردی نيز مشاهده می شود . متاسفانه هر اثر انگشت روی صفحه کليد باقی می ماند ، در مورد صفحه نمايش نيز اين مشکل وجود دارد .تلفن در حالت بسته نيز دارای چند عملکرد است .

 

ta14.jpgta15.jpg

 

کليد کوچکی در بالای گوشه راست قرار دارد که دستگاه را فعال می کند و همچنين پروفايل های زنگ را انتخاب می نمايد . در زمان بسته بودن دستگاه می توانيد از آن برای تماس و جستجو در دفترچه تلفن استفاده کنيد. نوکيا 9500 فرهنگلغت T9 ندارد . به دريافتی و ليستی از Email ها وجود دارد . برای خواندن پيام نيز بايد به صفحه نمايش داخلی برويد . ( البته امکان استفاده از صفحه نمايش بيرونی برای خواندن ، نوشتن و ارسال SMS نيز وجود دارد ) . در حالت بسته بودن تلفن امکان مشاهده ليست تمامی تماس های ارسالی ، دريافتی وناموفق ، کار با SIM TOOLKIT ، انجام تنظيمات اصلی و کاربا دوربين ( وضوح640x480پيکسل) وجود دارد . صدای حاصل از هدفون ها در حد متوسط است اماصدای ايجاد شده توسط هندس فری که با باز کردن دستگاه فعال می شود بسيارعالی است . اين تلفن ويبره ندارد و از فايل های MP3 بعنوان زنگ استفاده میکند . در کناره های تلفن هيچ دکمه ای وجود ندارد . سوکت pop-port و شارژردر پايين تلفن قرار دارد . لنز دوربين و پوشش باتری در قاب پشت تلفنمشاهده می شود .

 

ta8.jpgta9.jpgta10.jpgta11.jpg

 

توان باتری 1300mAh است که در زمان فعال بودن Wi-Fi تا 240 ساعت و در زمان غيرفعال بودن آن حداکثر 300 ساعت دوام می آورد . قبل از قرار دادن سيم کارتبايد باتری را خارج کنيد . امکان بيرون آوردن کارت حافظه در زمان روشنبودن دستگاه وجود دارد . نوکيا 9500 دارای دو آنتن است که يکی نزديک به دوربين در قاب پشت و ديگری در کنار تلفن قرار دارد. پورت مادون قرمز نيزبالای رابط سيستم مشاهده می شود.

 

ta12.jpgta13.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه کليد :

فعال کردن دستگاه طی دو مرحله انجام می شود . بعد از وارد کردن باتری ، قسمت داخلی فورا فعال شده و صفحه نمايش داخلی روشن می شود . برای بالا آمدن سيستم تقريبا بايد يک دقيقه منتظر بمانيد . با فشاردادن دکمه قاب جلو میتوانيد خود تلفن را روشن کنيد .

 

saf5.jpg

 

بعد از فعال شدن ، دستگاه اپراتور موبايل را شناسايی می کند و بطور اتوماتيک انتقال چند رسانه ای و شبکه های GPRS را تنظيم می نمايد . بعد از باز شدن دستگاه صفحه کليد در قسمت پايين آن مشاهده می شود . کليد های صفحه کليد فشرده هستند . ترتيب کليدها در اين مدل درست مانند ساير مدل هایCOMMUNICATOR است .

 

saf3.jpgsaf4.jpg

 

 

اگردستگاه را با دو دست نگه می داريد بهتر است که برای نوشتن فقط از انگشت شست استفاده کنيد . صفحه کليد از مزيت های اين دستگاه محسوب می شود .کليدها مستطيلی هستند و اندازه بيشتر آنها 10x8ميلی متر است . کليدهایspacebar و Enter اندازه بزرگتری دارند . در پايين گوشه راست يک کليدحرکتی هشت جهتی وجود دارد که با استفاده از آن می توانيد در ليست ها حرکت کنيد ، از مرورگر وب استفاده نماييد و با مکان نما کار کنيد . با فشاردادن آن انتخاب تاييد می شود. کليد های نقطه و کاما (،) در طرف چپspacebar قرار دارند . صفحه کليد علاوه برسه رديف کليدهای حروف و يک رديف کليدهای عددی دارای چند کليد عملکردی نيز می باشد. برای تايپ کردن حروفبزرگ بايد از capslock و shift استفاده کنيد. کليد ctrl برای فعال کردن نرم افزارهای مختلف يا نوشتن کاراکتر های خاص بکار می رود و همچنين با ساير کليد ها ، عملکرد ها را انتخاب می کند .

