رفتن به مطلب

بررسی تخصصی نوکيا ۶۱۷۰: درب دار نسل جديد


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

نوکيا 6170:

نوکيا 6170 قابهای فلزی شيکی دارد و يک گوشی درب دار با صفحه نمايش بزرگ محسوب می شود .اين مدل عملکردهای بسياری دارد و تقريبا توجه همه را به خود جلب می کند.

 

6170_l.jpg

 

مزايا :

• طراحی عالی

• ساختار مقاوم

• صفحه نمايش بزرگ و با کيفيت

 

معايب:

• سطوح براق به آسانی کثيف می شود

• وزن زياد

• حافظه کم

 

طراحی :

لبه های تلفن کمی مرور است و قاب های پشت و جلوی آن کاملا تخت هستند . قاب ها فلزی هستند و امکان عوض کردن آنها وجود ندارد . قاب های تلفن با نقطه های تزئين شده اند که اندازه آنها بطرف حاشيه تلفن کاهش می يابد .

 

ta1.jpgta2.jpgta3.jpg

 

آرم Nokia روی قاب جلو مشاهده می شود . ابعاد تلفن 88x٤٦x٢٢ ميلی متر است و وزن آن 121 گرم می باشد . ساختار تلفن استحکام خوبی دارد . چهار نقطه درپايين گوشه چپ در قاب جلو نشان دهنده بلندگو است که تلفن از آن برای زنگ وهندس فری استفاده می کند .

 

ta7.jpgta8.jpg

 

متاسفانه 6170 راديو ندارد . لنز دوربين در محل مناسبی قرار نگرفته است . نوکيابرای نشان دادن تماس های ناموفق يا پيام های دريافتی ديود ندارد و اين اطلاعات فقط روی صفحه نمايش نشان داده می شود .

 

ta9.jpg

لنز دوربين

 

حتی بعد از محو شدن نور صفحه نمايش نيز امکان مشاهده آنها وجود دارد که مدتی بصورت متن باقی می مانند و بعد به آيکن تبديل می شوند . در طرف چپ تلفن دوکليد برای ولوم و شماره گيری صوتی وجود دارد . دکمه خاموش / روشن و کليد push-to-talk در سمت راست قرار گرفته است . پورت مادون قرمز بين آنها مشاهده می شود .

 

ta10.jpgta11.jpg

دکمه ها در طرف راست و چپ تلفن

 

نوکيا از باتری Li-Ion BL-4C با توان 760mAh استفاده می کند که در حالت stand-by تا 270 ساعت و در مکالمه مداوم تا 240 دقيقه دوام می آورد.

 

در قسمت فوقانی تلفن و درست در کنار لولای آن محلی برای بند مچ در نظر گرفته شده است . چنين بنظر میرسد که لولا از پلاستيک ساخته شده است اما در داخل يک محور فلزی دارد .برای افزايش استحکام ساختار ، لولا به پنج قسمت تقسيم شده است . باز کردنتلفن با استفاده از دودست آسان تر است . سوکت pop-port و شارژر در پايين تلفن وجود دارد.

 

ta12.jpgta13.jpgta14.jpg

ساختار لولای تلفن

لینک به دیدگاه

صفحه نمايش :

سطوح گوشی براق هستند و بنابراين اثر انگشت روی آنها باقی می ماند . اطراف صفحه نمايش و صفحه کليد از پلاستيک نقره ای تشکيل شده است که روی آن با نقطه های سياه کوچک تزئين شده . اندازه صفحه نمايش 31x39 ميلی متر است ، وضوح آن 128x160 پيکسل است و 65k رنگ را نشان مي دهد.

 

saf1.jpgsaf2.jpg

 

در قاب جلوی تلفن ، صفحه نمايش کوچکی وجود دارد که اندازه آن 26x20 ميلی متر است . اين صفحه نمايش تک رنگ بوده و 4k رنگ را نشان می دهد اما کيفيت آن به خوبی صفحه نمايش اصلی نيست و اطلاعات استاندارد در مورد تماس و پيام را نشان مي دهد و با فشار دادن دکمه سوئيچ ، ليستی از پروفايل های رنگ ظاهر می شود . پروفايل های زنگ را ميتوان خيلی سريع و حتی بدون نياز به باز کردن تلفن تغيير داد. منوی جداگانه ای برای شخصی کردن صفحه نمايش کوچک وجود دارد . در اينجا می توانيد يک پيش زمينه تعيين کنيد که احتمالا GIF انيميشن است و محافظ صفحه نمايش نيز می تواند بصورت عکس يا انيميشن باشد . بعد از مدتی يک ساعت ديجيتال نشان داده می شود . رنگ نماد باتری و شاخص سيگنال را مي توان تغيير داد . امکان تعيين رنگ سفيد وجود ندارد . زيرا تصوير با پيش زمينه های تيره قابل رويت نيست.

