Mohammad Aref 120450 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 خرداد، ۱۳۸۹ حمل و نقل غیرموتوری (حمل و نقل پویا – حمل و نقل با نیروی انسانی) با دو هدف عمده؛ تفریحی و حمل و نقل (دسترسی به کالاها و فعالیت ها) یا ترکیبی از هر دو گونه های مختلف حمل و نقل غیرموتوری -پیاده روی -دوچرخه سواری -حمل و نقل با چرخ کوچک (اسکیت، روروک فشاری، چرخ دستی) - ویلچر تاثیرات سفر حمل و نقل غیرموتوری بر روي مديريت تقاضاي سفر امکان انتقال معقولانه 5-10٪ سفرهای با اتومبیل به حمل و نقل غیرموتوری در یک محدوده شهری معمول انتقال معمول 10-35٪ سفرهای کاهش یافته خودرویی (ناشی از محدودیت های حرکت سواره همچون قیمت گذاری پارکینگ یا سایر اصلاحات بازاری) به پیاده روی و دوچرخه سواری (برگشت پذیری حمل و نقلی) پیاده روی، دوچرخه سواری یا استفاده از حمل و نقل عمومی برای 49٪ سفرهای کاری و 15٪ سفرهای غیرکاری در یک اجتماع پیاده مدار (به ترتیب 18% و 11٪ بیشتر از ساکنان یک اجتماع قابل قیاس اتومبیل مدار) 3 برابر بودن پیاده روی در اجتماعی با خیابانهای دوستدار پیاده در مقایسه با اجتماعاتی که کمتر برای حرکت پیاده مساعد هستند. مراحل بهبود از اعتیاد به اتومبیل 1- پذیرش اینکه پیاده روی مناسب بوده و مردمی که پیاده می روند ممکن است تا حد زیادی شبیه ما باشند. 2- بی اعتبار نکردن افرادی که پیاده روی می کنند که شبیه ما نیستند. 3- سعی بر اینکه خودمان فعالیت کنیم 4- قرار دادن پیاده روی در زندگی روزمره 5- انتخاب اینکه یک دقیقه پارک کنید یا دو دقیقه از مقصدتان پیاده بروید: 4 دقیقه رانندگی نکنید تا نزدیکترین جای پارک را بیابید. 6- ترک خودرو برای یک روز کامل 7- ترک اتومبیل برای یک هفته کامل 8- ترک اتومبیل در تمامی اوقات باستثنای هنگامیکه مورد نیاز است. 9- حرکت به بخشی از شهر و ایجاد یک سبک زندگی جدید جاییکه فراموش کنید کجا اتومبیل را پارک می کردید. 10- فروش خودرو زیرا یک درد، یک دردسر و یک مایه آزار است ... و کرایه یکی هنگامیکه شما واقعاً به آن نیاز دارید. اثرات سفر اقدامات فردی توانایی یک خانواده معمولی در کاهش 25-35٪ سفر با اتومبیل از طریق اجتناب از سفرهای با خودروی غیرضروری عدم معادل بودن کاهش میزان رانندگی با همان مقدار افزایش سفر با حمل و نقل عمومی انتقال تنها 10-20٪ از سفرهای اجتناب شده با اتومبیل به سامانه های حمل و نقل عمومی در محدوده های شهری یا استفاده اشتراکی در حومه ها، 10-20٪ به سفرهای غیرموتوری و بسیاری دیگر انصراف یا تغییر مکان به یک مقصد نزدیک تر تجربه شهروندان سیاتل در عدم استفاده از اتومبیل دوم شرکت 22 خانواده سیاتلی در برنامه 6 هفته ای عدم استفاده از اتومبیل دوم در سال 2001 پرداخت 85 دلار در هفته از شورای شهر به هر خانواده صرفه جویی 70 دلار در هفته برای هر خانواده، 1700 سفر اتومبیل کمتر در هر محله، 8100 مایل سفر کمتر و جلوگیری از انتشار 6500 پوند دی اکسید کربن بازگشت برخی خانواده ها به استفاده از اتومبیل دوم، اعتراف اغلب آنان به فراگیری اینکه چقدر استفاده از یک اتومبیل ساده بود، فروش اتومبیل دوم توسط یک خانواده پس از اتمام برنامه تهيه كننده : دكتر خشایار کاشانی جو 1 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120450 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 خرداد، ۱۳۸۹ مدیریت تسهیلات غیرموتوری مسیرهای پیاده پیاده روهای جانبی