 

saf1.jpgsaf2.jpg

 

با استفاده از ميانبرهای مناسب به راحتی می توانيد بلوتوث ، پورت مادون قرمز، هماهنگی ، نور زمينه صفحه نمايش و ... را کنترل کنيد . در زمان نوشتن حروف بزرگ نياز نيست که بطور مداوم کليد shift را فشار بدهيد . در رديف بالا ، کليد هايی برای انتخاب سريع نرم افزارهای اصلی وجود دارد . کليد کناری چپ شما را به صفحه نمايش اصلی می رساند که از آنجا می توانيد به تلفن ، پيام ، اينترنت ، تماس ، فايل ها و تقويم دسترسی پيدا کنيد. کليد کناری راست برای تنظيم اجرای کاربرد انتخابی بکار می رود.

 

صفحه نمايش :

چهارکليد در سمت راست صفحه نمايش وجود دارد . کليد ها براساس وضعيت خاص ،عملکردها را تغيير می دهند . برای مثال ، در فايل های پيام سه گزينه وجوددارد : باز کردن فايل ، نوشتن پيام ، بستن فايل . يکی از گزينه ها هميشه بصورت زير خط دار است يعنی برای فعال کردن آن بايد Enter را فشار بدهيد .

 

sa1.jpgsa2.jpg

 

صفحه نمايش لمسی نيست و کنترل کردن نرم افزارها با استفاده از قلم واقعا مشکل است و برای سهولت کار بايد از ميانبرها اطلاع داشته باشيد . در زمان استفاده از مرورگر اينترنتی ، شاخصی که توسط دکمه گرد کنترل می شود ظاهرمی گردد . اندازه صفحه نمايش 110x200 پيکسل است . اين صفحه نمايش TFT کيفيت خوبی دارد و 65k رنگ را نشان ميدهد.

 

ساختار منو:

نوکيا9500 از سيستم عملکردی سيمبين نسخه 7 استفاده می کند و از سری 80 است .ويژگی های گرافيکی آن بسيار پيشرفته است . آيکن های desktop ممکن است شاملرجوع به نرم افزارها يا فايل هايی باشد که شامل آيتم های ديگر است . امکان الصاق يادداشت به desktop وجوددارد تا اطلاعات مهم هميشه در مقابل چشمان شما باشند .

 

s1.jpgs2.jpgs3.jpgs4.jpg

 

بعضی نرم افزارها فورا اجرا می شوند و اجرای بعضی ديگر به زمان نياز دارد .مرورگر وب صفحات را به آرامی باز می کند . حافظه داخلی دستگاه 80MB است که با استفاده از کارت حافظه می توانيد آن را افزايش بدهيد.

لینک به دیدگاه

پيام :

Emailاز مهمترين مهارت های ارتباطی محسوب می شود . مرورگر پست الکترونيک باپيام های متنی ،MMS و Email های هماهنگ شده يکی است . در گزينه های تنظيم موارد مورد نياز شما وجود دارد .

 

p1.gifp2.gif

 

شما می توانيد بين سرورهای pop3 و imap4 يکی را انتخاب کنيد و برای پيام های ارسالی از SMTP استفاده کنيد . چک کردن مداوم Email در وقفه های زمانی تعيين شده وجود ندارد . امکان کار کردن با کل پيام يا فقط تيترهای آن وجوددارد . برای دانلود کردن هر Email می توانيد اندازه آن را تعيين کنيد .

 

p3.gifp4.gif

 

همچنين می توانيد فرمت مورد نياز برای نوشتن پيام (متن ،HTML) ، روش ارسال وامضاء را تعيين نماييد . نوکيا 9500 با پيوست ها کار می کند و برای مشاهده پيام ها در فرمت HTML مشکلی ندارد . نوکيا 9500 با فاکس هم کار می کند .اين دستگاه همانند موبايل معمولی با پيام های متنی و چند رسانه ای کار میکند.

 

p5.gif

ايجاد پيام چندرسانه ای

 

موسيقی:

نوکيا9500 گزينه های سرگرمی بسياری دارد که يکی از آنها پخش MP3 است . يک هدفونو هندس فری همراه تلفن عرضه می شود و امکان وصل کردن هدفون های استريو بهPOP-PORT وجود دارد . اين مدل علاوه بر MP3 از فرمت های صوتیAAC,MIDI,WAV,AMR و AWB پشتيبانی می کند . از تمامی آنها و بخصوص فرمتMIDI با پلی فونی 24 گانه برای زنگ استفاده می شود . يکی از اين نرم افزارها ويدئو است.

 

mu1.gif

پخش صدا

 

Realplayerدر اين دستگاه نصب شده است و فرمت های 3GP و MP4 را پخش می کند . بنابراين به راحتی می توانيد يک فيلم را روی کارت حافظه ضبط کنيد و آن را در دستگاهپخش نماييد.