 

saf3.jpgsaf4.jpg

 

صفحه کليد :

صفحه کليد نوکيا 6170 مستطيل شکل است و تمامی کليد های عددی يک اندازه می باشند. آنها واقعا بزرگ هستند و اندازه هر يک از کليدها 11x9 ميلی متر است .

 

k1.jpgk2.jpgk3.jpg

 

قسمت عملکردی صفحه کليد نيز به همين ترتيب قرار گرفته است : کليد حرکتی چهارجهتی و مرکز تاييد آن کليد های سبز و قرمز و دو کليد عملکردی روی يک کليد دو تايی قرار دارند . برای هر يک از جهت های کليد حرکتی می توان يک عملکرد خاص تعيين کرد اما امکان تغيير دادن آنها وجود ندارد .

 

k4.jpgk5.jpg

 

کليد عملکردی راست که در زير صفحه نمايش قرار دارد می تواند يکی از دوازدهعملکرد موجود در تلفن را به خود اختصاص بدهد ، اما کليد عملکردی چپ منویGoto را باز می کند . نور زمينه صفحه کليد آبی است و نمای حاشيه آن نيزبسيار جذاب می باشد .

 

k6.jpgk7.jpgk8.jpg

 

ساختار منو:

صفحه نمايش جديد رابط گرافيکی جديدی دارد که از مدل های سری 40 گرفته شده است . منوی اصلی می تواند بصورت ماتريسی از آيکن ها و يا به شکل ليست متنی با عکس باشد ( چهار آيتم درهر صفحه ). زيرمنوها فقط بصورت متن نشان داده می شوند.

 

s1.jpgs2.jpgs3.jpg

 

برای صفحه نمايش اصلی نيز می توانيد يک پيش زمينه رنگی (انيميشن )، محافظ صفحه نمايش و وقفه زمانی تعيين کنيد . امکان تغييردادن رنگ محيط تلفن نيز وجوددارد .

 

s4.jpgs5.jpgs6.jpg

 

در زمان رسيدن پيام های دريافتی ، پيش زمينه روشن تر شده و نام و شماره مخاطب نشان داده می شود. از تم های گرافيکی نيز پشتيبانی می شود .

لینک به دیدگاه

تماس و دفتر چه تلفن:

کيفيت صوتی در حد متوسط است . امکان ضبط مکالمه وجود دارد اما فقط فشاردادن يک دکمه کافی نيست ، گزينه مربوطه را بايد از منوی context انتخاب کرد . با فشاردادن دکمه های کناری می توان زنگ را خاموش کرد و با باز کردن تلفن وفشار دادن سريع دکمه قرمز می توانيد تماس را رد کنيد و اگر اين کار راسريع انجام ندهيد صدای مخاطب در earphone شنيده می شود . دفترچه تلفن تا500 نام را در خود جای می دهد و برای هر مخاطب ميتوان پنج شماره تلفن ،اطلاعات متنی مانند آدرس push-to-talk ،e-mail ، صفحه وب، آدرس پستی، نام مستعار چت و يادداشت تعيين کرد .

 

d1.jpgd2.jpgd3.jpg

 

مخاطبين را ميتوان در گروه مرتب کرد و برای آنها زنگ های مختلف تعيين نمود .همچنين می توان يک عکس به هر مخاطب اضافه کرد که با دريافت تماس روی صفحه نمايش ثانويه و اصلی نشان داده می شود .

 

d4.jpgd5.jpg

 

نوکيا اخيرا از سرويس my presence پشتيبانی می کند که نشان می دهد طرف مقابل برای مکالمه حضور دارد يا نه. استفاده از اين سرويس بدون پشتيبانی اپراتورامکان پذير نيست . با فشار دادن جهت پايين کليد حرکتی می توان وارد دفترچه تلفن شد و جستجو نيز با تايپ کردن کاراکترها آغاز می شود .

 

d6.jpgd7.jpgd8.jpg

 

d9.jpgd10.jpg

 

بافشار دادن دکمه سبز شماره گيری آغاز می شود و کليد تاييد مرکزی شما را به جزئيات تماس می برد . استفاده از فايل های MID و AAC برای زنگ وجود دارد.