گذرگاههای پیاده مسیرها خیابانهای پیاده میدان های پیاده خطوط دوچرخه شانه های بزرگراهی گروههای استفاده کننده از تسهیلات غیرموتوری(21 گروه) مردم نشسته یا ایستاده مردم (معمولاً بچه های) در حال بازی دستفروشان پیاده روندگان فردی گروهی از عابران پیاده عابران پیاده با حیوانات خانگی عابران پیاده با عصا یا کالسکه عابران پیاده با ناتوانیهای فیزیکی ویلچرهای دستی ویلچرهای موتوری هروله کنندگان و دوندگان اسکیت سواران روروک های برقی بچه های سوار بر دوچرخه بزرگسالان سوار بر دوچرخه دوچرخه های با یدک کش، دو نفری و با چرخ سوم کمکی دوچرخه های با نیروی الکتریکی دوچرخ های الکتریکی اسب سواران وسایل نقلیه خدمات یا اضطراری 12 اصل برای به حداقل رساندن برخوردها در مسیرهای با استفاده چندگانه 1- شناخت برخورد به عنوان مداخله هدف 2- فراهم نمودن فرصت های کافی برای مسیر 3- به حداقل رساندن تعداد تماس ها در محدوده های مشکل 4- درگیر کردن کاربران هر چه ممکن زودتر 5- درک نیازهای کاربر 6- مشخص نمودن منابع واقعی برخورد 7- کار با کاربران تحت تأثیر قرار گرفته 8- تبلیغ ضوابط مسیر 9- تشویق تعامل مثبت میان کاربران مختلف 10- حمایت از مدیریت ماهرانه 11- برنامه ریزی و عمل به صورت محلی 12- فرابینی پیشرفت روش های بهبود حمل و نقل غیرموتوری بهسازی پیاده روها، تقاطع های پیاده، مسیرها و خطوط عبوری دوچرخه اصلاح خطرات جاده ای مخصوص حمل و نقل غیرموتوری (بهسازی های نقطه ای) بهبود نگهداری و مدیریت تسهیلات غیرموتوری شامل کاهش برخوردها میان کاربران و حفظ پاگیزگی طراحی جهانی (سامانه های حمل و نقل که با مردم ناتوان جسمی و حرکتی و سایر نیازهای ویژه منطبق باشد) توسعه کاربری زمین پیاده مدار و طراحی ساختمان (نوشهرسازی) افزایش ارتباط جاده و مسیر با میان برهای غیرموتوری ویژه همچون مسیرهای میان انتهای بن بست ها و اتصالات پیاده میان بلوکی مبلمان خیابانی (مانند نیمکت ها) و اشکال طراحی (مانند چراغهای خیایانی با مقیاس انسانی) آرام سازی ترافیک، بهسازی های منظر خیابان، کاهش های سرعت آمد و شد، محدودیت های وسیله نقلیه و اختصاص دوباره فضای جاده ای برنامه های آموزش ایمنی، تقویت قانونی و تشویقی پیوستگی با حمل و نقل عمومی (پیوستگی دوچرخه/حمل و نقل همگانی و توسعه حمل و نقل مدار) پارکینگ دوچرخه بر طرف نمودن نگرانیهای امنیتی عابران پیاده و دوچرخه سواران سامانه های دوچرخه عمومی (PBS)؛ سامانه های اجاره ای دوچرخه خودکار طراحی شده جهت فراهم نمودن جابجایی کارا برای سفرهای شهری سودمند کوتاه دالان های پیاده که شبکه های پیاده روی شهری سرپوشیده هستند که ساختمانها و پایانه های حمل و نقل را به یکدیگر مرتبط می نمایند. ایجاد یک راهنمای دسترسی چندحالته که شامل نقشه ها و سایر اطلاعات درباره چگونگی پیاده روی و دوچرخه سواری به مقاصد ویژه هستند. دكتر خشایار کاشانی جو 1 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120450 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 خرداد، ۱۳۸۹ پیاده روی و عابران پیاده و الزامات مرتبط پا؛ قلب دوم انسان سلامت پا ضامن سلامتی اعضای مختلف بدن (چشم، گوش، قلب، ریه، اعصاب، گوارش) %25 استخوان های بدن هر انسان در پاهای او ومنتهی شدن اکثر رگ های حیاتی بدن به پاها فعالیت متناوب ارادی و غیرارادی عضلات ساق پا و ران عامل برگرداندن جریان خون به قلب برداشتن سالیانه 3 میلیون