رفتن به مطلب

راهکار مقابله با رخوت بهاری


ارسال های توصیه شده

این روزها مدام سرکار خمیازه می‌کشید؟ این یک مشکل همگانی است! فصل بهار هر چند با شکوفه‌های رنگارنگ و جوانه‌های سرسبزش جان تازه‌ای به طبیعت می‌بخشد، اما به گزارش دویجه وله با بلند شدن روزها و افزایش دما عملکرد بدن انسان هم به چالش کشیده می‌شود.

 

بسیاری به طور همزمان دچار طراوت و رخوت بهاری می‌شوند و گروهی مجبور به دست و پنجه‌نرم کردن با حساسیت‌های فصلی هستند.

 

به گفته آنگلیکا گرتس، کارشناس پزشکی سازمان هواشناسی آلمان، آن دسته از کسانی که دچار فشار خون پایین هستند، بیش از گروه‌های دیگر در فصل بهار احساس رخوت و خستگی می‌کنند. به گفته وی از سوی دیگر افزایش نور موجب می‌شود تا سطح تولید هرمون ‌ملاتونین که چرخه خواب را تنظیم می‌کند، در بدن کاهش یابد و در نتیجه هوشیاری انسان بالاتر رود.

 

با این حال این تأثیر آرام آرام خود را نشان می‌دهد و با بلندتر شدن روزها و درخشش نور خورشید رخوت بهاری از تن بیرون می‌رود.

 

این کارشناس آلمانی برای به در کردن خستگی و رخوت از تن پیاده‌روی در هوای آزاد و لذت بردن از خورشید بهاری را توصیه می‌کند.

 

البته در این میان نباید از محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های خورشید غافل ماند، به ویژ‌ه آنکه پوست پس از ماه‌های سرد و تاریک زمستانی، حساس‌تر شده و به محافظت بیشتری در برابر تابش خورشید نیاز دارد.

 

منبع: خبرآنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...