 

mu2.gifmu3.gif

پخش فيلم

 

ساير امکانات:

از طريق کابل يا پورت مادون قرمز می توان دستگاه را به کامپيوتر وصل کرد . نوکيا 9500 دارای GPRS و EDGE کلاس 802.11b,10 ، Wi-Fi و بلوتوث است . امکان تنظيم اولويت برای هر پروفايل داده وجود دارد . نوکيا 9500 از مرورگر opera استفاده می کند و اين نرم افزار از WML,xhtml,html و Flash پشتيبانی می کند . امکان مشاهده صفحات دريک پنجره بزرگ وجود دارد . گزينه خاصی وجود دارد که امکان مشاهده صفحه درصفحه نمايش بيرونی را فراهم می کند . مرورگر در يک زمان می تواند تصاويررا در چندين پنجره نشان بدهد . کليد حرکتی هشت جهتی مکان نما را کنترل میکند و با فشار دادن آن می توانيد روی يک لينک کليک کنيد . با نگه داشتن کليد ctrl و فشار دادن يکی از جهت های کليد حرکتی نيز اين کار انجام میشود . 9500 از نرم افزارهای office پشتيبانی می کند و در نتيجه با فايلهای Excel,word و power point مشکلی ندارد، با اين وجود فايل های ايجاد شده در دستگاه در pc باز نمی شوند .

 

sai12.gif

فايل Word در صفحه نمايش

 

نرم افزارهای تنظيم زمان اهميت زيادی دارند و در اين مدل بيشتر بر هماهنگی داده با کامپيوتر تاکيد می شود. با استفاده از بلوتوث می توان دستگاه رابه کامپيوتر وصل کرد و پس از اجرای pc sync و تنظيم پارامترهای هماهنگی تمامی تماس ها ، تقويم کامل ، کارها و Email ها را به دستگاه انتقال داد.متاسفانه ، يادداشت ها هماهنگ نمی شوند . نوکيا 9500 دارای نرم افزارانتقال داده است که امکان انتقال داده از Communicater قديم به مدل جديدرا فراهم می کند . ساعت و آلارم نيز وجود دارد . آلارم دارای تکرار است .

 

sai13.gif

آلارم

 

ساعت جهانی نيز بخشی از اين نرم افزاراست .

 

sai10.gif

تنظيمات نرم افزار ساعت جهانی

 

تقويم و ليست to-do نيز در تلفن مشاهده می شود . نرم افزار تقويم ، يادداشت ،آلارم و ساير موارد مهم را هماهنگ می کند . تقويم خيلی سريع باز می شود .

 

sai14.gifsai15.gif

[/center]

جزئيات کار و برنامه

 

sai16.gifsai17.gif

تصوير روز و سال در تقويم

 

دفترچه تلفن نيز بخوبی عمل می کند و با نوشتن حروف اول اسامی می توانيد درآن جستجو کنيد .

 

sai18.gifsai19.gif

دفترچه تلفن و ليست مخاطبين

 

نرم افزارهای ديگری نيز در منو وجود دارد که عبارتند از :

 

File manager : برای مرتب کردن مدارک ، عکس ها و ساير فايل ها .

 

sai1.gif

File manager

 

ماشين حساب : دارای دو نسخه روميزی و حرفه ای است .

 

sai2.gifsai3.gif

 

مرورگر عکس: برای مرورکردن عکس ها و ساير تصاوير استفاده می شود که سرعت زيادی ندارد .

 

sai4.gif

مرورگر عکس

 

ديکتافون : مدت زمان ضبط پيام فقط به حافظه آزاد بستگی دارد . ضبط را می توان در فرمت AMR يا WAVذخيره کرد.

 

sai5.gif

ديکتافون

 

Backup: از اين نرم افزار برای پشتيبانی داده در کارت حافظه يا برای باز گرداندن داده استفاده می شود .

 

sai6.gif

Backup

 

انتقال داده : برنامه ای که با استفاده از بلوتوث ، داده را بين دو موبايل هماهنگ می کند.

 

مودم : از اين دستگاه می توان در زمان وصل کردن کامپيوتر به اينترنت بصورت يک مودم خارجی ( بيرونی ) استفاده کرد.

 

Control panel: برای تنظيم دستگاه بکار می رود . تعداد پوشه های زيادی وجود دارد که به فايل های بسيار زيادی منجر می شود .

 

sai7.gif

تنظيم Communicator درControl panel

 

نوکيا9500 از جاوا J2ME پشتيبانی می کند . با استفاده از رمز می توانيد دستگاه را قفل کنيد . امکان قفل کردن دستگاه از راه دور نيز وجود دارد که دراين حالت بايد يک SMS با متن خاص به دستگاه بفرستيد ، در اين زمان پيام تاييد نيز دريافت می کنيد .

 

بسته بندی استاندارد شامل :

• Communicator

• باتری

• کابل usb

• هندس فری

• شارژر

• کارت حافظه

• Cd نرم افزاری

• کتابچه راهنمای کاربر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...