قدم توسط هر فرد سالم و وارد شدن وزن بدن در هر قدم بر روی پاها مزایای حرکت پیاده نسبت به دیگر انواع حمل و نقل 1- منابع انرژي غير قابل تجديد را مصرف نمي كند. محيط زيست شهر را به هم نمي زند و آلوده نمي كند. هزينه تامين شبكه مناسب پياده روي درمقايسه با ساير وسايل نقليه ناچيز است. مسيرهاي پياده فضاهاي طبيعي شهري هستند و عموماً جاي جداگانه اي نمي گيرند. پياده روي قابل اتكاست و افراد مي توانند سرموعد به كار خود برسند. توجه به پياده روي درجهت توزيع عادلانه دسترسي به امكانات شهري عمل مي كند. پياده روي به سلامت و نشاط افراد كمك مي كند. 8- پياده روي به فضاهاي شهري جنب و جوش و حركت مي بخشد. مقایسه روش مبتنی بر تردد وسائل نقلیه موتوری با حرکت پیاده افزایش خطرات وسائل نقلیه موتوری در آستانه هزاره سوم دكتر خشایار کاشانی جو 1 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120450 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 خرداد، ۱۳۸۹ ويژگي هاي سني عابران نوزادان و نوپایان (0-4 سال) در اين سنين، مهارتهاي راه رفتن تازه در حال رشد ميباشد و بچهها نيازمند نظارت دائمي والدين خود هستند. نوزادان و نوپايان در توانايي بسيار محدود و در حال: آموزش راه رفتن هستند. توسعه تصور پيراموني و ادراك عميق هستند. بيتوجه و غيرقابل پيشبيني هستند. بچه های کوچک (5-12 سال) بيتوجه و غيرقابل پيشبيني محدود در تصور پيراموني خود (منبع صدا به سادگي تشخيص داده نميشود) محدود در آموزش/ فاقد تجربه شاد يا هيجان زده از صداهاي نزديك كوتاه و سخت براي ديده شدن توسط رانندگان مستعد براي پرش ناگهاني يا خيز برداشتن به سمت تقاطعهاي سواره احتمال دارد رفتار افراد بزرگتر را تكرار كنند. پیش نوجوانی (13-14 سال) فاقد تجربه هستند. بيشتر پيادهروي و دوچرخه سواري ميكنند و در ساعات مختلفي امكان تصادف بيشتري دارند. غالباً در شرايط خطرناكي سوار (دوچرخه موتورسيكلت و ...) ميشوند (در ترافيك زياد) فاقد الگوهاي مثبت هستند. در امتداد جادههاي خطرناكتري پيادهروي ميكنند (رده جمعكنندهها و بالاتر) در بيشتر تصادفات ناگهاني در تقاطعها درگير هستند. حسي از آسيب ناپذيري دارند كه سبب ميشود تا بيشتر بخواهند شانس خود را بيازمايند. سنین دبیرستان (15-18 سال) بسيار فعال هستند، ميتوانند فواصل طولاني را بپيمايند و مكانهاي جديدي را بازديد كنند. احساس شكست ناپذيري ميكنند. هنوز فاقد تجربه و آموزش هستند. توانايي انجام سفرهاي با سرعت بيشتري را دارند. ارزيابي آنها از تواناييهاي خود در تپهها، قوسها و ... بيش از اندازه ميباشد. تلاش ميكنند تا از دوچرخه، اسكيتهاي طولي و ... براساس الگوهاي برگرفته از جوانان استفاده كنند. تمايل به تجربه الكل و مواد مخدر دارند. بزرگسالان (19-40 سال) فعال و كاملاً آگاه از وضعيت ترافيك هستند. فقط 1-4 درصد جمعيت دوچرخه سوار را در اغلب جوامع تشكيل ميدهند. بسيار مايل به برقراري ارتباط شفاهي و علاقمند به بهبود شرايط هستند. اعضايي دارند كه علاقمند به خدمات رساني بعنوان راهنمايان يا راهبران نيروي وظيفه هستند. کهنسالان (بیشتر از 65 سال) در سنين پيري بيشتر راه ميروند، بويژه براي نرمش و خودكفايي. ممكن است درآمد آنها كاهش يافته و بنابراين ماشين نداشته باشند. همگي كاهش را در قدرت بينايي، چابكي، تعادل، سرعت و قدرت تجربه ميكنند. ممكن است مشكلات بيشتري با شنوايي، مسائل بصري زياد و تمركز