 

d11.jpgd12.jpg

 

پيام:

ويرايشگر پيام های متنی و چند رسانه ای يکی است. برای نوشتن sms می توانيد دو اندازه برای فونت تعيين کنيد .

 

p1.jpgp2.jpg

پيام های متنی نوشته شده با فونت کوچک و بزرگ

 

تلفن کاراکترهای نوشته شده را شمارش می کند و شما دقيقا روی صفحه نمايش مشاهده می کنيد که پيام به چند قسمت تقسيم شده است . ويرايشگر mms عکس ها را به متن وارد می کند و شما می توانيد صفحات بيشتری را پيوست کنيد . اندازه داده در هرmms ،100kB است .

 

p3.jpgp4.jpg

لینک به دیدگاه

دوربين:

اين مدل دارای يک دوربين مگا پيکسل با وضوح 640x480 پيکسل است و دارای زوم ديجيتال 4x نيز می باشد. وضوح پايين تر به معنای عکس های پيوست شده به کتابچه آدرس است و شما در زمان گرفتن عکس می توانيد از ميان دو وضوح يک مورد را انتخاب کنيد .

 

do1.jpg

 

سه سطح کيفيت برای عکس ها وجود دارد . گزينه های حالت شب و selftimer نيزمورد استفاده قرار می گيرند اما تنظيم نور دهی فراهم نشده است . از صفحه نمايش ثانويه می توان بعنوان نماياب استفاده کرد. کيفيت عکس در مقايسه با اکثر تلفن های دوربين دار VGA در حد متوسط است و بدليل پوشش شيشه ای لنزگاهی اوقات تاثيراتی از نور ناخواسته در عکس ظاهر می شود . تلفن در وضوح 128x96 پيکسل فيلم برداری می کند و مدت زمان آن به حافظه آزاد بستگی دارد . امکان متوقف کردن فيلم برداری و ادامه مجدد آن وجود دارد . عکس ، فيلم و ساير فايل های چند رسانه ای در گالری ذخيره می شود .

 

do2.jpgdo3.jpgdo4.jpg

سه نوع تصوير در گالری

 

شمامی توانيد از سه تصوير مختلف يکی را انتخاب کنيد و روی عکس زوم نماييد،همچنين می توانيد متن ، کادر يا کليپ تصويری به آن اضافه کنيد .

 

ساير امکانات:

يک منوی configuration وجود دارد که در آن می توانيد MMS,wap اتصال به کامپيو تر،push to talk ، my presence و email , IM و رسانه را تنظيم کنيد . شما می توانيد همه موارد را بطور دستی تنظيم کنيد اما اين کار خيلی آسان نيست.

 

sai1.jpg

منو برای تنظيم همه موارد

 

email client سريع عمل می کند و از دفترچه تلفن داخلی استفاده می نمايد اما از پيوست ها پشتيبانی نمی کند .

 

sai2.jpgsai3.jpg

 

آلارم دارای تکرار است و شما می توانيد روزهايی از هفته را برای فعال شدن آن انتخاب کنيد .

 

sai4.jpgsai5.jpg

 

تقويم شامل تصوير روز ، هفته و ماه است و بعلاوه چندين نوع رويداد ، تکرار و يادآوری نيز دارد. ليست to-do نيز کارها را مرتب می کند و ضبط صوت حداکثر3 دقيقه ضبط می کند .

 

sai6.jpgsai7.jpgsai10.jpg

تصوير ماه ، هفته و روز در تقويم

 

sai11.jpgsai12.jpgsai13.jpg

 

هماهنگ کردن داده با pc امکان پذير است . ماشين حساب ، کرنومتر ، تايمر شمارش معکوس و ... نيز فراهم شده است . wallet(کيف پول) برای ذخيره کردن رمز ، کد و ساير اطلاعات محرمانه وجود دارد . 6170 از جاوا (MIDP2.0) پشتيبانی می کند و دارای دو بازی از پيش نصب شده است . نرم افزار مترجم می تواند بعضی از کلمات اصلی بين زبان های انگليسی ، اسپانيايی ، فرانسه ، آلمانی و ايتاليايی را ترجمه کند . ساعت جهانی نيز در تلفن وجوددارد . مرورگر wap بخوبی عمل مي کند .

 

sai14.jpgsai15.jpgsai16.jpg

سه اندازه فونت در مرورگر

 

اين مدل علاوه بر csd و Hscsd از GPRS کلاس 10 و EDGE پشتيبانی می کند . وصل کردن تلفن به pc از طريق کابل داده يا پورت مادون قرمز انجام می شود . 6170 بلوتوث ندارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...