رفتن به مطلب

عایق کاری سردخانه 900 تنی با پشم سنگ


ارسال های توصیه شده

در هلند، شرکت Javeko اقدام به ساخت یک سردخانه برای بخش غذایی کرده است. کاربرد این سردخانه در محدوده ی اتاق های پیش ساخته تا سردخانه های بزرگ صنعتی است. شرکت سازنده برای ایزوله کردن این سردخانه می توانست از مواد مختلفی استفاده کند برای مثال می توانست از عایق های پلی پورتان و یا عایق پلی ایزوسیونورات استفاده کند اما چون درخواست شده بودن که این سردخانه ها در مقابل حریق مقاوم باشند از عایق تخته ای پشم سنگ به منظور ایزوله کردن استفاده شده است.

برای محصولات تازه تولید شده که در فروش مهم هستند یک سردخانه سلولی طراحی شده است تا مواد را در دمای پایین (تا 0 درجه سلسیوس) خنک نگهدارد و دمای فریزر نیز تا 28- درجه سلسیوس می باشد. ظرفیت این سردخانه تا 900 تن مواد غذایی است و هر اتاق ULO پس از ساخته شدن بوسیله ی فشار هوا آزمایش شده است تا نشت هوا وجود نداشته باشد.

ساخت این سردخانه ها طبق استاندارهای موجود انجام شده است و اطمینان لازم برای مصرف کننده ها وجود دارد تا با آسودگی خیال از آن ها استفاده کنند.

 

1379b5de7cb668c186ab48a9361eabd7_XL.jpg

 

 

دوستدار محیط زیست بودن سردخانه

 

طراحان این پروژه سعی کردن که از موادی در طراحی استفاده کنند که پروژه ی آنها دوستدار محیط زیست باشد. بنابراین طراحان و سازندگان این سردخانه در ایزوله کردن آن از عایق پشم سنگ استفاده کردند. در واقع استفاده از پشم سنگ به دلیل دوستدار محیط زیست بودن در ساخت این سردخانه اجتناب ناپذیر بوده است. عایق پشم سنگ، یک عایق حرارتی پایدار است و طول عمر آن برابر با طول عمر سردخانه می باشد، بنابراین نیاز به تعویض آن وجود ندارد که این خود به محیط زیست کمک فراوانی می کند. از طرف دیگر این عایق، ضد حریق است و در هنگام آتش سوزی هیچ سمی و یا دودی که باعث خفگی شود تولید نمی شود و باعث آلودگی هوا نیز نمی گردد. از دیگر ویژگی های پشم سنگ این است که در ساخت آن از مواد سمی مانند آزبست استفاده نشده است (آزبست یک ماده سمی می باشد که در تولید بعضی از عایق های حرارتی از آن استفاده می شود).

عامل خنک کننده مرکزی که در استفاده شده است پروپان می باشد. پروپان زیست دوست است و دارای بهره وری انرژی می باشد. پروپان اثر گلخانه ای ندارد و مصرف انرژی مناسبی دارد.

 

منبع: پشم و سنگ پارمیس

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...