حواس داشته باشند. کهنسالان (بیشتر از 65 سال) تمايل به تمركز بر فقط يك موضوع در يك زبان دارند. در شنيدن صداي وسايل نقليهاي كه از پشت به آنها نزديك ميشوند، مشكل دارند. همگي كاهش زياد تواناييها را در زير نور كم/ شرايط شب دارند. ممكن است تواناييهاي خود را بيش از اندازه برآورد كنند. ميزان مرگ و مير بيشتري نسبت به ساير عابران پيادهاي كه با وسايل نقليه موتوري برخورد ميكنند، دارند. روش های تسهیل حرکت ناتوانان جسمی و حرکتی دكتر خشایار کاشانی جو 1 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120450 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 خرداد، ۱۳۸۹ اهداف سفرهای پیاده سفرهای شغلی و تحصیلی ملاقات های اجتماعی و شرکت در تجمعات ملاقات های شخصی و کاری ورزش تحویل کالا گردش و تفریح خرید و گردش به صورت آرام سفرهای چندوسیله ای (پیاده روی تا ایستگاه اتوبوس) نیازهای اساسی عابران پیاده خیابان ها و پیاده روهای امن راحتی محل های مناسب برای پیاده روی قابلیت رویت عابرین وجود سرپناه و محل نشستن محیط تمیز و جذاب دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی مناظر و جذابیت های بصری برای تماشا هنگام پیاده روی امکان برقرار کردن ارتباط های اجتماعی با سایر شهروندان دكتر خشایار کاشانی جو 1 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120450 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 خرداد، ۱۳۸۹ ویژگی های فضاهای مناسب عابر پیاده : 19 مورد آینده نگری برقراری ارتباط میان کاربری های مختلف پیوستگی سیستم کوتاه کردن سفرها با ایجاد دسترسی مناسب جداسازی مسیر عابر پیاده از جریان ترافیک الگوهای کاربری زمین با در نظر گرفتن راحتی عابرین کارایی مطلوب تسهیلات عابرین حفظ و نگهداری تسهیلات مشخص کردن مسیرهای عابر پیاده ایمنی و قابلیت رویت اتومبیل سواری تنها راه حل نیست آرام سازی ترافیک در منطقه دسترسی به سیستم های حمل و نقل عمومی فضاهای عمومی جذاب غرور ملی منظر شهری مبلمان شهری فضای سبز مناسب سیاست های تشویق سفرهای پیاده و كنفرانس هاي رواج پياده روي سیاست های تشویق سفرهای پیاده نقش پیاده روی در احیای فضاهای شهری معاصر تاثیر گسترده توجه به شهروند پیاده بعنوان یک عنصر درجه اول بر طراحی تمامی فضاهای شهری حركت پياده جزو معدود فعاليتهاي انساني بدون تغيير شکل اولیه عليرغم پيشرفتهاي فراوان فناوري از بدو پيدايش بشر تاکنون پیاده روی عامل توجه به تمامی ابعاد انسانی در فضای شهری شامل نیازهای انسانی، حق و حقوق شهروندان و کنترل آن و معنی فضا و ارتباط با آن. پياده روي عامل انسجام و ارتباط ساختارها، فضاها و شهروندان يک شهر با يکديگر راحت و آهسته بودن عابران پياده سبب تمايز آنها و ایجاد تعامل و تجربه و مکاشفه محيط شهري دكتر خشایار کاشانی جو 2 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120450 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 تیر، ۱۳۸۹ جایگاه دوچرخه در حمل و نقل شهری در سال 1839 مک میلان اولین دوچرخه واقعی را ساخت. مجموع تعداد اتومبیل های جهان در سال 2005 بیش از نیم میلیارد بوده در حالیکه این رقم برای دوچرخه برابر با 850میلیون می باشد. در آسیا دوچرخه ها به تنهایی بیش از تمام اتومبیلهای جهان مردم را جابجا می کنند. تعداد دوچرخه سواران در آمریکا حدود 100 میلیون نفر می باشد. 70% سفرهای درون شهری شهروندان چینی با دوچرخه انجام می شود. کشور چین دارای بیشترین تعداد دوچرخه در دنیاست. متوسط طول سفر با دوچرخه در کشور چین 4 کیلومتر در روز است. متوسط سرعت آن 15 تا 20 کیلومتر در ساعت می باشد. مقایسه میزان استفاده از دوچرخه در کشورهای مختلف جهان موانع استفاده از دوچرخه کمبود تسهیلات (شامل مسیرهای ویژه، ایستگاهها و ...) آلودگی هوا شرایط آب و هوایی عدم سرمایه گذاریهای لازم کاربری های زمین مسأله فرهنگی (برخی اشخاص استفاد از این وسیله را دون شأن خود می دانند.) شرایط توپولوژیکی شهر یا منطقه انواع مسیرهای دوچرخه مسیرهای انحصاری دوچرخه مسیرهای نیمه انحصاری دوچرخه مسیرهای مختلط انواع نقشه های مسیرهای دوچرخه نقشه مسیرهای دوچرخه شهری نقشه راهنمای حومه ای نقشه سفرهای دوچرخه ای نقشه برنامه ریزی دكتر خشایار کاشانی جو 1 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120450 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 1 تیر، ۱۳۸۹ روش های بهبود حمل و نقل با دوچرخه بهسازی مسیرها و خطوط عبوری دوچرخه اصلاح مخاطرات ویژه مسیرهای سواره (دست اندازها، شکاف ها، خطوط عبوری باریک و ...) بهسازی جاده ها، شانه های جاده و نگهداری و مدیریت مسیر بهبود پارکینگ دوچرخه ها توسعه یک شبکه خیابانی متصل تر و توسعه خوشه ای (نوشهرسازی) ایجاد سامانه های دوچرخه عمومی که دوچرخه های اجاره ای راحت را برای سفرهای مطلوب کوتاه فراهم می نماید. آرام سازی ترافیک، کاهش سرعت، محدودیت وسایل نقلیه و اختصاص دوباره فضای جاده آموزش ایمنی، تقویت قوانین و برنامه های تشویقی پیوستگی با حمل و نقل عمومی (یکپارچگی دوچرخه و حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل همگانی مدار) ایجاد یک راهنمای دسترسی چند حالته که نقشه ها و سایر اطلاعات را درباره اینکه چگونه به یک مقصد ویژه دوچرخه سواری نمود، شامل می گردند. فراهم نمودن سامانه های دوچرخه عمومی و خدمات اجاره ای دوچرخه. اصلاح نگرانی های امنیتی دوچرخه سواران. تاثیرات سفر با دوچرخه قابلیت ایمن سازی کامل دوچرخه سواری و پیاده روی با توجه به میزان تلفات بسیار کمتر در هلند و آلمان. در آمریکا، مرگ و میر پیاده 36 مرتبه و دوچرخه 11 مرتبه بیشتر از مرگ و میر با اتومبیل بازای هر کیلومتر سفر. مقدار واقعی سفرهای غیرموتوری 6 برابر بیشتر از بررسی های مرسوم. در شهرهای آمریکایی با جمعیت بیش از 250.000 نفر هر مایل اضافی خط عبوری دوچرخه بازای مایل مربع سبب افزایش یک درصدی در سفرهای روزانه دوچرخه. مزایای دوچرخه سواری مزایای جابجایی (یکی از قابل پرداخت ترین گزینه های حمل و نقل، مناسب افراد ناتوان در رانندگی). مزایای مدیریت تقاضای سفر (کاهش فشردگی، صرفه جویی در جاده و تسهیلات پارکینگ، صرفه جویی برای مصرف کننده، حفاظت زیست محیطی و افزایش سرزندگی اجتماعی). مزایای توسعه اقتصادی (دوچرخه سواری سبب کاهش هزینه های اتومبیل، خطوط عبوری دوچرخه سبب افزایش ارزش اقتصادی اراضی پیرامونی). تأثیرات ایمنی و سلامتی (هلند به عنوان کشوری با حمل و نقل غیرموتوری بسیار بالا دارای کمترین سرانه تلفات جانی ناشی از حمل و نقل سواره و با دوچرخه،دوچرخه سواران هر روزه دانمارکی دارای کاهش 40٪ مرگ و میر در مقایسه با افرادی که به سمت محل کار دوچرخه سواری نمی کنند هستند). مزایای تفریحی. دكتر خشایار کاشانی جو 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده